Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

ΑΡΗΣ ΥΔΡΑΙΑΣ-ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ 1-3

Σε ένα δυνατό παιχνίδι, που ώρες ώρες γινόταν αντιαθλητικό και από τις δυο πλευρές,
 ο ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ επικράτησε του ΑΡΗ ΥΔΡΑΙΑΣ με σκορ 1-3.
Οι φιλοξενούμενοι προηγήθηκαν με τον Τάκη Πουσίνη στο 35" με καρφωτή κεφαλιά.
Στο 40" ο Γιώργος Νάνος διπλασίασε τα γκόλ πάλι με κεφαλιά.
Οι γηπεδούχοι μείωσαν σε 1-2 με τον Ελευθεριάδη στο 42".
Το σκορ έκλεισε στο 87" ο Σταύρος Σαμσούρης γράφοντας το 1-3 με ωραίο ψηλοκρεμαστό σουτ.
Δυο δοκάρια είχε ο Γιώργος Νάνος για τους Προμάχους και ένα χαμένο πέναλτυ για τον ΑΡΗ ο Μαραμής.
Αξιοσημείωτο το ντεμπούτο του Γιάννη Χατζή στα γκολπόστ των Προμάχων, που με την απόδοσή του εξέπληξε 
πολλούς.
Μέτρια η διαιτησία του κυρίου Βαμβακά (Ροδοβίτης-Μίσκος) ,άφησε παραπονεμένες και τις δυο ομάδες.

ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Γ.ΧΑΤΖΗΣ
Χ.ΚΩΣΤΙΝΑΣ-Τ.ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
Δ.ΝΑΝΟΣ
Λ.ΜΟΥΓΙΟΣ
Σ.ΣΑΜΣΟΥΡΗΣ
Τ.ΠΟΥΣΙΝΗΣ
Γ.ΜΗΤΡΕΝΤΣΗΣ.Γ.ΜΑΣΛΑΡΗΣ
Γ.ΠΡΟΙΚΟΣ
Δ.ΡΑΤΣΙΤΣΚΑΣ-Γ.ΡΑΤΣΙΤΣΚΑΣ
Γ.ΑΜΠΑΡΗΣ
Γ.ΝΑΝΟΣ



ΚΟΟΥΤΣ
"ΚΑΝΙΕΜΠΑ"


ΑΡΗΣ ΥΔΡΑΙΑΣ

ΣΑΜΑΡΑΣ
ΑΔΕΜΗΣ
ΜΠΟΥΛΓΟΥΡΗΣ
ΕΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ
ΜΑΡΑΜΗΣ
ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ
ΚΕΣΚΕΣΙΔΗΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Π.
ΤΣΟΛΕΡΙΔΗΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Γ.
ΚΟΥΣΙΔΗΣ

ΚΟΟΥΤΣ
ΤΣΟΛΕΡΙΔΗΣ


ΑΡΗΣ ΥΔΡΑΙΑΣ
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΣ

" ΑΝ ΣΚΟΡΑΡΩ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΞΥΡΙΣΤΩ"

Ο ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΣ

ΖΕΣΤΑΜΑ

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΡΩΝ

Ο ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ ΤΣΟΛΕΡΙΔΗΣ

Ο ΣΤΥΛΟΒΑΤΗΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ "ΛΑΡΥ"

ΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ Ο ΑΝΤΡΑΜ ΠΟΖΑΡΕΙ ΣΤΟ ΦΑΚΟ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Ο ΦΟΥΡΤΟΥΝΑΣ ΣΤΟ ΤΕΙΧΟΣ

ΦΑΟΥΛ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΛΙΑ

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΙ ΣΤΟ 0-1

ΜΠΑΜΠΗΣ:"ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΣΠΑΣΕ Η ΓΚΙΝΙΑ".

Ο ΛΑΡΥ ΑΠΟΚΡΟΥΕΙ

"ΦΑΓΟΜΕΝ ΠΙΟΜΕΝ, ΑΥΡΙΟ ΓΑΡ ΑΠΟΘΝΗΣΚΟΜΕΝ".

