Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017

Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: Αλαλούμ με την επιστροφή του φόρου αγροτικού πετρελαίου


Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: 
Αλαλούμ με την επιστροφή του φόρου αγροτικού πετρελαίου

Ο Γιώργος Καρασμάνης συνυπέγραψε Ερώτηση με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Ημαθίας Βεσυρόπουλο Απόστολο σχετικά με την Πλήρη σύγχυση και έλλειψη ενημέρωσης των δικαιούχων για την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου, που προορίζεται για αγροτική χρήση (αγροτικό πετρέλαιο)

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :

Κύριε Υπουργέ,
Οι  αγρότες και κτηνοτρόφοι, που δικαιούνται επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο, εδώ και λίγες μέρες τελούν σε καθεστώς αναταραχής. Αιτία ανησυχίας, είναι η διαδικασία σχετικά με τα ποσά, που είτε πιστώνονται στους λογαριασμούς τους και δεν γνωρίζουν σε τι αντιστοιχεί είτε σε άλλες περιπτώσεις δεν έχει πιστωθεί κανένα ποσό.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών, στις 2 Φεβρουαρίου:

-Έχει ολοκληρωθεί η καταβολή στους δικαιούχους των οφειλόμενων ποσών για το β' εξάμηνο του 2013 και ολόκληρο το 2014.

-Η επιστροφή του ΕΦΚ που αφορά το 2015 θα καταβληθεί στους δικαιούχους από τα τέλη Φεβρουαρίου του 2017.
-Τυχόν οφειλές των δικαιούχων προς Ασφαλιστικούς φορείς και προς Δ.Ο.Υ. συμψηφίζονται σύμφωνα με το άρθρο 83 του Ν.Δ.356/74 (Κ.Ε.Δ.Ε).

Οι δικαιούχοι όμως, δεν έχουν καμία ενημέρωση για τα ποσά που πιστώνονται στους λογαριασμούς τους, σε τι αντιστοιχούν και αν έχουν υποστεί τη διαδικασία συμψηφισμού.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν δικαιούχοι, που μέχρι σήμερα δεν έχουν δει να πιστώνονται στους λογαριασμούς τους τα ποσά που αντιστοιχούν στην επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το αγροτικό πετρέλαιο.

Είναι σαφές ότι, το Υπουργείο Οικονομιών, οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα την κατάσταση.

Να υπάρξει αξιόπιστη και έγκυρη ενημέρωση για τα ακριβή ποσά, που πιστώνονται ως επιστροφή ΕΦΚ πετρελαίου, καθώς και με ποιον τρόπο έγιναν οι υπολογισμοί, έτσι ώστε, να μπορεί ο κάθε δικαιούχος, να έχει σαφή εικόνα αλλά και να γνωρίζει το ποσό που του αντιστοιχεί στην επόμενη δόση.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για να τερματιστεί η εικόνα σύγχυσης που επικρατεί σχετικά με την επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο, ώστε να γνωρίζουν οι δικαιούχοι σε τι αντιστοιχούν τα ποσά που πιστώνονται στους λογαριασμούς τους.



ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ                 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ2017 

Προώθηση ζητημάτων που αφορούν το Δήμο Αλμωπίας


ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


Στην Αθήνα μετέβη ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος μαζί με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Αθλητισμού, Παιδείας, Νεολαίας και Εθελοντισμού κ. Γιώργο Χατζηγιαννίδη, για την προώθηση ζητημάτων που αφορούν το Δήμο Αλμωπίας.

Αρχικά, υπεγράφησαν οι Προγραμματικές Συμβάσεις των αθλητικών έργων με τον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Γιώργο Βασιλειάδη. Πρόκειται για τα έργα συντήρησης αθλητικών εγκαταστάσεων σε Αριδαία, Εξαπλάτανο, Προμάχους και Σωσάνδρα συνολικού κόστους περίπου 100.000 ευρώ. Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση των παραπάνω έργων που θα δώσουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα.

Επίσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Υπουργείο Εσωτερικών, όπου υπήρξε διεκδίκηση έκτακτης χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιούργησαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην περιοχή μας. Παράλληλα, συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία του Δήμου, καθώς επίσης και το ενδεχόμενο χρηματοδοτήσεων για διάφορα θέματα.

Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας στην ΠΕΤΑ η οποία είναι Αναπτυξιακή Εταιρία της ΚΕΔΕ, του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και της ΕΝΠΕ η οποία συνάπτει δάνεια για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων με ευνοϊκούς όρους. Στόχος της ΠΕΤΑ είναι η υποστήριξη των ΟΤΑ, μέσα από μια οργανωμένη προσπάθεια, στην προώθηση της τοπικής ανάπτυξης προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Εκεί συζητήθηκε το ενδεχόμενο σύναψης δανείου του Δήμου Αλμωπίας με στόχο την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων του Δήμου μας με LED σύγχρονης τεχνολογίας που εξασφαλίζουν εξοικονόμηση χρημάτων και μικρή κατανάλωση. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία, αν αναλογιστεί κανείς ότι σήμερα ο Δήμος μας χρωστά περίπου 1 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ. Εναλλακτικά, συζητήθηκε και ένα άλλο ενδεχόμενο, το οποίο σχετίζεται με το παλιό διοικητήριο της Αριδαίας (άσπρη αποθήκη) και την επισκευή και συντήρηση του κτηρίου μέσω δανειοδότησης, με στόχο να φιλοξενήσει υπηρεσίες του Δήμου Αλμωπίας που σήμερα στεγάζονται σε ενοικιαζόμενους χώρους. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων και ταυτόχρονα θα αξιοποιηθεί ένα ιστορικό κτίριο που αποτελεί κομμάτι της πόλης μας.

