Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ.





Ενόψει των εορτών του Πάσχα ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης στέλνει τις παρακάτω ευχές:

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.




Επιτυχής η Ημερίδα για τη διαβούλευση του Σχεδίου Διαχείρισης των Υδατικών Πόρων σε Κεντρική και Δυτική Μακεδονία

Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: Το νερό είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιο που διαθέτουμε

Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.


Ο λαβύρινθος του διαδικτύου
(αφιερωμένο στα νέα παιδιά που ο ενθουσιασμός τους η λαχτάρα τους να ξεφύγουν είναι το αγαπημένο φαΐ του κάθε απατεώνα...)

Η αλλιώς, που πας καραβάκι με τέτοιο καιρό. Έχεις μπλεχτεί σ΄ενα λαβύρινθο χωρίς τέλος. Έξω από αυτόν στη πραγματική ζωή (λέμε τώρα και κανένα αστείο) όλα μοιάζουν να έχουν πέσει σε μια κινούμενη άμμο και βυθίζονται σιγά σιγά χωρίς ούτε ένα κλαδί να μπορεί να σταματήσει το πνίξιμο.Τελευταία έξοδος από το βούρκο το διαδίκτυο. Για τους παλαιότερους ένα καινούργιο παιχνιδάκι, για τους νέους το πλέον αγαπημένο παιχνιδάκι.

Είναι όμως παιχνιδάκι τούτο δω? Μεταξύ γνώσης και πληροφόρησης υπάρχει ένας δρόμος που από ότι βλέπω δεν ταιριάζει με τη φυσική μας τεμπελιά να κουραστούμε να τον διανύσουμε. Το βιβλίο είναι γνώση. Το περπάτημα έξω, οπουδήποτε, είναι γνώση. Η προσωπική αναζήτηση μέσα από εμπειρίες, ανθρώπους, τη φύση, το σκάλισμα μέσα μας κι έξω από εμάς, είναι γνώση. Το διαδίκτυο είναι ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ. Πληροφορία καλωδιωμένη, που τραβάει τους περιηγητές σε εκατομμύρια διαφορετικούς διαδρόμους.

Ο κάθε δρόμος μπορεί να σε βγάλει κάπου. Το κακό είναι πως σε μία από όλες τις άκρες υπάρχει περίπτωση να σε περιμένει απλά ο Μινώταυρος. Υπομονετικά. Σίγουρος πως θα πέσεις επάνω του. Πριν την έναρξη της περιήγησης, ίσως είναι καλό να εφοδιαστείς με τον Μίτο. Να έχεις ένα κράτημα. Μη μπουκάρεις έτσι άνετος. Ακολουθώντας φωνές, μουσικές, φώτα στην άκρη του διαδρόμου, ψιθύρους. Πρέπει να έχεις ένα νήμα τυλιγμένο γύρω σου. Κι αυτό το νήμα δεν μπορεί παρά να είναι τα εφόδια ενός καλού ιχνηλάτη.

Τι χρειάζεται αλήθεια ένας καλός ιχνηλάτης? Σκέψου. Να επιβιώσεις και να βρεις την άκρη δεν είναι τύχη. Είναι ζήτημα τακτικής, γνώσης, προσωπικής ικανότητας, αντοχής, δύναμης, κι ένστικτο. Είσαι σ΄ενα λαβύρινθο που μοιάζει να μην έχει τέλος. Οτιδήποτε κι αν ψάξεις, όποιο δρόμο κι αν πάρεις θα ανοίγονται άλλοι εκατό μπροστά σου, κι ο καθένας από αυτούς θα σε αναγκάζει να επιλέξεις άλλους τόσους ο καθένας. Που είναι η άκρη? Η άκρη που δεν περιέχει το Μινώταυρο? Και τελικά ποιος σ΄εβαλε εκεί κι από ποιον κατασκευάστηκε αυτός ο παράξενος κόσμος?

Δεν υπάρχει άλλη διαφυγή από τη προσωπική ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ κι ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ. Κι εδώ είναι το μεγάλο κόλπο. Αυτά που σου μαθαίνει με τη μορφή ηλεκτρονικής πληροφόρησης τούτο εδώ το παγκόσμιο άκρως γοητευτικό συλλογικό όργανο, σου δίνει απαντήσεις για πράγματα που βιώνεις ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ, κρατώντας σε όμως για να τα μάθεις ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ.
Η πληροφορφία εκτοξεύεται αστραπιαία. Στον τάδε δρόμο υπάρχει μια σκάλα που οδηγεί στον ουρανό. Μένεις καρφωμένος στη καρέκλα και κάνεις μια μανιασμένη αναζήτηση. Που είναι αυτή η σκάλα. Πως λένε το δρόμο. Ποιος το είπε. Τον βρίσκεις. Κοιτάζεις τη σελίδα του. Προσπαθείς να ανακαλύψεις τι καπνό φουμάρει. Κοιτάς τα λινκ, τις παραπομπές που κάνει κι οδηγείσαι σε μια άλλη σελίδα που έχει περισσότερες λεπτομέρειες. Κι από εκεί σε μια άλλη πληροφορία που σου υποδεικνύει και μέχρι που φτάνει η σκάλα. Στη συνέχεια πέφτεις πάνω σε κάποιον που μοιάζει να σε γνωρίζει, λες και σε περίμενε. Σε καλωσορίζει σαν να είναι θεός που διαβάζει τα μυαλά των πιστών του. Χαίρεσαι. Ανήκεις κάπου. Στην ομάδα που ψάχνουν όλοι για τη σκάλα. Ξέρεις αυτό είναι το πιο πανάρχαιο έξυπνο "καμάκι". Ο Πυγμαλίων που ανακαλύπτει το αστείρευτο ταλέντο σου, τη μοναδικότητά σου, που σου θρέφει τη φιλαρέσκειά σου. Σε όλα τα επίπεδα. Το εισιτήριο εξαπάτησης είναι ακριβώς η αποδοχή μιας παράλογης κολακείας. 

Που την είδες που τη ξέρεις και τη μολογάς είπε στο γνωστό παραδοσιακό τραγουδάκι και μετά τη σκότωσε τη πάπια. Αλήθεια αν θέλεις μια συμβουλή σκέψου μήπως μοιράζεσαι τους παρακάτω φόβους. Για τους καθρέφτες, τους κλόουν, τον πάκμαν και τις γραμμές που χωρίζουν τα πλακάκια στο πεζοδρόμιο. Πως είπες? κάτι από όλα αυτά φοβάσαι? Δεν είμαι μάντης. Γνωρίζω απλά τους κοινούς μας φόβους. Ολοι οι άνθρωποι φοβόμαστε κάτι από αυτά. Αν αντί να έψαχνες σε εικονικούς κόσμους άνοιγες τη καρδιά σου στους αγαπημένους σου κι εκείνοι σε σένα ίσως να είχες βρει την άκρη...