ΤΕΜΠΟ-19Σ-ΖΗΣΗΣ

"ΜΠΑΜΠΑ ΔΙΨΑΩ. ΘΕΛΩ ΜΠΥΡΑ"

ΡΑΤΣΥ

ΧΟΡΕΨΕ ΣΑΜΠΑ Ο ΜΠΑΜΠΗΣ

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΙΝΟΜΕΝΟΣ....(ΦΙΙΟΥ).

ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ

ΣΕΝΤΡΑ

ΟΙ ΔΥΟ ΑΛΛΑΓΕΣ

ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΦΑΟΥΛ

ΜΙΚΡΟΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΑΨΟΓΟ ΣΤΥΛ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΟΥΤΣ, ΒΑΖΕΙ ΚΑΤΩ ΤΟΝ ΡΟΝΑΛΝΤΙΝΙΟ.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΛΑΓΙΟΥ

ΚΟΛΙΑΣ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ.

ΠΑΠΟΥΣ ΝΙΚΟΣ-ΜΠΑΡΟΥΤ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΕΤΡΟ.

ΜΙΚΡΟΣΥΜΠΛΟΚΕΣ

ΧΑΜΕΝΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΜΕΣΑ-ΕΞΩ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ

ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΠΕΝΑΛΤΥ

Ο ΔΙΑΚΡΙΘΗΣ Γ.ΧΑΤΖΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΤΟΥ



ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
ΝΙΚΟΣ ΑΜΠΑΡΗΣ.

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Ήταν ένα πολύ ωραίο ζευγάρι. Η γυναίκα γύρω στα 32, όμορφη, ψηλή πραγματική καλλονή. Κι ο άντρας πολύ εμφανίσιμος, γύρω στα 37. Το ζευγάρι έπαιζε γκολφ σε μια περιοχή με πολύ ακριβά σπίτια. Κατά λάθος ρίχνει η γυναίκα μια στην μπάλα και σπάει την πολύ ακριβή τζαμαρία μιας βίλας. Το ζευγάρι μπαίνει μέσα για να ζητήσει συγνώμη.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΚΟΤΩΝΕΤΑΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ.


Το 1904 ο Μακεδονομάχος Παύλος Μελάς (Μίκης Ζέζας) κυκλώνεται από τουρκικό απόσπασμα στο χωριό Στάτιστα (Μελάς) και τραυματίζεται θανάσιμα.
Γεννήθηκε στη Μασσαλία της Γαλλίας. Η καταγωγή της οικογένειάς του ήταν από τη Βόρεια Ήπειρο. Μετά τη μετακίνηση της οικογένειας στην Αθήνα, σπούδασε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων απ' όπου αποφοίτησε ως ανθυπολοχαγός του πυροβολικού το 1891. Φέροντας τύψεις για την έκβαση του πολέμου του 1897 συμμετείχε από τους πρώτους στο ιδρυθέν το 1900 Μακεδονικό κομιτάτο για την εμψύχωση του απογοητευμένου ελληνικού πληθυσμού της Μακεδονίας και σε αντίδραση στη δράση των Βουλγάρων κομιτατζήδων.

Έτσι από τον Φεβρουάριο του 1904 ο Παύλος Μελάς έσπευσε με άλλους τρεις αξιωματικούς, τους Α. Κοντούλη, Α. Παπούλα και Γ. Κολοκοτρώνη, προς επιτόπια μελέτη της κατάστασης. Αποτυγχάνοντας σε εκείνη την πρώτη προσπάθεια, επανήλθε τον Ιούλιο του ίδιου έτους οπότε και εισήλθε στη Μακεδονία ως ζωέμπορος με το όνομα "Πέτρος Δέδες". Μετά 20ήμερη παραμονή συναντήθηκε με τον Λάμπρο Κορομηλά στη Θεσσαλονίκη ανταλλάσσοντας σκέψεις για ανάληψη επιχειρήσεων και στη συνέχεια επέστρεψε στην Αθήνα.