Τέλος, ο Δήμαρχος επισκέφθηκε την Εταιρία Ακίνητων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) όπου διεκδίκησε εκ νέου την παραχώρηση των αστυνομικών σταθμών που βρίσκονται στα χωριά, καθώς επίσης και την περίπτωση του οικοπέδου που στεγάζει το Δημαρχείο του Δήμου Αλμωπίας και όπως έχει γίνει γνωστό δεν ανήκει στον Δήμο.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στις συναντήσεις συμμετείχε επίσης ο Βουλευτής κ. Γιάννης Σηφάκης, ο οποίος εργάζεται κι αυτός από την πλευρά του για την προώθηση των παραπάνω ζητημάτων και στέκεται αρωγός στις προσπάθειες του Δήμου Αλμωπίας.




Αιτήσεις για το πρόγραμμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) στο τμήμα Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Αλμωπίας


Από την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Αλμωπίας και το τμήμα Κοινωνικής Προστασίας  ανακοινώνεται   ότι θα δέχεται  αιτήσεις για το πρόγραμμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)  και τις απογευματινές  ώρες από τις 15:00 μ.μ εως τις 22:00μ.μ  εως τις 28/2/2017.

 Εκτός από παρακάτω ημερομηνίες: 
 Παρασκευή 10/2/2017
Δευτέρα  13/2/2017
Παρασκευή  17/2/2017
Δευτέρα 20/2/2017
όπου  το γραφείο  θα δέχεται αιτήσεις μόνο τις πρωϊνές ώρες.
                                   

"Αυτό θέλω να τους πω" Μπέρτολτ Μπρεχτ


Αναρωτιέμαι: γιατί να συζητάω μαζί τους;
Ψωνίζουν τη γνώση για να την πουλήσουν.
Θέλουν να μάθουν πού υπάρχει γνώση φτηνή
Που να μπορούνε ακριβά να την πουλήσουν. 
Γιατί να ενδιαφερθούν να γνωρίσουν ό,τι
ενάντια στην αγοραπωλησία μιλάει;
Θέλουνε να νικήσουν.
Στη νίκη ενάντια τίποτα δε θέλουνε να ξέρουν.
Δε θέλουνε άλλοι να τους καταπιέζουν,
Θέλουνε να καταπιέζουν οι ίδιοι.
Δε θέλουνε την πρόοδο.
Θέλουνε την υπεροχή.
Πειθαρχούν σ' όποιον
τους υπόσχεται πως θα μπορούνε να διατάζουν.
Θυσιάζονται
για να μπορέσει να μείνει όρθιος ο βωμός της θυσίας.
Τι να τους πω, σκέφτηκα. 
Αυτό θέλω να τους πω, αποφάσισα.


Διαφυλική αγωγή: το παιδί μου αυνανίζεται


Ο όρος ''διαφυλική αγωγή'' χρησιμοποιείται πιο εύστοχα αντί του όρου ''σεξουαλική διαπαιδαγώγηση''.

Η διαφυλική αγωγή ασχολείται με την ανθρώπινη σεξουαλικότητα και την ερωτική συμπεριφορά. Πολλοί γονείς ανησυχούν για τις εκδηλώσεις αυτοερωτισμού των παιδιών τους.

Τα παιδιά, από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής νιώθουν ευχαρίστηση να δείχνουν το σώμα τους και να βλέπουν το σώμα των άλλων. Τους αρέσει να αγγίζουν και να εξετάζουν το σώμα τους και το σώμα των άλλων. Κάποια παιδιά με την ψαύση αυτή, όπως αναφέρει ο Herbert (2010), νιώθουν ιδιαίτερη ευχαρίστηση.

Τα παιδιά στην σχολική ηλικία ξεκινούν να εξακοντίζουν ερωτήσεις γύρω από το σεξ στους ανυποψίαστους γονείς τους. Τα παιχνίδια υπόδυσης ρόλων <μαμά-μπαμπά> <γιατρός-ασθενής>, το ψηλάφισμα των γεννητικών οργάνων, το ακόρεστο ενδιαφέρον για το <πώς, από πού και πότε> έρχεται ένα παιδί στον κόσμο είναι θέματα που αρέσει πολύ στα παιδιά να συζητούν με τους γονείς τους.

Και αυτά ακρίβως τα ερωτήματα είναι κομμάτι της φυσιολογικής ανάπτυξης των παιδιών. Αυτή η ευπρόσδεκτη περιέργεια που είναι έμφυτη στα παιδιά τα βοηθά να γνωρίσουν τον κόσμο.