Υπάρχει κάτι πολύ απλό πριν από όλα αυτά. Κλείσε τον υπολογιστή. Κλείσε το ρούτερ. Πάρε ένα δισάκι στον ώμο. Ένα άνετο ζευγάρι αθλητικά κι ένα μπουκάλι νερό μέσα στο σάκο. Και κάτι για τη πείνα. Ίσως και μια πυξίδα. Και ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ αν υπάρχει αυτό που σου λένε ή όσα ΔΕΝ σου λένε. Αν υπάρχει ο δρόμος, η σκάλα, οι άνθρωποι που την ανεβαίνουν. Ψάχτο. Ακολούθησε τα ίχνη. Δεν υπάρχει κανένας σοφός μέσα στο διαδίκτυο.Κανένας προφήτης. Κανένας θεός. Κανένας υπερήρωας. 

Υπάρχουν άνθρωποι πίσω από τα πληκτρολόγια. Πίσω από τις σελίδες. Πίσω από το παγκόσμιο ιστό. Κι αφού υπάρχουν άνθρωποι, υπάρχουν τα πάντα. Από το μεγαλύτερο καλό μέχρι το πιο επικίνδυνο κακό. Άγγελοι και δαίμονες. Αγρίμια και κατοικίδια. Γνώστες που θέλουν να μάθεις και γνώστες που θέλουν να μην μάθεις. Υπάρχουν εκείνοι που έχουν άγνοια αλλά φαντασιώνονται πως είναι σοφοί και λένε πολλά και άχρηστα, αλλά έχουν καλό ένστικτο στο να ψαρεύουν αφελείς. Υπάρχουν αληθινοί γνώστες αλλά είναι αθόρυβοι κι είναι δύσκολο να τους ανιχνεύσεις. Θέλει να έχεις μια ιδέα που περίπου βαδίζεις για να φτάσεις στα λημέρια τους κι η πλάκα είναι πως οι πιο "διαβασμένοι" δεν έχουν καν "λημέρια" Σπίτι τους είναι. Η παραπληροφόρηση σου υποδεικνύει πως για να φτάσεις κάτι σπουδαίο πρέπει να κάνεις κάτι πολύπλοκο. Τα σπουδαιότερα πράγματα δεν έχουν τίποτα το περίεργο. Είναι ντυμένα με απλότητα. Υπάρχουν οι επαγγελματίες απατεώνες που ξέρουν πως δεν είναι σοφοί αλλά ξέρουν επίσης πως το να τους παριστάνουν κάνει καλές μπίζνες. Υπάρχουν καλοπροαίρετοι μπερδεμένοι και κακοπροαίρετοι ξεκάθαροι, αλλά δικαιώνονται και οι δύο από τη δική σου λαχτάρα να φτάσεις γρήγορα στην άκρη. Την ανυπομονησία σου.

Η αλήθεια κυκλοφορεί μαζί με το ψέμα χέρι χέρι σε εκατομμύρια παραλλαγές. Ο δρόμος που οδηγεί στη γνώση κι εκείνος που οδηγεί στη πλάνη μπλέκονται συνέχεια στα καλούδια της νέας εποχής. Η άγνοια μπορεί να είναι κι ευλογία. Η υπερπληροφόρηση μπορεί να καταντήσεις τρέλα. Αλλά το σίγουρο είναι πως η παραπληροφόρηση είναι επικίνδυνη. Πιο επικίνδυνη από την άγνοια. 
Η άγνοια εμπεριέχει την ελπίδα πως ίσως κάποτε ξυπνήσεις. Η παραπληροφόρηση δυστυχώς είναι το λάθος ξύπνημα. Και για αυτό ακριβώς το λόγο είναι άκρως επικίνδυνη. Γιατί εμπεριέχει τον ενθουσιασμό της αφύπνισης. Τη σιγουριά πως «επι τέλους κατάλαβα την αλήθεια» Τον ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΜΟ πως βρήκα τα μυστικά που μου κρύβανε τους τσάκωσα. Πολλές φορές όμως σ΄αυτή ακριβώς τη φάση, το μόνο που έχεις τσακώσει είναι η άκρη από το σακάκι του λαγού που θα σε οδηγήσει σε μια χώρα των θαυμάτων μεν, αλλά που σ΄αυτή τη χώρα?

Μήπως στη κόκκινη βασίλισσα που φωνάζει «off with his head!» ?

Μήπως στο κύριο που μοιράζει ωραίες καραμελίτσες έξω από τη πόρτα του κρησφύγετου?

Μήπως στη γιαγιούλα που γιατί άραγε έχει τόσο μεγάλο στόμα?

Η αλήθεια βρίσκεται εκεί έξω, επέμενε ο Μόλντερ. Κι εσύ ντε φάκτο πίστεψες πως εννοούσε εκεί πάνω. Μακριά. Πολύ μακριά από τα λημέρια σου. Σε άγνωστους κόσμους. Η αλήθεια βρίσκεται εκεί έξω όντως, αλλά ίσως πολύ κοντύτερα από ότι φαντάζεσαι.

Εδώ μέσα πάντως βρίσκονται ίσως μερικές εκδοχές της. Ένας κόσμος γεμάτος καλώδια, εικόνες, γεμάτος με ανώνυμους που σε καλούν να μάθεις τα μυστήρια της ύπαρξης, κι επώνυμους που στα εξηγούν όπως γουστάρουν, έχει περιορισμούς. Βλέπεις αλλά δεν αγγίζεις. Σου περιγράφουν το φαΐ αλλά δεν μπορείς να το γευτείς. Ακούς αλλά είναι τόσες πολλές οι φωνές από τις σειρήνες που χάνεις το μπούσουλα (τη πυξίδα σου) Νοιώθεις πως πλησιάζεις κάπου αλλά όποιος θέλει ότι ώρα θέλει μπορεί να σου κλείσει το διακόπτη.

Σε καλούν να βγεις από το περίφημο μάτριξ που οι περισσότεροι ανακάλυψαν μετά τις ταινίες των γνωστών χολυγουντιανών αδελφών, μέσα από αυτό. Ξέρεις ποιος είναι και τι? Μπορείς να ανακαλύψεις μέχρι που φτάνει η τρύπα του λαγού? Στ' αλήθεια έχεις κολλήσει με το κόκκινο και μπλε χάπι? Χάπι? Δηλαδή αν κάποιος σου παρουσιάσει ένα τέτοιο χαπάκι θα το πάρεις? Δεν σου έχει πει ποτέ η μαμά σου να μην παίρνεις καραμέλες από ξένους?

Είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο. Μόνο ένας τρόπος υπάρχει. Φτιάξε το δικό σου μονοπάτι. Και το νήμα γερά δεμένο γύρω σου. Οι εποχές που έρχονται θα είναι πολύ άγριες. Κι η δύναμη που χρειάζεται μας έχει ήδη δοθεί. Ας προσέξουμε λοιπόν ποιοι και γιατί δεν θέλουν να το θυμόμαστε.
Αυτά όλα τα γράφω, γιατί το πράγμα έχει ξεφύγει. Εντελώς. Για όσους βιάζονται. Εγώ αν βιάζομαι? Οχι. Γιατί να είμαι ανυπόμονη. Η γη είναι στρογγυλή και γυρίζει. Καθώς κάθομαι πάνω σ΄εκείνο το βράχο και ρεμβάζω την όμορφη κάνω μια στροφή γύρω από τον εαυτό μου. Πείσμωσα από τότε που διάβασα εκείνη τη φράση του Πόε που έλεγε πως ποτέ κανείς δεν θα δει τη θέα που απλώνεται κάτω από τη κορυφή της Αίτνας γιατί ποιος θα τολμήσει να κάνει μια στροφή γύρω από τον ευαυτό του, εκεί στη κόψη της λάβας?...

Κι όμως υπάρχουν πολλοί που αυτοί τη στροφή την έχουν κάνει. Το πρόβλημα είναι πως η Αίτνα και η στροφή της είναι εκεί έξω και σε προκαλούν να το τολμήσεις. Το να κάνεις εδώ μέσα τη στροφή σου, γύρω από ένα εικονικό ηφαίστειο και μια ακίνδυνη λάβα δεν μου λέει τίποτα για τη στροφή σου.
Αν θεωρείς τόσο σημαντικό να αποκωδικοποιήσεις τα όνειρα, κάντο τουλάχιστον με τα δικά σου. Γιατί να προσπαθείς να ανακαλύψεις τι όνειρο είδε ο γείτονάς σου, αφού ακόμαδεν έχεις κατορθώσει να θυμηθείς που πήγες εσύ τη νύχτα? Ε?

Ολο το παραπάνω σαν απάντηση σε μια νεανική παρέα που είναι τόσο ενθουσιασμένοι για το διαδίκτυο και την σουπερ-πληροφόρηση, καθώς τους βλέπω να χρησιμοποιούν για παντ του ποντικιού τους εκείνο το σκονισμένο βιβλίο που πηραν από τη βιβλιοθήκη της μαμάς και που δεν μπήκαν ποτέ στο κόπο να δουν τι γράφει....


Ιστορίες συνομωσίας




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

SHODAN: ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ-Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ GOOGLE.

Το όνομά της παραπέμπει στην τεχνητή νοημοσύνη- βασικό αντίπαλο του παίκτη σε δύο πολύ κλασικά βιντεοπαιχνίδια επιστημονικής φαντασίας, τα System Shock 1 και 2. Ωστόσο, η Shodan είναι μία μηχανή αναζήτησης πολύ διαφορετική από το Googleκαι τις άλλες, καθώς, αντί να κάνει αναζητήσεις στον παγκόσμιο ιστό, αναζητώντας σελίδες, κινείται στα «δρομάκια» και τα «στενά» του Ίντερνετ- μία «σκοτεινή» Google σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, που αναζητά servers, webcams, εκτυπωτές, routers και γενικότερα<…>
ο,τιδήποτε μπορεί να είναι συνδεδεμένο και να συνθέτει αυτό που ονομάζουμε Ίντερνετ.

Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και συλλέγει πληροφορίες σχετικά με 500 εκατομμύρια συσκευές και υπηρεσίες κάθε μήνα.

Χρησιμοποιώντας τη Shodan, ο χρήστης μπορεί να βρει πολλά και ιδιαίτερα «αποτελέσματα», όπως κάμερες ασφαλείας, φανάρια δρόμων, συστήματα θέρμανσης, οικιακούς αυτοματισμούς και άλλα συστήματα που είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο.

Κάποιοι πιο επίμονοι ενδεχομένως να ανταμειφθούν και με αποτελέσματα όπως συστήματα ελέγχου πυρηνικών σταθμών, καθώς και εξοπλισμού εργαστηρίων. Και, όπως επισημαίνεται στο σχετικό δημοσίευμα του CNN, το πλέον τρομακτικό της όλης υπόθεσης είναι πως πολύ λίγοι από αυτούς τους «προορισμούς» διαθέτουν κάποιου είδους ασφάλεια, για να εμποδίσει τους επίδοξους «εισβολείς».

Μία αναζήτηση για τον όρο «default password» αποκαλύπτει εκτυπωτές, servers και συστήματα ελέγχου που έχουν ως username «admin» και κωδικό πρόσβασης «1234». Επίσης, αξιοσημείωτο είναι πως πολλά από τα συστήματα ελέγχου τα οποία μπορεί να βρει κανείς με τη Shodan δεν ζητούν καν κωδικούς, το μόνο που χρειάζεται είναι ένας web browser.

Δυνατότητες της εν λόγω μηχανής αναζήτησης επεδείχθησαν στη συνδιάσκεψη Defcon, όπου αποκτήθηκε πρόσβαση σε πληθώρα «στόχων», από πόρτες γκαράζ μέχρι συστήματα φαναριών οδικής κυκλοφορίας και έναν υδροηλεκτρικό σταθμό. Ειδικοί επισημαίνουν πως ένα τέτοιο εργαλείο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με πολύ καταστροφικά αποτελέσματα, εάν πέσει σε λάθος χέρια.

Όπως επισημαίνει ο Τζον Μάδερλι, δημιουργός της Shodan, δεν τίθεται απλά θέμα έλλειψης ασφαλείας- πολλά από αυτά τα συστήματα δεν θα έπρεπε να είναι συνδεδεμένα στο Ίντερνετ εν γένει, καθώς πολλοί κατασκευαστές αντί να συνδέσουν, για παράδειγμα, άμεσα έναν υπολογιστή με ένα σύστημα θέρμανσης, προτιμούν να τα συνδέσουν και τα δύο σε έναν Web server, καθιστώντας το δίκτυο διαθέσιμο σε όσους επιθυμούν να το ψάξουν.

Ωστόσο, μέχρι τώρα η Shodan χρησιμοποιείται για καλούς σκοπούς. Ο Μάδερλι (που κατασκεύασε τη μηχανή αναζήτησης πριν από τρία χρόνια) έχει περιορίσει τις αναζητήσεις σε 10 αποτελέσματα εάν ο χρήστης δεν έχει λογαριασμό, και σε 50 αν έχει. Εάν κάποιος επιθυμεί να αξιοποιήσει τις πλήρεις δυνατότητες της μηχανής αναζήτησης, πρέπει να παρέχει στον δημιουργό λεπτομερή στοιχεία για το ποιόν και τους σκοπούς του, καθώς και πληρωμή.