Στις 18 Αυγούστου όταν όλα ήταν έτοιμα κατά το σχέδιο ο Παύλος Μελάς με το επιχειρησιακό όνομα Καπετάν Μίκης Ζέζας, επικεφαλής σώματος εκ 35 μόλις ανδρών, που το αποτελούσαν Μακεδόνες, Μανιάτες και Κρητικοί, ανέλαβε την αρχηγία του Μακεδονικού αγώνα ενάντια στους Βούλγαρους και εισήλθε ένοπλα στα Μακεδονικά εδάφη με την εντολή να ασκεί καθήκοντα αρχηγού και στις μικρότερες ομάδες που δρούσαν εν τω μεταξύ στη περιφέρειες Μοναστηρίου και Καστοριάς. Πληροφορηθέντες οι Τούρκοι από διάφορους καταδότες περί της εισόδου και της δράσης του Παύλου Μελά έθεσαν προς καταδίωξή του πολυάριθμο τουρκικό απόσπασμα. Παρά τις συνεχείς διώξεις του Οθωμανικού στρατού ο Παύλος Μελάς άρχισε ν΄ αποδεκατίζει τις βουλγαρικές ομάδες με βάση τα χωριά Λιγκοβάνη και Λίχυβο. Όμως στις 13 Οκτωβρίου 1904 βρισκόμενος στα Στάτιστα και προδομένος από την βουλγάρικη συμμορία του Μήτρου Βλάχου περικυκλώθηκε από Τουρκικό απόσπασμα 150 ανδρών. Μετά από δίωρη λυσσαλέα μάχη διέταξε αιφνίδια έξοδο τεθείς επικεφαλής των ανδρών του. Στην επιχείρηση αυτή τραυματίσθηκε θανάσιμα στην οσφυϊκή χώρα και πέθανε μετά από μισή ώρα στα χέρια του φίλου του, Γεώργιο Στρατινάκη. Η τελευταία του φράση πριν ξεψυχήσει ήταν: "Κανείς Βούλγαρος να μην μείνει".

Γύρω από το σώμα του νεκρού Π. Μελά εκτυλίχθηκε μια διπλωματική επιχείρηση για την παραλαβή και ενταφιασμό του. Οι Έλληνες δεν ήθελαν να γίνει γνωστό στους Τούρκους ποιος ήταν ο νεκρός, και συγκεκριμένα ότι ήταν Έλληνας αξιωματικός, διότι αυτό θα δημιουργούσε διπλωματική κρίση. Αρχικά ο νεκρός θάφτηκε από τους χωρικούς έξω από τη Στάτιστα ενώ οι Τούρκοι δεν γνώριζαν την ταυτότητά του. Αργότερα ο προεστός της Στάτιστας ονόματι Ντίνας απεσταλμένος της ελληνικής πλευράς (πιθανώς του Μητροπολίτη Καστοριάς Γερμανού Καραβαγγέλη ή του οπλαρχηγού Κύρου) επιχείρησε να ξεθάψει και να μεταφέρει αλλού τον νεκρό. Στο μεταξύ όμως ο θάνατος του Μελά είχε μαθευτεί στην Αθήνα και η Τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα ειδοποίησε τις Τουρκικές Αρχές της Θεσσαλονίκης να βρουν το πτώμα ώστε να το χρησιμοποιήσουν ως απόδειξη της Ελληνικής επέμβασης σε Τουρκική επικράτεια.