Οι δυσκολίες που έχουν οι περισσότεροι γονείς αλλα και εκπαιδευτική γύρω από την διαφυλική αγωγή έγκειται στο ότι οι ίδιοι μεγάλωσαν σε περιβάλλοντα που το σεξ ήταν ταμπού και κατά συνέπεια ατιμετωπίζουν θέματα και οι ίδιοι με την έκφραση της σεξουαλικότητας τους.

Η αναφορά στην σεξουαλικότητα των νηπίων δεν ομοιάζει κατ'ουδένα λόγο με την σεξουαλικότητα τω ενηλίκων. Πριν την έλευση της εφηβείας, ο ερωτισμός είναι αισθησιακής φύσεως και περιέχει έντονα το στοιχείο της περιέργειας και της εξερευνητικής δραστηριότητας. Στην εφηβεία, ο συναισθηματισμός, οι ερωτοτροπίες και οι ορμόνες αποκτούν ένα ιδιαίτερο συγκινησιακό βάθος.

Τα παιδιά, λοιπόν, αρέσκονται να ψαύουν τις ερωτογενείς τους ζώνες και απολαμβάνουν την ευχαρίστηση που τους δίνει η ενέργεια τους αυτή. Ο παιδικός αυνανισμός, σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν επηρεάζει δυσμενώς την σωματική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού.Πότε αρχίζει αυτή η έντονη ψαύση των γεννητικών οργάνων στα παιδιά;

Στο τέλος του πρώτου έτους ζωής είναι πιθανόν το παιδί να αρχίσει να ενδιαφέρεται για το σώμα του. Ανακαλύπτει τα γεννητικά του όργανα και αρχίζει να τα περιεργάζεται. Η ανακάλυψη αυτή συντελείται πιο γρήγορα στα αγόρια απότι στα κορίτσια και διευκολύνεται ιδιαίτερα όταν τα τα μωρά σταματήσουν να φορούν πάνες.

Σε αγόρια νηπιακής ηλικίας έχουν παρατηρηθεί στύσεις του πέους ακόμη και στη στιγμή της γέννησης. Στα πρώτα χρόνια ζωής, οι στύσεις οφείλονται ενδεχομένως στους διερεθισμούς της ουροδόχου κύστης. Ο διερεθισμός των γεννητικών οργάνων στα πρώτα χρόνια ζωής έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα.

Η κύρια λειτουργία που έχει ο αυνανισμός όπως και το πιπιλισμα του αντίχειρα την ώρα του ύπνου είναι να βοηθήσει το νήπιο να επικεντρωθεί στον εαυτό του και να το πάρει ο ύπνος. Η πιο σωστή τακτική από μέρους του γονέα, σε αυτή την ανάγκη του νηπίου, είναι να του δώσει ένα λογικό βαθμό ελευθερίας.

Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλες τις συμπεριφορές των παιδιών, όταν ο παιδικός αυνανισμός φθάσει σε ακραία όρια τότε γίνεται πρόβλημα ή σύπτωμα κάποιου ήδη υπάρχοντος προβλήματος. Αν π.χ το παιδί έχει δυσπροσαρμοστικές εκδηλώσεις, ψυχανακαστικές συμπεριφορές, ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες, ελλιπής κοινωνικοποίηση κ.ά είναι πιθανόν να καταφύγει σε αυτή την τακτική προκειμένου να παρηγορηθεί.

Ο Ginott, αναφέρει πως η καλύτερη λύση είναι να προσεγγίζουμε το παιδί μας με αγάπη και να επιδιώκουμε να αντλεί ευχαρίστηση μέσα από δραστηριότητες ούτως ώστε ο αυτοερωτισμός να μην αποτελεί το μόνο τρόπο ικανοποίησης του.

Τα παιδιά στην ηλικία των 3.5-4 αρέσκονται να παίζουν ερωτοτροπικά παιχνίδια. Σε έρευνα φάνηκε πως το 35% των οκτάχρονων αγοριών έχουν λάβε μέρος σε ερωτοτροπικά παιχνίδια.

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς;

Να λένε την αλήθεια στο παιδί όταν ρωτούνται για θέματα διαφυλικής αγωγής. Να δίνουν λογικές και ειλικρινείς απαντήσεις και να απαντούν με ευθύτητα χωρίς να ταράζονται ή να ντρέπονται ή να μιλούν με υπαινιγμούς και αστεισμούς.

Αν ο γονιός νιώσει ντροπή ή ταραχή για αυτά τα θέματα θα μεταφέρει αυτό το συναίσθημα στο παιδί του και το παιδί με την σειρά του θα θεωρήσει πως κάτι παράξενο και κακό συνδέεται με το σεξ. Η διαφυλική αγωγή ξεκινά από την αρχή της ζωής του παιδιού.

Η σωστή ηλικία για να πληροφορήσουμε το παιδί μας γύρω από τα σεξουαλικά θέματα είναι όταν το ίδιο το παιδί αρχίσει τις ερωτήσεις ή αρχίσει να ασχολείται με την σεξουαλικότητα του. Η συνέργεια της οικογένειας και του σχολείου εξασφαλίζουν θετικότερη πόρευση του παιδιού με το σώμα του και το φύλο του.