Οι κύριοι χρήστες της αυτή τη στιγμή είναι επαγγελματίες του χώρου της ασφάλειας, ακαδημαϊκοί και υπηρεσίες ασφαλείας, που χρησιμοποιούν τη Shodan κυρίως για τον εντοπισμό και την επισήμανση τρωτών σημείων, που μπορούν να εκμεταλλευτούν κακόβουλοι εισβολείς.

Ο Μάδερλι αναγνωρίζει ότι η μηχανή αναζήτησής του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για «ξεκίνημα» από άτομα με κακές προθέσεις, ωστόσο, όπως επισημαίνει, οι κυβερνοεγκληματίες έχουν συνήθως πρόσβαση σε botnets, με μεγάλους αριθμούς μολυσμένων υπολογιστών, για να εξυπηρετούν τέτοιους σκοπούς χωρίς να εντοπίζονται.






ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΔΩΣΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ 5ΜΕΡΗΣ ΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ!!!


Συγκινητικό: Έδωσαν τα λεφτά της 5μερης για τρόφιμα
Μαθητές από το 2ο ΕΠΑΛ Τρίπολης, με τα χρήματα που είχαν συγκεντρώσει για την πενταήμερη εκδρομή τους, αγόρασαν τρόφιμα για τους άπορους της πόλης τους όπως αναφέρει το Thebest
Τα βασικά είδη διατροφής τα οποία συγκέντρωσαν οι μαθητές, έχοντας την υποστήριξη του διευθυντή και των εκπαιδευτικών του Λυκείου, τα προσέφεραν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Τρίπολης.

ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ 2013 - ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ.


Δώρο Πάσχα 2013: Ποιοι το δικαιούνται
Δώρο Πάσχα δικαιούνται όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται μόνο στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου δικαιούνται να λάβουν από τον εργοδότη τους Δώρο Πάσχα. Για τον υπολογισμό του ποσού του Δώρου Πάσχα λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος αμοιβής των μισθωτών δηλαδή αν αμείβονται με ημερομίσθιο ή με μισθό. Δώρο Πάσχα δεν λαμβάνουν πλέον Δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι.

Η χρονική περίοδος που υπολογίζεται το Δώρο, όπως αναφέρει δημοσιευμα της Real, αρχίζει από την 1 Ιανουαρίου μέχρι 30 Απριλίου κάθε έτους. Συνεπώς, αν κάποιος εργαστεί ολόκληρο το ανωτέρω χρονικό διάστημα δικαιούταινα λάβει μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβεται με μισθό και 15 ημερομίσθια αν αμείβεται με ημερομίσθιο.

Σε περίπτωση όμως που η σχέση εργασίας κάποιου μισθωτού με τον εργοδότη του δεν είχε διάρκεια ολόκληρο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα είτε γιατί αποχώρησε οικειοθελώς από την εργασία του, είτε γιατί απολύθηκε, δικαιούται να λάβει αναλογία Δώρου η οποία υπολογίζεται ως εξής: Προκειμένου για αμειβόμενο με μισθό, ποσό ίσο με 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημερομίσθιο ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε 8 (οκτώ) ημερολογιακές ημέρες. Σε περίπτωση που κάποιος εργαστεί λιγότερο από οκτώ ημέρες δικαιούταιανάλογο κλάσμα για Δώρο Πάσχα.

Το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται την Μεγάλη Τετάρτη, εννοείται βέβαια ότι ο εργοδότης μπορεί να καταβάλλει το δώρο και νωρίτερα από την παραπάνω ημερομηνία. Για Το Δώρο Πάσχα παρακρατούνται εισφορές υπέρ του ΙΚΑ και Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών. Το δώρο Πάσχα σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταβληθούν σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα.

Χρόνοι που συνυπολογίζονται

Οπως σημειώνεται απο το ΚΕΠΕΑ, δεν αφαιρείται αλλά λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του Δώρου Πάσχα ο χρόνος υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών πριν και μετά τον τοκετό.

Tο χρονικό διάστημα κατά το οποίο εργαζόμενος σπουδαστής έλαβε σπουδαστική άδεια προκειμένου να συμμετάσχει σε εξετάσεις. Ο χρόνος άδειας λουτροθεραπείας, εφόσον υπάρχει γνωμάτευση από ασφαλιστικό οργανισμό.

Αν ο μισθωτός ασθένησε κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα θα αφαιρεθούν μόνο οι ημέρες που έλαβε επίδομα ασθενείας απ τον ασφαλιστικό φορέα. Παράδειγμα: Αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 60 μέρες και πήρε επίδομα ασθενείας από το ασφαλιστικό του ταμείο μόνο για 40 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 40 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 60.

Δεν συνυπολογίζονται

Στην ενημέρωση του ΚΕΠΕΑ αναφέρεται ότι δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές.

Δεν λαμβάνεται υπόψη το διάστημα απουσίας των εργαζομένων λόγω συνδικαλιστικής δραστηριότητας (δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας).

Σχετικά με την απεργία, η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία. Κατ' αναλογία το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας αφού και αυτές αποτελούν στην πραγματικότητα απεργία.

Υπολογισμός

Βάση υπολογισμού του δώρου αποτελούν οι αποδοχές που πραγματικά καταβάλλονται στους μισθωτούς κατά την 15η ημέρα πριν από το Πάσχα. Σε περίπτωση που η εργασιακή σχέση έχει λυθεί πριν από την παραπάνω ημερομηνία το Δώρο Πάσχα υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές που καταβάλλονταν την ημέρα που λύθηκε η εργασιακή σχέση.

Σαν καταβαλλόμενος μισθός ή ημερομίσθιο είναι το σύνολο των τακτικών αποδοχών. Στη έννοια των τακτικών αποδοχών περιλαμβάνονται ο μισθός ή το ημερομίσθιο, καθώς και κάθε άλλη παροχή (είτε σε χρήμα είτε σε είδος,όπως υπερεργασία, νόμιμη υπερωρία, επίδομα αδείας, επίδομα ισολογισμού, επιδόματα για τροφή, κατοικία, κτλ) εφ' όσον καταβάλλεται από τον εργοδότη σαν αντάλλαγμα της παρεχόμενης από τον μισθωτό εργασίας, τακτικά κάθε μήνα, ή κατ' επανάληψη περιοδικά σε ορισμένα διαστήματα του χρόνου.

Στις τακτικές αποδοχές συνυπολογίζεται και το επίδομα αδείας. Συνεπώς ο μισθωτός θα λάβει το Δώρο Πάσχα προσαυξημένο με τον συντελεστή αδείας ο οποίος ανέρχεται σε 0,041666 π.χ. εργαζόμενος με δώρο Πάσχα 900 ευρώ, με την προσαύξηση του συντελεστή αδείας θα πρέπει να πάρει 938 ευρώ.