Έτσι, ενώ ο Ντίνας έκανε την εκταφή εμφανίστηκε Τουρκικός στρατός. Τότε έκοψε βιαστικά το κεφάλι του νεκρού και έφυγε. Το κεφάλι τάφηκε μπροστά στην Ωραία Πύλη του Ναού της Αγίας Παρασκευής στο χωριό Πισοδέρι ενώ οι Τούρκοι πήραν το ακέφαλο σώμα και το πήγαν στην Καστοριά για αναγνώριση. Ο Γερμανός Καραβαγγέλης, που γνώριζε τα πάντα, κινητοποίησε τη νεολαία της Καστοριάς που περικύκλωσε το Διοικητήριο και απαιτούσε να τους δοθεί το σώμα "κάποιου Ζέζα" που ήταν Έλληνας. Ο Μητροπολίτης, προειδοποιώντας ότι μπορεί να συμβούν ταραχές που θα έβλαπταν την ειρηνική συμβίωση Τούρκων και Ελλήνων κατάφερε να του δοθεί το σώμα το οποίο και τάφηκε στο παρεκκλήσιο των Ταξιαρχών κοντά στο Μητροπολιτικό Μέγαρο Καστοριάς.

Μετά το θάνατο του η δράση των Ελληνικών δυνάμεων έγινε πιο έντονη, περιορίζοντας τη δράση των Βούλγαρων κομιτατζήδων, και επιτυγχάνοντας την ένωση Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας με την Ελλάδα.

Σήμερα, το όνομα του Παύλου Μελά φέρει προς τιμή του το χωριό Στάτιστα ενώ πλήθος προτομών του στολίζουν πλατείες πόλεων μεταξύ των οποίων στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, την Κοζάνη και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Ο Παύλος Μελάς θεωρείται σύμβολο του Μακεδονικού Αγώνα, και πολλά προσωπικά του αντικείμενα εκτίθενται τώρα στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης και στο μουσείο Παύλος Μελάς στην Καστοριά.




ΠΗΓΗ...planet-greece


Ο RITCHIE BLACKMORE ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ DEEP PURPLE ΓΙΑ ΤΟ HALL OF FAME.




Ο θρυλικός κιθαρίστας των Deep Purple, Ritchie Blackmore, σχολίασε σχετικά με την υποψηφιότητα της πρώην μπάντας του...
για το Rock And Roll Hall Of Fame.

"Προσωπικά, δε θα μπορούσα να αδιαφορώ περισσότερο", είπε στο Billboard. "Ποτέ δε θα πήγαινα. Δεν είμαι ιδιαίτερα οπαδός τέτοιων πραγμάτων. Λαμβάνοντας υπόψη τα ονόματα που βρίσκονται στο Hall Of Fame, δεν είμαι σίγουρος αν είναι καλή ιδέα, οπότε δε νοιάζομαι ούτως ή άλλως. Πιστεύω πως οι fans μας δείχνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο από μένα", πρόσθεσε. "Συνέχεια λένε "θα έπρεπε να είστε στο Hall Of Fame", "θα έπρεπε να είστε εδώ", "θα έπρεπε να είστε εκεί". Το μόνο που με ενδιαφέρει εμένα, είναι να μπορώ να πληρώνω τους λογαριασμούς μου."

Όλοι οι υποψήφιοι για προσθήκη στο Rock And Roll Hall Of Fame 2013 είναι οι παρακάτω:

Deep Purple

Rush

Heart

Procol Harum

Joan Jett And The Blackhearts

The Paul Butterfield Blues Band

Chic

Albert King

Kraftwerk

The Marvelettes

The Meters

Randy Newman

N.W.A.

Public Enemy

Donna Summer

Η 28η ετήσια τελετή της Rock And Roll Hall Of Fame προσθήκης θα πραγματοποιηθεί live στο Nokia Theater L.A του Los Angeles, στις 18 Απριλίου του 2013. Το show θα προβληθεί από το HBO σε μελλοντική ημερομηνία.








ΠΗΓΗ...http://greekrebels.gr/

ΠΩΣ ΝΑ..ΜΗΝ ΦΟΡΤΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΦΟΡΤΗΓΟ!!!



Ο σκοπός είναι να φορτώσουν το αυτοκίνητο στο φορτηγάκι. Θα τα καταφέρουν;






ΠΗΓΗ...http://endiaferonta.com/

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΚΡΥΒΕ Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ.