Γράφει η Δρ. Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου
Ψυχολόγος Σχολικής-Εξελικτικής κατεύθυνσης




Νύχτες μακρόσυρτες


Νιώθω σαν να ζω δυο πραγματικότητες. Μία το βράδυ και μία το πρωί.

Τη μέρα όλα κινούνται γρήγορα, υπάρχει συγκεκριμένος ρυθμός, πρόγραμμα.

Και έρχεται το βράδυ και είναι σαν ο χρόνος να επιμηκύνεται, ακόμα και να σταματά.

Αφήνεσαι σε μονοπάτια αναπόλησης, μιλάς με ανθρώπους και οι κουβέντες σας είναι πιο βαθιές, πιο ουσιαστικές, λες και η νύχτα τις μετάλλαξε. Σαν να σου δίνει άλλους ρόλους και αρμοδιότητες και σου επιτρέπει να κινηθείς σε μονοπάτια μυστικά. Λες και η νύχτα σού δίνει δικαίωμα και αφορμή να συνδεθείς αλλά και να ονειρευτείς· με τα μάτια ανοιχτά.

Ίσως φταίει η ησυχία της. Όλα γύρω σου ηρεμούν και το μόνο που ακούς είναι οι σκέψεις σου. Όλα γύρω σου κοιμούνται και ζωντανή νιώθεις μόνο την καρδιά σου.

Τότε θες να λύσεις ό,τι σε βασανίζει.

Η δυαδικότητα του σώματος και της ψυχής... Πόσο ξεκάθαρα φαίνεται μπροστά μου πλέον η μη ένωσή τους.

Νύχτες. Νύχτες μακρόσυρτες και αποπνικτικές.

Μόνο όταν το σώμα κουρασμένο από φορτωμένες μέρες προδίδει το πνεύμα, μόνο τότε νωχελικά παραδίνεσαι στον κόσμο των ονείρων και οι νύχτες σου γνωρίζουν την ήττα της ημέρας. Ίσως ανακουφίζεσαι ώρες-ώρες και χαίρεσαι που δεν πάλεψες, που έχασες αμαχητί από το φορτίο της ημέρας.

Άλλες πάλι νύχτες σε βρίσκουν πιο ανεκτικό και σε κυριεύουν. Τότε αφήνεσαι σε ένα τρομακτικά δομημένο σύμπαν. Άλλη διάσταση -έτσι το αντιλαμβάνομαι- αφού σου δίνει ταυτόχρονα δύναμη και αδυναμία. Δύναμη γιατί επιτέλους αναλύεις, αφουγκράζεσαι τους φόβους, τα βαθύτερα θέλω σου, τους κρυμμένους προβληματισμούς σου που οι γρήγοροι ρυθμοί της μέρας δε σου επιτρέπουν να αποφυλακίσεις, που το φως τούς εξοστρακίζει σε σκιερές γωνιές μέχρι το σκοτάδι να αναλάβει την κυριαρχία του πάνω σου. Δύναμη γιατί επιτέλους στέκεσαι απέναντί τους. Αδυναμία, όμως, γιατί πλέκεις σενάρια... χιλιάδες μίτοι απλώνονται μπροστά σου και δεν ξέρεις ποιος μπορεί να σε οδηγήσει στο Μινώταυρο, αν το να τον βρεις είναι θεμιτό ή αθέμιτο, αν υπάρχει ένας ή πολλοί. Αδυναμία γιατί υποτάσσεσαι σε μονοπάτια ατέρμονα, γιατί κυριεύεσαι από άγχος, απελπισία, τα αισθήματά σου διογκώνονται, η λήθη είναι ανύπαρκτη· όσα με προσοχή έκρυψες εμφανίζονται και σε στοιχειώνουν.

Βυθίζεσαι, παραληρείς· ο λυρισμός ξεπροβάλλει σε κάθε λεπτομέρεια της νύχτας σου. Οι άνθρωποι. Οι άνθρωποι που έχασες, που σε πλήγωσαν, που σου λείπουν. Οι προοπτικές, οι δυνατότητες, το μέλλον, οι ευκαιρίες, οι αποφάσεις. Οι ανησυχίες, οι αναζητήσεις, η γνώση, η άγνοια. Το εγώ, το εμείς, οι αξίες, ο χρόνος, ο κόσμος. Ξαφνικά φαίνεσαι φιλόσοφος αλλά κι επαναστάτης. Ποιητής και μουσικός. Νιώθεις οι σκέψεις σου να πολλαπλασιάζονται και να αναδύονται ολοένα και περισσότερες ατελείς συνθήκες - απαγορεύοντας σου να λυτρωθείς.

Αλλά...

«Ακόμα και η πιο σκοτεινή νύχτα θα τελειώσει και ο ήλιος θα ανατείλει ξανά» - Βίκτωρ Ουγκώ

Κι όταν ανατείλει, θέλω να πάρω μαζί μου όλη τη δύναμη της νύχτας. Να κάνω πράξη όσα η νύχτα μου τάζει και όσα ξυπνάνε μαζί της. Για να κάνω τη μέρα μου όσο ζωντανή, θορυβώδης, έντονη, μυστηριώδης, φιλόδοξη είναι και η νύχτα που τη διαδέχεται.