ΜΠΑΡΜΠΕΚΙΟΥ ΜΕ ΚΕΦΑΛΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ.


Σοκ στη Συρία: Έκανε μπάρμπεκιου με κεφάλι στρατιώτη
Αποτροπιασμό προκαλεί η φωτογραφία από τον εμφύλιο της Συρίας, όπου ένας νεαρός αντάρτης μαχητής φαίνεται πως ψήνει κεφάλι ανθρώπου!
Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε σε φιλοκυβερνητική ιστοσελίδα στο Λίβανο και το αγόρι που εμφανίζεται περιγράφεται ως μέλος ανταρτών και υπολογίζεται να είναι περίπου 20 ετών.

Το κεφάλι ανήκει σε φαντάρο, Σύριο πιλότο της κυβέρνησης Άσαντ, που περιγράφεται ως μάρτυρας.

Δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν η φωτογραφία είναι αληθινή ή ψεύτικη που χρησιμοποιείται για προπαγάνδα και τα περισσότερα site αρνήθηκαν να τη δημοσιεύσουν χωρίς κάποιο φίλτρο.

ΚΑΛΥΨΑΝ ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ.


Κατάρ: Κάλυψαν τα επίμαχα σημεία ελληνικών αγαλμάτων
Οι διευθυντές του Μουσείου στην Ντόχα βρήκαν προκλητική την αρχαία ελληνική αισθητική και αποφάσισαν να κρύψουν σε παραβάν τον Κούρο και τον Αθλητή.

Σύμφωνα με το Έθνος, οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν», η οποία παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα, αποφάσισαν να ντύσουν τα ανδρικά αγάλματα ώστε να μην σκανδαλιστούν οι πιστές Καταρινές βλέποντας δημόσια όσα οι κώδικες ηθικής της χώρας δεν επιτρέπουν.
Μάλιστα ήθελαν να σκεπάσουν τα επίμαχα σημεία των γυμνών αρχαιοελληνικών αγαλμάτων με φερετζέδες, μπούρκες ή τσαντόρ. Τελικά αποφάσισαν να κρύψουν τα συγκεκριμένα αγάλματα πίσω από ένα παραβάν και να μην βρίσκονται στην έκθεση.
Εκεί τα βρήκε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας όταν πήγε στην Ντόχα για τα εγκαίνια της έκθεσης. Ο υπουργός ζήτησε λοιπόν, εφόσον η προβολή τους δεν είναι αντάξια της αξίας τους και του ήθους της αρχαίας ελληνικής τέχνης, να επιστραφούν στην Ελλάδα πάραυτα, όπως και έγινε. Ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα γύρισαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Στην έκθεση, η οποία λειτουργεί από τις 28 Μαρτίου, εκτίθενται περίπου 600 αρχαία έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.
Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα, ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα.
Μάλιστα η ίδια έκθεση φιλοξενήθηκε από τον περασμένο Αύγουστο στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου,με τον τίτλο «Ολυμπία: Μύθος, λατρεία, αγώνες».
Το παράξενο λοιπόν είναι γιατί οι οργανωτές του Κατάρ όταν είδαν την έκθεση στο Βερολίνο δεν εξέφρασαν την παραμικρή ένσταση για τα γυμνά αγάλματα, προκειμένου να εξαιρεθούν από τη δική τους μουσειολογική και μουσειογραφική πρόταση και να επιστρέψουν στη χώρα προέλευσής τους.

ΣΟΥΗΔΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΥΣΦΗΜΕΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ.


ΣΟΚ: Σουηδική εταιρεία δυσφημεί την Κρήτη - Διάβημα στην πρεσβεία
Σοκ και αποτροπιασμό προκαλεί η προσπάθεια ιδιωτικής επιχείρησης της Σουηδίας και συγκεκριμένα ενός ψυχαγωγικού πάρκου, να αποτρέψει τους Σουηδούς να επισκεφθούν την Κρήτη.
Η επιχείρηση Liseberg στο Γκέτεμποργκ έχει αναρτήσει αφίσες αλλά και στην κεντρική της ιστοσελίδα, την εικόνα ενός αγοριού που κλαίει και το κείμενο "Μερικά παιδιά αναγκάζονται να πάνε στην Κρήτη το καλοκαίρι - Εγγυημένα χαρούμενα παιδιά στο πάρκο μας Liseberg".

Η δυσφημιστική αυτή εκστρατεία έγινε αντιληπτή απο την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων η οποία προέβη σε διαμαρτυρία προς την πρεσβεία της Σουηδίας στην Αθήνα, ενώ την σχετική επιστολή κοινοποίησε και στο Υπ.Εξωτερικών καθώς και στην Υπ.Τουρισμού κ.Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία την Πέμπτη θα βρίσκεται στην Σουηδία σε μιαν προσπάθεια τόνωσης του τουριστικού ρεύματος απο αυτή την χώρα.

Όπως είπε στο Flashnews.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων κ.Γιαννούλης "καταλαβαίνουμε πως η συγκεκριμένη επιχείρηση θέλει να προσελκύσει πελάτες, αλλά όχι με αυτές τις μεθόδους".

Αναλυτικά η επιστολή της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος Μ.Γιαννούλης και ο γραμματέας Ε.Παπαδάκης είναι η εξής :

"Προς:
Πρεσβεία της Σουηδίας
Κοινοποίηση:
Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργείο Τουρισμού

Αξιότιμε κύριε πρέσβη,

Με μεγάλη λύπη, πληροφορηθήκαμε ότι το ψυχαγωγικό πάρκο Liseberg στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας έχει αναρτήσει αφίσα γράφοντας: ¨Μην εξαναγκάζετε τα παιδιά σας να πάνε στην Κρήτη – Εγγυημένα χαρούμενα παιδιά στο πάρκο μας Liseberg¨.

Ως Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, εκπροσωπώντας τον σημαντικότερο προορισμό των Σουηδών, διαμαρτυρόμαστε για αυτή την απαράδεκτη ενέργεια του συγκεκριμένου ψυχαγωγικού πάρκου και ζητάμε τη βοήθεια σας, ώστε να σταματήσει άμεσα αυτή η δυσφήμιση. Είναι γνωστό ότι οι δεσμοί Ελλάδας Σουηδίας, και ιδιαίτερα της Κρήτης και του Νομού Χανίων είναι πολύ ισχυροί και σε καμία περίπτωση τέτοιες κακόβουλες ενέργειες δεν πρέπει να επηρεάζουν τις σχέσεις των δύο λαών.