Ποια μυστικά αποκάλυψε η έρευνα για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων [βίντεο]


Από μορφολογική άποψη, αυτό που αποκαλούμε «ηλεκτρονικό υπολογιστή» όπως τον γνωρίζουμε και τον χρησιμοποιούμε σήμερα, αποτελεί αναμφισβήτητα προϊόν του 20ου αιώνα, δηλαδή ένα ιστορικά πολύ πρόσφατο τεχνολογικό αντικείμενο. Ιδωμένες όμως από λειτουργική άποψη, οι υπολογιστικές μηχανές είναι παμπάλαια υπόθεση, με αρχαιότερο δείγμα τους ένα μηχανισμό που κατασκευάστηκε πριν από περισσότερο από δύο χιλιετίες, γνωστό σε όλους ως ο «μηχανισμός των Αντικυθήρων».

Ως γνωστόν, πρόκειται για έναν πολύ προηγμένο για την εποχή του μηχανισμό, σχεδιασμένο να εκτελεί πολύπλοκους αστρονομικούς υπολογισμούς, με τη βοήθεια ενός δαιδαλώδους συστήματος γραναζιών, συγχρονισμένων ώστε να υπολογίζουν τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων. Ο μηχανισμός ή, τουλάχιστον, ένα μεγάλο τμήμα αυτού, βρέθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα από σφουγγαράδες σε ναυάγιο κοντά στις ακτές των Αντικυθήρων.

Παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του είχε υποστεί σοβαρή αλλοίωση λόγω της διάβρωσης, το εύρημα δεν άφηνε καμία αμφιβολία ότι επρόκειτο για ιδιαίτερης πολυπλοκότητας μηχανισμό.

Έπρεπε ωστόσο να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να συνειδητοποιήσουν οι επιστήμονες ότι η αρχαιοελληνική εφεύρεση προσομοίαζε από πολλές απόψεις σε αναλογική υπολογιστική μηχανή. Η μηχανή λειτουργούσε ως εξής: εισήγαγε κάποιος μία μελλοντική χρονολογία και η μηχανή του έδειχνε τις θέσεις της σελήνης και του ηλίου σε εκείνη τη συγκεκριμένη χρονολογία, όπως επίσης και τη φάση της σελήνης.

Σύμφωνα με τον Μάικ Έντμουντς, καθηγητή Αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, ο οποίος ηγείται μιας διεθνούς ομάδας επιστημόνων με σκοπό τη διερεύνηση του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, ένα από τα πράγματα που έκανε η συσκευή ήταν να δείχνει τη σχέση μεταξύ του σεληνιακού μήνα και του έτους.

Κατ' αυτό τον τρόπο, ο μηχανισμός μπορούσε να πληροφορήσει εκ των προτέρων για το πότε θα είχε πανσέληνο ακόμη και χρόνια πριν αυτή συμβεί – μία πληροφορία μεγάλης χρησιμότητας ως προς τον προσδιορισμό της μέρας κατά την οποία μπορούσαν να λάβουν χώρα εκείνες οι εορτές που γιορτάζονταν σύμφωνα με μία συγκεκριμένη φάση στον κύκλο της σελήνης.

Πιστεύεται ότι ο μηχανισμός χρησιμοποιούνταν επίσης για την πρόβλεψη των εκλείψεων, καθώς και για την ένδειξη της κίνησης άλλων πλανητών. Η χρήση τομογραφίας με ακτίνες χ μέσω ψηφιακού υπολογιστή έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην αποκάλυψη των μυστικών που κρύβονται στο εσωτερικό του διαβρωμένου μηχανισμού, καθώς και των εγχαραγμένων συμβόλων σε ολόκληρη την επιφάνειά του.