What I take from my nights, I add to my days. -Leon de Rotrou

Facebook: Xara Koulopoulou





Ράινερ Μαρία Ρίλκε: «Είναι γόνιμη η μοναξιά, επειδή είναι δύσκολη...»


«Είναι γόνιμη η μοναξιά, επειδή είναι δύσκολη. Γόνιμος είναι και ο έρωτας: επειδή κι ο έρωτας είναι δύσκολος»

«...Μην αφήσετε να σας κυριέψει στη μοναξιά σας ανησυχία και ταραχή, επειδή νιώθετε μέσα σας έναν αόριστο πόθο να ξεφύγετε απ' τη μόνωσή σας. Ίσα-ίσα, αυτός ο πόθος — αν τον μεταχειριστείτε γαλήνια και στοχαστικά, σα μέσο για κάποιο σκοπό — θα σας βοηθήσει ν' απλώσετε τη μοναξιά σας σε πιο πλούσιο και πιο πλατύ χώρο.

Οι άνθρωποι έχουν βρει για το κάθε τι την ευκολότερη (συμβατική) λύση, την ευκολότερη απ' όλες τις εύκολες λύσεις.

(...)

Είναι γόνιμη η μοναξιά, επειδή είναι δύσκολη. Ένας παραπάνω λόγος για να επιχειρήσουμε κάτι, πρέπει νά 'ναι η δυσκολία που το κάτι αυτό παρουσιάζει.

Γόνιμος είναι κι ο έρωτας: επειδή κι ο έρωτας είναι δύσκολος.

Έρωτας του ανθρώπου για τον άνθρωπο: ίσως αυτό νά 'ναι το δυσκολότερο απ' όσα μάς έταξεν η μοίρα, το πιο απόμακρο, η τελευταία δοκιμασία, το έργο που όλα τ' άλλα δεν είναι παρά προετοιμασία και προπαρασκευή του.

Γι' αυτό κι οι νέοι — που είναι "αρχάριοι" στο κάθε τι — δεν ξέρουν ακόμα ν' αγαπούν: πρέπει να διδαχτούν τον έρωτα. Με όλο τους το είναι, με όλες τους τις δυνάμεις συμμαζεμένες γύρω στην ερημική φοβισμένη καρδιά τους, που οι χτύποι της ψηλώνουν ολοένα, πρέπει να μάθουν ν' αγαπούν.

Ο καιρός όμως της μαθητείας είναι πάντα καιρός μακρόχρονου "εγκλεισμού". Έτσι είναι, για πολύν καιρό, κι ο έρωτας: μοναξιά, ολοένα και πιο έντονη και πιο βαθιά μόνωση.

Έρωτας δε θα πει ν' ανοίγεσαι ευθύς, να δίνεσαι, να ενώνεσαι με κάποιον Άλλον (τι θα ήταν, άλλωστε, η ένωση δυο όντων ακαθόριστων ακόμα, ατέλειωτων, ανοργάνωτων;)˙ είναι μια σπάνια ευκαιρία για να ωριμάσεις, ν' αποχτήσεις μιαν υπόσταση δική σου, να γίνεις εσύ ένας ολόκληρος Κόσμος, για χάρη κάποιου άλλου, αγαπημένου προσώπου˙ είναι μια υψηλή, ακράτητη αξίωση, που σε χρίζει εκλεκτό της και σε σπρώχνει προς τ' απέραντα πλάτη.

Μόνο έτσι θά 'πρεπε να μεταχειρίζονται οι νέοι τον έρωτά τους: σαν ένα καθήκον που τους υποχρεώνει να εργάζονται αδιάκοπα στο μέσα τους κόσμο ("ν' ακρομάζονται και να σφυροκοπάνε νύχτα-μέρα").

Δεν είναι ακόμα ώριμοι για το δόσιμο του εαυτού τους, για την εγκατάλειψη και το σβήσιμό τους μέσα σ' ένα άλλο άτομο, για οποιοδήποτε τρόπο Ένωσης. (Πρέπει, πρώτα, και για πολύν-πολύν καιρό, να μαζεύουν και να θησαυρίζουν ολοένα.)

Η Ένωση αυτή, το δόσιμο αυτό, είναι το στερνό σκαλοπάτι˙ ίσως η ανθρώπινη ζωή να μη μπορεί ακόμα να το χωρέσει.

Εδώ όμως λαθεύουν οι νέοι τόσο συχνά και τόσο βαριά: ορμάνε ακράτητοι ο ένας προς τον άλλον, όταν τους αγγίξει η αγάπη (είναι στη φύση τους να μη μπορούν να περιμένουν), σκορπίζονται εδώ κι εκεί, ενώ η ψυχή τους είναι γεμάτη ακεφιά, ακαταστασία και ταραχή...

(...)

Για τους ανθρώπους ο έρωτας δεν είναι παρά μια απόλαυση, τον κατάντησαν λοιπόν κάτι εύκολο και φτηνό, ακίνδυνο και σίγουρο, όμοιο με τις απολαύσεις τών δρόμων.