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειες σας πάνω στο θέμα.
"

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.


1Του Ανδρέα Χατζηχάμπη
Βιολόγου-Περοβαλλοντολόγου Bch, MSc., aMIEvnS, Υπ. Δρος Βιολογίας


Η διατάραξη της σχέσεως του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον οδήγησε και στην αλλοτρίωση της σχέσεώς του με τα ζώα. Συχνά η ζωοφιλία οδήγησε στην ζωολατρία με φυσικό επακόλουθο την λατρεία της κτίσης παρά τον κτίσαντα.

Πόσο αποδεκτές όμως από την Ορθοδοξία είναι τέτοιες συμπεριφορές; 
Στις μέρες μας παρατηρούνται κοινωνικά κινήματα για την προστασία των ζώων και των δικαιωμάτων τους, αλλά επίσης αναπτύσσονται σε παγκόσμιο επίπεδο και φιλοσοφικές συζητήσεις, για να δικαιολογήσουν ή όχι την ορθότητα και την αναγκαιότητα της εισαγωγής ενός συστήματος δικαιωμάτων των ζώων, ανάλογου με αυτό των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

Η ενοχή που αισθάνεται ο άνθρωπος για την ανικανότητά του να αντικρίσει τα μέλη του ζωϊκού βασιλείου με συναίσθημα και δικαιοσύνη, μέσα στα δυτικά πρότυπα ζωής του σύγχρονου κόσμου, αποτελεί την γενεσιουργό αιτία των κινημάτων ζωοφιλίας, αλλά και των πιο πάνω συζητήσεων.

Είναι αναμενόμενο μέσα στην απέραντη μοναξιά του ανθρώπου, όπου απουσιάζει και η επαφή με τα ζώα, να αναπτύσσονται δύο ακραίες καταστάσεις, είτε των ομάδων εκείνων που συμπεριφέρονται με φόβο, βία και αδιαφορία προς τα ζώα, είτε εκείνων, που συμπεριφέρονται μόνο με συναίσθημα, που σε ορισμένες περιπτώσεις, όμως, φτάνει σε οριακά φαινόμενα ζωοφιλίας, όπως διοργάνωση καλλιστείων, υιοθεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη, κληροδότηση τεραστίων περιουσιών ή ακόμα και ζωολατρίας.

Μια ζωολατρία που ξεκινά από την πίστη ότι τα ζώα έχουν ψυχή.

Ειδική περίπτωση ζωολατρίας μπορεί να θεωρηθεί και η αποκλειστική χορτοφαγία, όπου εν ονόματι του αποκαλούμενου δικαιώματος των ζώων για την ζωή θεωρείται έγκλημα η θανάτωση ζώων για τροφή από τον άνθρωπο.

Πέραν από αυτές τις ξένες προς την Ορθοδοξία καταστάσεις, υπάρχει σαφώς η αληθινή σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, όπως αυτή υπαγορεύεται από τους ορθόδοξους κανόνες, αλλά και την ιερά παράδοση.


Σκοπός και προορισμός

Μετά την δημιουργία των φυτών και προ της δημιουργίας του ανθρώπου, ο Θεός προχώρησε στην δημιουργία των ζώων.

Η σειρά που τα δημιούργησε ο Θεός φανερώνει την θεία ιεραρχία τους.

Τα ζώα μπορούν και χρησιμοποιούν όλα εκείνα που έχουν προηγηθεί, δηλαδή φυτά και αβιοτικό περιβάλλον.

Η σειρά αυτή είναι ενδεικτική της θείας τάξης και ισορροπίας που υπάρχει ανάμεσα στους διάφορους βιοτικούς παράγοντες του πλανήτη μας, συμπεριλαμβανομένου και του βιοπνευματικού όντος, του ανθρώπου.

Γίνεται πασιφανές έτσι ότι ακραίες καταστάσεις ζωοφιλίας και αποκλειστικής χορτοφαγίας αποτελούν εκτροπές από την ομαλή σχέση ανθρώπου και ζώων σύμφωνα με την Ορθοδοξία.

Όπως ο Μέγας Βασίλεως αναφέρει στον «Περί Νηστείας» λόγο του, ενώ δεν υπήρχε στον Παράδεισο οίνος, ούτε σφαγές ζώων, ούτε κρεοφαγία, μετά τον κατακλυσμό η γραφή λέγει «να τρώγετε από όλα ωσάν χλωρά χόρτα». Στην συνέχεια όλα τα ζώα έρχονται έμπροσθεν του διορισμένου βασιλέα της κτίσεως, για να τους δώσει το όνομά τους. «Πάντα υπέταξας υποκάτω των ποδών αυτού, πρόβατα και βόας απάσας, έτι δε και τα κτήνη του πεδίου, τα πετεινά του ουρανού και τους ιχθύας της θαλάσσης» (Ψαλ. 8,7-9).

Με την υιοθέτηση μιας χάρτας δικαιωμάτων των ζώων προκύπτει ηθικό πρόβλημα, όπως πιστεύουν σύγχρονοι φιλόσοφοι, για την προτεραιότητα στοργής ανάμεσα στους ανθρώπους και στα ζώα. Κατά τον Κάλλιστο Γουέαρ, επίσκοπο Διοκλείας, ο άνθρωπος, ζωντανή εικόνα του ζώντος Θεού, μπορεί να κάνει δύο πράγματα που κανένα από τα άλογα ζώα δεν μπορεί: Πρώτα μπορεί να διαμορφώσει και να αλλάξει τον κόσμο, δίνοντάς του ένα καινούργιο νόημα και σκοπό και ύστερα μπορεί να δοξολογήσει και να ευχαριστήσει τον Θεό για τον κόσμο. Έτσι για την Ορθοδοξία, ηθικό πρόβλημα δεν υφίσταται.

Ο μακαριστός γέροντας Παΐσιος, παρά την απέραντη αγάπη που έτρεφε προς τα ζώα, όταν ερωτήθηκε για το θέμα είπε ότι η αγάπη του ανθρώπου πρέπει πρώτα να εξαντλείται για τον άνθρωπο και όταν περισσεύει να πηγαίνει και προς τα ζώα.

Εξάλλου στο θαύμα της θεραπείας του δαιμονιζομένου ο Χριστός προστάζει τα δαιμόνια να βγούν από τον άνθρωπο και να πάνε στους χοίρους, που πέφτουν στην λίμνη και πνίγονται. Ο υποβιβασμός, λοιπόν, του ανθρώπου στο επίπεδο των άλογων ζώων, με την επέκταση μερικών τεχνητών νομοθετημάτων για τα ζώα, αποτελεί άλλη μια αποστασία από την ορθόδοξη χριστιανική θέση και δεν αποτελεί λύση για την εξισορρόπηση των σχέσεων ανθρώπου και ζώων.