Με άλλα λόγια, αυτή η μέθοδος απεικόνισης επέτρεψε στους επιστήμονες όχι μόνο να σχηματίσουν καθαρότερη εικόνα για το εσωτερικό σύστημα των γραναζιών, αλλά και να αναγνώσουν αποτελεσματικότερα τους εγχαραγμένους χαρακτήρες. Στο ξεκίνημα της έρευνας, μονάχα 700 χαρακτήρες ήταν γνωστοί, οι οποίοι σήμερα έχουν φτάσει τους 2.000-3.000, καθιστώντας ευκολότερη την ανάγνωση των οδηγιών και, άρα, την κατανόηση των λειτουργιών πίσω από το κέλυφος της μηχανής.

Αυτό που κάνει τόσο ξεχωριστό το μηχανισμό είναι το πόσο μπροστά από την εποχή του υπήρξε, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα αστρονομικά ωρολόγια, τα οποία χρησιμοποιούσαν παρόμοια συστήματα γραναζιών, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην Ευρώπη κατά τον 14ο αιώνα. Ακολουθεί διαφωτιστικό βίντεο με ακριβές αντίγραφο του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, όπου φαίνεται καθαρά πώς αυτός λειτουργούσε:





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΣ;


Κάθε άνθρωπος βάζει κάπου τον πήχη για το τι τον κάνει να κοκκινίζει, να εξεγείρεται, να κλαίει. Σε κάποιους αυτό το όριο είναι πιο ψηλά, σε άλλους πιο χαμηλά ή πάρα πολύ χαμηλά, σε κάποιους θαμμένο κάτω απ’ τη γη. Δεν το καταλαβαίνουν, απλώς περνάει ο καιρός και αυτή η χορδή που τινάζεται με τη σύγκρουση με την πραγματικότητα, δεν αντιδρά. Ξεσπά ένα ακόμη σκάνδαλο και δεν κουνιέται φύλλο. Γιατί δεν κουνιέται φύλλο; Γιατί δεν υπάρχει πια σκάνδαλο. Όχι βέβαια πράγματα για τα οποία θα μπορούσε ή θα άξιζε κανείς να σκανδαλίζεται, αλλά το αυθεντικό συναίσθημα που κάνει ένα άνθρωπο να βγαίνει απ’ τα ρούχα του.

Η κοινωνία μας έχει σε τέτοιο βαθμό χάσει τον μπούσουλα, που η αντίδραση προκύπτει μετά ανεξέλεγκτη, ως σύμπτωμα, τη διεκδικούν κατ’ αποκλειστικότητα οι Παπούα της ακροδεξιάς. Η αλήθεια είναι όμως ότι για τους περισσότερους ο πήχης είναι τόσο χαμηλά, που είναι αδύνατο να εκπλαγούν. Μπορεί ολόκληρο κίνημα να ονομάστηκε «κίνημα των αγανακτισμένων», αλλά ο πήχης είναι, φευ, πολύ χαμηλά.

Υπάρχουν δύο λόγοι τουλάχιστον γι’ αυτό, ένας πικρός και ένας κατανοητός. Ο πικρός λόγος είναι η συνενοχή. Πολλοί δεν σοκάρονται διότι δεν διαφέρουν. Θαυμάζουν μυστικά την αντρίλα του πουτσαρά προέδρου της βουλής ή οποιουδήποτε επιτήδειου, γιατί δεν έχουν τίποτα καλύτερο στο κεφάλι τους. Πρόκειται για προέκταση του επιχειρήματος «μαζί τα φάγαμε», το οποίο ισχύει απολύτως για το κομματικό σκυλολόι που περιβάλλει τον πρώην αντιπρόεδρο. Αυτό που βλέπει ο διεφθαρμένος στο πρόσωπο όλων αυτών των μαφιόζων εγκληματιών του λευκού κολάρου είναι απλώς το πρότυπό του.

Η δεύτερη κατηγορία είναι όσοι διατηρούν την ψυχραιμία τους προκειμένου να επιζήσουν. Δεν μπορείς να σοκάρεσαι καθημερινά. Η ευαισθησία κάνει τον βίο αβίωτο. Σαν τον βουδισμό ζεν, που κηρύττει την οικουμενική συμπόνια προς κάθε έμβιο ον αλλά καταλήγει στη γενικευμένη απάθεια, γιατί η συμπόνια δεν ξεχειλώνει τόσο.