Αλήθεια, πόσοι και πόσοι νέοι στάθηκαν ανίκανοι να βρουν το σωστό δρόμο τής αγάπης, για πόσους τα σύνορα τού έρωτα σταματάνε στο εύκολο, βιαστικό δόσιμο του εαυτού τους! (Οι περισσότεροι, άλλωστε, δε θα προχωρήσουν — σίγουρα — πιο πέρα από κει.)

Νιώθουν, πολλοί, να λυγίζουν κάτ' απ' το βάρος αυτού τού λάθους και πασχίζουν να κάνουν βιώσιμη και γόνιμη, με το δικό τους προσωπικό τρόπο, την κατάσταση αυτή όπου βρέθηκαν ριγμένοι.

Η φύση τους τούς λέει πως τα προβλήματα του έρωτα — λιγότερο από άλλα, που είναι το ίδιο σημαντικά — δε μπορούν να λυθούν σύμφωνα με τούτον ή εκείνον το γενικό κανόνα που εφαρμόζεται σ' όλες τις περιπτώσεις˙ νιώθουν πως τα προβλήματα αυτά — άμεσα προβλήματα ανθρώπου προς άνθρωπο — χρειάζονται, για κάθε περίπτωση, καινούρια, ιδιαίτερη, αποκλειστικά προσωπική απάντηση.

Πώς όμως αυτοί — μια και μπερδεύτηκαν πια έτσι αναμεταξύ τους που δεν ξεχωρίζουν ο ένας απ' τον άλλον, μια και δεν έχουν πια τίποτα Δικό τους — πώς θα μπορούσαν να βρουν μέσα τους κάποιαν έξοδο, για να ξεφύγουν απ' την άβυσσο όπου έχει βουλιάξει η μοναξιά τους;

Έρημοι κι αβοήθητοι, πορεύονται στα τυφλά κι ο ένας κι ο άλλος. Σκορπάνε τις καλύτερες δυνάμεις τους για να γλιτώσουν από συμβατικότητες όπως ο γάμος, και πέφτουν σ' άλλες συμβατικές λύσεις, λιγότερο χτυπητές, το ίδιο όμως θανάσιμες. Επειδή μονάχα για συμβατικότητες είναι άξιοι. Ό,τι βγαίνει απ' αυτές τις βιαστικές κι ανυπόμονες, θολές και ταραγμένες ενώσεις, είναι πάντα συμβατικό. Κάθε σχέση που είναι καρπός αυτής της πλάνης έχει κάτι το συμβατικό, ακόμα κι αν είναι ασυνήθιστη (ή, όπως λέει ο κόσμος, ανήθικη). Κι ο χωρισμός ακόμα θά 'ταν μια συμβατική χειρονομία, μια απρόσωπη τυχαία απόφαση, αδύναμη κι άκαρπη.


(...)

Οι γυναίκες — που μέσα τους κατοικεί μια ζωή πιο αυθόρμητη, πιο γόνιμη, γεμάτη από περισσότερη εμπιστοσύνη — είναι, σίγουρα, πιο ώριμες, πιο "ανθρώπινες" απ' τον άντρα — το φαντασμένο κι ανυπόμονον αρσενικό, που καταφρονάει ό,τι νομίζει πως αγαπάει, επειδή δε γνώρισε ποτέ την τραχιά καρποφορία τών σπλάχνων, που θα του ξάνοιγε (όπως στη γυναίκα) τα μυστικά βάθη τής ζωής.

Αυτή η "ανθρωπιά" τής γυναίκας, ωριμασμένη μέσα στον πόνο και την καταφρόνια, θα βγει στο φως τής μέρας, όταν η γυναίκα λυτρωθεί απ' τις κοινωνικές συμβατικότητες, όπου την καταδικάζει η αποκλειστικά θηλυκή υπόστασή της. Κι οι άντρες, που δε νιώθουν ακόμα σήμερα πως η ώρα αυτή ζυγώνει, θα ξαφνιαστούν με τον ερχομό της και θα νικηθούν.

Δεν αργεί η μέρα (σίγουρα σημάδια το μαρτυράνε κιόλας, προπάντων στις χώρες του βορρά), δεν αργεί η μέρα που η Νέα Κοπέλα θα υπάρξει, η Γυναίκα θα υπάρξει˙ που οι λέξεις "νέα κοπέλα" και "γυναίκα" δε θα σημαίνουν πια μονάχα το αντίθετο του αρσενικού, μα κάτι ξεχωριστό, που θά 'χει δική του αξία κι υπόσταση, κάτι που δε θά 'ναι απλό συμπλήρωμα άλλου, μα ολοκληρωμένη μορφή τής ζωής και της ύπαρξης — : η γυναίκα-γνήσιος άνθρωπος.

Αυτή η πρόοδος (ενάντια στη θέληση του άντρα, που θα μείνει, στην αρχή, πίσω) θα μεταμορφώσει ριζικά την ερωτική ζωή, πλημμυρισμένην από τόσες πλάνες σήμερα:

Ο έρωτας δε θά 'ναι πια σχέση άντρα με γυναίκα, αλλά Ανθρώπου με Άνθρωπο˙ θα στέκει πιο κοντά στην ανθρώπινη φύση (γεμάτος άπειρη απαλότητα και σεβασμό, καλός και καθάριος σε όλα κείνα που σμίγει και χωρίζει).