Η εξίσωση αυτή αποτελεί μάλλον βιολογική ουτοπία ή μια νέα βιολογική απειλή.

Τα ζώα, στερούμενα της ελευθερίας και του λογικού, έχουν ως σκοπό της παρουσίας τους και της δημιουργίας τους όχι μόνο την εξυπηρέτηση των αναγκών του ανθρώπου, αλλά χρησιμοποιούνται και ως μέσα για την ωφέλεια της ψυχής μας.

Επιπλέον, ο Θεός τα δημιούργησε και ως δώρα για την ευχαρίστησή μας – «προς τέρψιν ημίν δεδωρημένα»- για την αληθινή ψυχαγωγία, χαρά και ευφροσύνη του ανθρώπου, ώστε με την μελέτη του πλήθους, του μεγέθους και της ομορφιάς των δημιουργημάτων να οδηγείται ο άνθρωπος στην αληθινή γνώση του Θεού, αναδεικνύοντας το σύμπαν σε ένα απέραντο σχολείο θεογνωσίας.

Πάμπολλα όμως είναι τα παραδείγματα στην Π. Διαθήκη όπου τα ζώα χρησιμοποιούνται από τον Θεό για τιμωρία των ανθρώπων, όπως οι πληγές κατά της Αιγύπτου (Ψαλμός 104). Στην Π. Διαθήκη είδαμε επίσης να φυλάγονται αβλαβείς, αλλά και να υπηρετούνται από ζώα, άγιοι και δίκαιοι, όπως ο Προφήτης Ηλίας με τον κόρακα, ο Δανιήλ στον λάκκο των λεόντων και ο Ιωνάς που παραμένει στην κοιλία του κήτους για τρεις ημέρες.


Η έναρξη της Καινής Διαθήκης με την ενσάρκωση του Ιησού Χριστού συνοδεύεται από μια ιερή εικόνα με ζώα. Οι καμήλες των μάγων, τα πρόβατα των ποιμένων, το βόδι και ο ημίονος, σε πλήρη αρμονία και γαλήνη μπροστά στην παναγιότητα του θείου Βρέφους, ζεσταίνουν με τα χνώτα τους τον νεογέννητο Βασιλέα πάντων των ορατών και αοράτων.

Επίσης, η φανέρωση του Αγίου Πνεύματος, του ενός εκ των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας, κατά την Βάπτιση του Ιησού Χριστού με την μορφή ενός πτηνού, του περιστεριού, δείχνει ότι δεν μπορεί να θεωρείται προσβλητική μια τέτοια προσομοίωση. Φανερώνει επίσης ότι ο Δημιουργός Θεός περιβάλλει με ασύλληπτη αγάπη και καταδεκτικότητα ακόμα και τα άλογα πτηνά, κάθε κτίσμα του. Και όταν ο Θεός καταδέχεται και αγαπά με αυτό τον τρόπο τα ζώα, πόση καταδεκτικότητα και αγάπη θα πρέπει να δείχνει ο άνθρωπος;


Οι άγιοι και τα ζώα

Τα διάφορα συναξάρια των αγίων είναι κατάσπαρτα από εικόνες και διηγήσεις με ζώα. Ο άγιος Μόδεστος, που μαζί με τον άγιο Μάμα θεωρούνται οι προστάτες των ζώων, έγραψε μάλιστα και ειδική ευχή για τα ζώα «Ευχή εις κτήνη». Ο άγιος Μάμας τρεφόταν από γάλα άγριων ζώων, που τον επισκέπτονταν ομαδικά και καθημερινά και με πολλή αγάπη και οικειότητα του πρόσφεραν το γάλα τους. Οι σύγχρονοι Γέροντες παρουσιάζουν ακλόνητη την μαρτυρία ότι ο άνθρωπος του Θεού, ο άνθρωπος μακριά από την αμαρτία και σε κοινωνία με τον Θεό, βρίσκεται σε πλήρη αρμονία και αγάπη με τα ζώα.


Τα ζώα επιδέχονται και την ενέργεια του διαβόλου

Ο όφις -κατειλημμένος από τον διάβολο- παρέσυρε στην αμαρτία τους πρωτόπλαστους, και μαζί με αυτούς και όλη την κτίση. Τους «στέρησε» την θεία χάρη, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται εχθρικά από τα άλογα ζώα «τα θηρία και πάντα τα ζώα της γής γυμνωθέντα τούτον της πρώτης θεασαμένης δόξης καταφρονήσαντα αυτού, ετραχύνθησαν άπαντα ευθύς κατ’ αυτού». Τα ζώα ετραχύνθησαν κατά του ανθρώπου, γιατί ο άνθρωπος με την αμαρτία διέρρηξε την ενότητά του με τον Θεό, αιτία που διέρρηξε και την σχέση του με τα ζώα. Διότι τα ζώα και όλα τα όντα αναβλύζουν από μέσα τους τον ενοποιητικό λόγο, την αιτία της δημιουργίας τους. Όπως ο άγιος Μάξιμος αναφέρει, «με διαφορετική σε κάθε ον μορφή ή αιτία που τα δημιούργησε τα ενοποιεί όλα, καθένα ξεχωριστά και μεταξύ τους».


Τα ζώα εξαφανίζονται…

Η μέριμνα του Θεού δεν σταματά για τα ζώα στην δημιουργία τους. Αυτός ως ο δωρητής της ζωής έχει την δύναμη της διατήρησής τους ή του πλήρους αφανισμού τους: «αντανελείς το πνεύμα αυτών και εκλείψουσι και εις τον χούν αυτών επιστρέψουσιν». (Ψαλ. 103, 29). Στην Παλαιά Διαθήκη, είδαμε να μεριμνά και γι’ αυτά στον κατακλυσμό, διατάσσοντας τον Νώε «και από πάντων των κτηνών και από πάντων των ερπετών και από πάντων των θηρίων και από πάσης σαρκός, δύο-δύο από πάντων εισάγεις εις την κιβωτόν…».

Μετά την ενσάρκωση του Θεού Λόγου ανοίγεται η οδός προς την θέωση. Στην σημερινή εποχή όμως, αντί να εργάζεται γι’ αυτό ο άνθρωπος προχωρεί σε μια άκρατη και αχαλίνωτη χρησιμοποίηση του περιβάλλοντος, επιφέροντας στην φύση αλλαγές άκρως βλαπτικές για το περιβάλλον. Σήμερα τα μισά από τα είδη Θηλαστικών και το ένα τρίτο των Ερπετών, Ψαριών και Πουλιών χαρακτηρίζονται ως κινδυνεύοντα. Επίσης, από το 1600, 484 ζωικά και 654 φυτικά είδη σύμφωνα με το World Conservation Monitoring Centre έχουν εξαφανισθεί. Ο άνθρωπος έχει απομακρυνθεί, με την αμαρτία, κατά πολύ από τον προορισμό του. Υποταγμένος πλήρως στην ύλη και στον αγώνα του να την υποτάξει και να την οικειοποιηθεί μετατρέπεται, σύμφωνα με τον μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο «σε θηριάνθρωπο που εξαγριώνει τα πάντα.