Θά 'ναι ο έρωτας που προετοιμάζουμε μ' αγωνία και μόχθο: δυο Μοναχικοί Άνθρωποι, που θα προστατεύουν, θα συμπληρώνουν, θα περιορίζουν και θα σέβονται ο ένας τον άλλον.

Και τούτο ακόμα: Μη νομίσετε πως χάθηκε ο μεγάλος έρωτας που σας κυρίεψε κάποτε στα εφηβικά σας χρόνια˙δε μέστωσαν, τότε, εντός σας τρανοί κι ευγενικοί πόθοι και σχέδια που, σήμερα ακόμα, τροφοδοτούν τη ζωή σας;

Πιστεύω πως αυτός ο έρωτας μένει έτσι άφθαρτος και δυνατός μέσα στη θύμησή σας, επειδή στάθηκε η πρώτη σας βαθιά μόνωση, ο πρώτος εσώτερος μόχθος που κάνατε στη ζωή σας.»

Ράινερ Μαρία Ρίλκε - «Γράμματα σ' ένα νέο ποιητή» (αποσπάσματα)





ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ ΜΕΣΗΜΕΡΙΟΥ


ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ  ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ  ΜΕΣΗΜΕΡΙΟΥ

     Την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017, τελέστηκε με κάθε επισημότητα, το μνημόσυνο των έξι κατοίκων Μεσημερίου και του ενός κατοίκου Φλαμουριάς που δολοφονήθηκαν άνανδρα, στις 2 Φεβρουαρίου 1905, λίγο έξω από το χωριό, από τους Βούλγαρους κομιτατζήδες.  
     Το μνημόσυνο διοργανώνεται κάθε χρόνο, με προτροπή των συγγενών των θυμάτων, από τον Σύλλογο Απογόνων Μακεδονομάχων Εδέσσης-Αλμωπίας, την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, τον Δήμο Έδεσσας και το Δημοτικό Διαμέρισμα Μεσημερίου. 
     Παρέστησαν οι βουλευτές του νομού Θ. Τζάκρη και Γ.Καρασμάνης, οι πρώην Βουλευτές   Δ. Σταμενίτης και  Δ.Τζαμτζής, ο Περιφερειακός σύμβουλος Π. Ζέρζης ως εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, ο Δήμαρχος Εδέσσης Δ.Γιάννου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου Έδεσσας Φ. Γκιούρος, ο Πρόεδρος του τοπικού διαμερίσματος Μεσημερίου  Α.Βλαδίκας, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί σύμβουλοι, ο Στρατηγός Διοικητής της ΙΙας  Μεραρχίας Πεζικού, ο Αστυνομικός  Διευθυντής Πέλλας, ο εκπρόσωπος του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Πέλλας, Δάσκαλοι και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μεσημερίου, εκπρόσωποι συλλόγων και πλήθος κόσμου που γέμισε την Εκκλησία και τον προαύλιο χώρο της.
    Το ιστορικό της ημέρας εκφώνησε ο Κωνσταντίνος Κάμτσης,  Πρόεδρος της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας Γιαννιτσών «Ο Φίλιππος» και μέλος του συλλόγου Απογόνων Μακεδονομάχων Γιαννιτσών ως απόγονος του Θρυλικού Μακεδονομάχου οπλαρχηγού Γκόνου Γιώτα, ο οποίος, εκτός της εξιστόρησης των γεγονότων της περιόδου εκείνης, τόνισε την σημασία της θυσίας και της συμβολής των γηγενών Μακεδόνων κατά τον Μακεδονικό αγώνα αναφέροντας πολλά επώνυμα Μεσημεριοτών που πήραν μέρος στον Μακεδονικό Αγώνα.
      Ακολούθησε τρισάγιο και κατάθεση στεφάνων, από τους επισήμους και τους συλλόγους, στην προτομή του ενός εκ των φονευθέντων Ιερέα Ε. Παπαστογιάννη που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο της Εκκλησίας. Ποίημα για τους θυσιασθέντες απήγγειλε ο Κ. Χασαπίδης.
     Μετά το μνημόσυνο προσφέρθηκαν, από συγγενείς των θυμάτων και συγχωριανούς, κόλλυβα έξω από την εκκλησία και τα πατροπαράδοτα κεράσματα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο δισέγγονος του Γιαννάκη, ενός εκ των θυμάτων, συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, κέρασε στο καφενείο του τσίπουρο και μεζέδες σε όλους τους συγχωριανούς και επισκέπτες.
     
                                Ο Πρόεδρος                                         Η Γραμματέας
                        Γιουματζίδης Δημήτριος                               Στόϊκου Μαρία





Συγκροτήθηκε σε Σώμα το νέο Δ.Σ του Ε.Ο.Γ « Η ΠΕΛΛΑ»


   Συγκροτήθηκε σε Σώμα το νέο Δ.Σ του Ε.Ο.Γ « Η ΠΕΛΛΑ»


         Το νεοεκλεγέν Δ.Σ.  του Εκπολιτιστικού Ομίλου Γιαννιτσών «Η ΠΕΛΛΑ», που προέκυψε από  τις εκλογές  της 5ης Φεβρουαρίου 2017, συνεδρίασε στις 7-02-2017 για την κατανομή αξιωμάτων των μελών του.

        Με ομόφωνη απόφαση η κατανομή έχει ως εξής: 

       Πρόεδρος:  Γεώργιος Δόντσιος, 
       Αντιπρόεδρος :  Γεώργιος Τουκαντζής,
       Γεν. Γραμματέας:  Στυλιανός  Σιγκούδης 
       Ταμίας:  Κατερίνα Σόφτση,
       Έφορος Καλλιτεχνικού και βιβλιοθήκης:  Τρύφων Μπόσκος,
       Έφορος υλικού:  Αμαλία Τσιβρανίδου,
       Έφορος εκδρομών και Δημοσίων Σχέσεων:  Ευάγγελος Μανδάλτσης

 Γιαννιτσά, 07-02-2017
                                                                                                                                                                                                                                        
Για το Διοικητικό Συμβούλιο

   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    Γεώργιος Δόντσιος                                                                    Στυλιανός Σιγκούδης

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΙΔΑΙΑΣ


ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ

Το Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Αριδαίας επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος μαζί με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Αθλητισμού, Παιδείας, Νεολαίας και Εθελοντισμού κ. Γιώργο Χατζηγιαννίδη.

Το επόμενο διάστημα θα υλοποιηθούν σημαντικές παρεμβάσεις και συγκεκριμένα όπως προβλέπει η τεχνική έκθεση στεγανοποίηση της οροφής, βάψιμο όλων των εσωτερικών μεταλλικών της οροφής, εξοπλισμός, αγορά και τοποθέτηση fan coil σωμάτων θέρμανσης - ψύξης βιομηχανικού τύπου 65000 Kcal, καθώς επίσης και αλλαγή δικτύου θέρμανσης με την αγορά και τοποθέτηση μικροϋλικών. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου είναι περίπου 20.000 ευρώ (με το ΦΠΑ), χρηματοδότηση από το Υπουργείο Αθλητισμού.

Κατά την επίσκεψή του ο Δήμαρχος διαπίστωσε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το κτήριο, κυρίως λόγω της υγρασίας αλλά και της κακής κατάστασης στην οποία βρίσκονται κάποιοι κεντρικοί χώροι. Επίσης, χρειάζεται συντήρηση και ευπρεπισμός στο εξωτερικό τμήμα του κτηρίου και στον αύλειο χώρο. Για την κάλυψη όλων αυτών των αναγκών, ο Δήμαρχος τόνισε ότι θα χρειαστεί να χρηματοδοτηθούν κι άλλες παρεμβάσεις. Παράλληλα, ο Δήμαρχος συμφώνησε με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Χατζηγιαννίδη να κληθούν όλοι οι Σύλλογοι που συστεγάζονται στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο και να εκπονηθεί ένας εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων, ώστε αυτοί οι χώροι να έχουν μία καλύτερη εικόνα και ταυτόχρονα να γίνουν πιο προσιτοί για όλους τους πολίτες.








Ο Γιάννης Σηφάκης συμμετείχε στην σύσκεψη στο ΥΠΑΑΤ για τα εργόσημα των αλλοδαπών εργατών γής ( συμπεριλαμβανομένων των υπηκόων Αλβανίας)


Ο Γιάννης Σηφάκης συμμετείχε στην σύσκεψη στο ΥΠΑΑΤ για τα εργόσημα των αλλοδαπών εργατών γής συμπεριλαμβανομένων των υπηκόων Αλβανίας με παρουσία του Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου: 
Επιβεβαιώνεται από το ΥπΑΑΤ η διατήρηση του εργοσήμου ως τρόπου ασφάλισης των αλλοδαπών εργατών γης

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7/2, με την παρουσία του Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των Περιφερειών, των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Μεταναστευτικής Πολιτικής, Εσωτερικών, Εξωτερικών, της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας και του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, με θέμα την αποτίμηση εφαρμογής του άρθρου 58 ν. 4384/2016 που αφορά στην απασχόληση παράτυπα διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στην αγροτική οικονομία. Υποβλήθηκαν στατιστικά στοιχεία από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και συζητήθηκαν δυσχέρειες που εμφανίστηκαν κατά την εφαρμογή της διάταξης.
Με ιδιαίτερη έμφαση συζητήθηκε το θέμα της εποχικής εργασίας Αλβανών πολιτών, οι οποίοι εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τις ανάγκες σε εργατικό δυναμικό στον πρωτογενή τομέα στην βόρειο Ελλάδα , στην κατεύθυνση επίλυσης του.
Για τον λόγο αυτό παρευρέθηκαν οι βουλευτές Πέλλας Γιάννης Σηφάκης και Ημαθίας  Γ. Ουρσουζίδης
Επιπλέον, επιβεβαιώθηκε η διατήρηση του εργοσήμου ως τρόπου ασφάλισης των αλλοδαπών εργατών γης.    

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...