Μολύνει όλη την δημιουργία και καταστρέφει τον ίδιο τον εαυτό του. Κατατρώγει τις σάρκες του». Η διάρρηξη της σχέσης του ανθρώπου με τον Θεό, η εωσφορική αποστασία του στο να αναφέρει πάντα τα κτήνη και πάντα τα ερπετά και πάντα τα θηρία και κάθε σάρκα, και όλη την κτίση σε κοινωνία με τον Θεόν, ένα ακόμα βήμα μπροστά για την ένταξή τους στο σώμα του σαρκωθέντος Λόγου, αποτελεί αιτία επανάστασης για τα ζώα και όλη την κτίση που αναβλύζουν από μέσα τους τον δημιουργικό Λόγο.

Αποτελεί βήμα προς τα πίσω, βήμα προς την καταστροφή και την εξαφάνιση. «Από κακίας των κατοικούντων εν αυτή, ηφανίσθησαν κτήνη και πετεινά… αφανισμώ ηφανίσθη πάσα η γή» (Ιερ. 12, 4). Πάμπολλες είναι οι αναφορές στην Παλαιά Διαθήκη περιστατικών όπου έχουμε εξαφανίσεις ειδών και καταστροφικά περιβαλλοντικά φαινόμενα, όπως ανομβρίες, σεισμούς, πυρκαγιές λόγω της αμαρτίας των ανθρώπων «έλαφοι εν αγρώ έτεκον και εγκατέλιπον, ότι ουκ ην βοτάνη, όνοι άγριοι έστησαν επί νάπας, είλκυσαν άνεμον, εξέλιπον οι οφθαλμοί αυτών, ότι ουκ ην χόρτος από λαού αδικίας» (Τερ.12, 7). Βέβαια θα ήταν τόλμημα να πει κανείς ότι η κακία και η αμαρτία των ανθρώπων σήμερα έχει πλεονάσει τόσο, ώστε να επανερχόμαστε σε καταστάσεις όπως στην Παλαιά Διαθήκη.

Και όμως ο άνθρωπος έχει καθήκον από την αρχή του κόσμου, σύμφωνα με την εντολή του Θεού «εργάζεσθαι αυτόν και φυλάσσειν». (Γέν. 2,15). Σήμερα, αυτό το καθήκον καθίσταται μέγιστο καθήκον του ορθόδοξου χριστιανού. Σήμερα η καταστροφή της φύσης, του μέσου που φανερώνει το μεγαλείο του Δημιουργού, αποτελεί ύβρη κατά «του κτίσαντος». Ο άνθρωπος μακριά από την φύση ασφυκτιά. Περικυκλωμένος από πράγματα τεχνητά, συνθετικά, ανθρωπογενή, που δεν αναβλύζουν τον Δημιουργικό Λόγο του Θεού, χάνει την γαλήνη και την ισορροπία του, βιολογική και ψυχική.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι δεν αισθάνεται την εξάρτησή του από τον Θεό, ούτε την μέγιστη απόδειξη της αγάπης του Θεού, που είναι η Δημιουργία. Γι’ αυτό οι χριστιανοί οφείλουν να κρατούν θετική στάση για την προστασία του περιβάλλοντος και των ζώων ειδικότερα. Βέβαια, μια ορθόδοξη στάση χωρίς αλλόθρησκες επιδράσεις και χωρίς υπερβολές. Όπως ο όσιος Σιλουανός γράφει: «Ένιοι προσκολλώνται εις τα ζώα, αλλ’ ούτω προσβάλλουν τον Δημιουργόν, διότι ο άνθρωπος εκλήθη ίνα ζή αιωνίως μετά του Κυρίου, βασιλεύη μετ’ Αυτού και αγαπά τον Έναν Θεόν. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να έχη πάθος προς τα ζώα, αλλά μόνον καρδίαν οικτίρουσαν παν δημιούργημα». Διαφορετικά κινδυνεύει να λατρεύσει «την κτίση παρά τον κτίσαντα» (Ρωμ. 1,25). 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΗΜΑΙΟΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ Π.Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ.



Με Απόφαση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, ορίζεται κατά τον φετινό εορτασμό του Πάσχα Γενικός Σημαιοστολισμός σε όλη τη διοικητική Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης καλεί τις διοικήσεις των υπηρεσιών και φορέων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας να εφαρμόσουν την Απόφαση και να μεριμνήσουν για τον σημαιοστολισμό των Δημοσίων και Δημοτικών κτιρίων, των κτιρίων των Ν.Π.Δ.Δ., των Οργανισμών και επιχειρήσεων του Δημοσίου και των Τραπεζών, από ώρα 08.00’ της 3ης Μαΐου 2013 (Μεγάλη Παρασκευή) μέχρι και τη δύση του ηλίου της 6ης Μαΐου 2013 (Δευτέρα της Διακαινησίμου).  Οι Σημαίες θα υψωθούν μεσίστιες από ώρα 08.00’ της Μεγάλης Παρασκευής μέχρι ώρα 08.30’ του Μεγάλου Σαββάτου. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.


Η Αντιδημαρχία Περιβάλλοντος του Δήμου Αλμωπίας σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Καθαριότητας Αλμωπίας, ενημερώνει τους δημότες και κατοίκους του Δήμου μας ότι, απαγορεύεται αυστηρά η τοποθέτηση κλαδιών και χόρτων εντός των κάδων απορριμμάτων και των κάδων ανακύκλωσης.
   Η παραπάνω ενέργεια σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας της καθαριότητας συνιστά παράβαση και τιμωρείται.
   Ταυτόχρονα απευθύνουμε έκκληση στους δημότες μας να υποστηρίξουν το πρόγραμμα ανακύκλωσης οικιακών απορριμμάτων, μειώνοντας έτσι δραστικά τον όγκο των παραγόμενων απορριμμάτων και βελτιώνοντας την ποιότητα των παραγόμενων  υπηρεσιών.
   Επίσης παρακαλούμε για την κατανόηση των πολιτών για την καθυστερημένη αποκομιδή των απορριμμάτων τις τελευταίες ημέρες, η οποία οφείλεται σε τεχνικά προβλήματα των απορριμματοφόρων, τα οποία αποκαταστάθηκαν και από σήμερα ξεκινάει και πάλι η ομαλή αποκομιδή των απορριμμάτων.

Από το Δήμο Αλμωπίας

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...