Για έναν άνθρωπο με κανονική ιδιοσυγκρασία, με μια μέση ευαισθησία στην καθημερινή αγένεια, η επίσκεψη στην Εφορία είναι δοκιμασία. Η έναρξη επαγγέλματος μαρτύριο. Μια συνεννόηση με ταξιτζή όλεθρος. Κι όσο σκληραίνει η εποχή, αυτά τα θεωρούμε μεζεδάκια, προκαταρκτικά. Πάει στη δουλειά λοιπόν κανείς και θεωρεί φυσιολογικό να έχει σφιγμένο το στομάχι, να ακούει προσβολές από κάποιο λαμόγιο που έστησε κάτι σαν επιχείρηση. Τι κάνει; Γίνεται χοντρόπετσος, πασαλείφεται με πρόσθετη επιδερμίδα, για να αντέχει τη ζωή του. Ρίχνει δυο σκαμπίλια στα μάγουλά του το πρωί πριν να φύγει για τη δουλειά, ώστε όταν έρθει η ώρα να μην εκπλαγεί που τις τρώει. Κι όταν ακούει ότι ένας δημοσιογράφος αμείβεται από εταιρείες και υπερασπίζεται τα συμφέροντά τους, ένας πολιτικός ζει μέσα στη χλιδή από μίζες, ένα γιατρός από φακελάκια, απαντά μονίμως ατάραχος: «και τι περίμενες;»

Ο κυνικός είναι καμένο χαρτί. Έχει το αδιάβροχο φτέρωμα της πάπιας. Περνάει από τη βροχή στεγνός. Ο φοβισμένος όμως κάνει κακό σε όλους μας και στον εαυτό του και, κυρίως, ετοιμάζει μια αντίδραση πιο άγρια και ανεξέλεγκτη. Εκεί που νομίζεις ότι έχεις συνηθίσει να ακούς το αφεντικό σου να βρίζει, στην πραγματικότητα κάτι αλλοιώνεται μέσα σου κάθε φορά, με κάθε καινούργια ταπείνωση. Και μετά ή που θα ξεριζώνεις τα φτερά από αθώα μυγάκια, ή που θα μισείς μετανάστες, ή που θα φωνάζεις στο παιδί σου ή τη γυναίκα σου - η ψυχή εκδικείται.

Αυτή είναι και η εξήγηση για το πώς γίνεται και κανείς δεν τιμωρείται. Όσο για την εξαίρεση Τσοχατζόπουλου, μου έλεγε ένας φίλος πως καθώς ταξίδευε με ένα παραφορτωμένο πλοίο για να πάει σε κάποιο νησί το καλοκαίρι, πριν να αποχωρήσει το πλοίο από το λιμάνι, με τους επιβάτες να κρέμονται σαν τα τσαμπιά, οι λιμενικοί έκαναν καταμέτρηση και κατέβασαν έναν επιβάτη, μόνο έναν! Όλοι οι υπόλοιποι κοιτούσαν τον κακομοίρη που υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει και φώναζαν «έξω, έξω» ρυθμικά, όσο αυτός ήταν μόνος στην αποβάθρα με το σακίδιό του και κοίταζε το πλοίο να φεύγει. Μου είπαν ότι ίσως επρόκειτο για καψώνι μεταξύ της εταιρείας και του λιμενικού, που το πλήρωσε ο ατυχής επιβάτης, από όλο το παραγεμισμένο πλοίο. Φαντάζομαι τον Τσοχατζόπουλο στη φυλακή να αναρωτιέται κάθε μέρα το ίδιο: μα, μόνο εγώ; μόνο εγώ;

Τείνω να πιστέψω δηλαδή, μαζί με τους δημοσιογράφους του «σκάι», πως το φερόμενο ως σκάνδαλο του Βατοπεδίου, π.χ., όντως δεν ήταν σκάνδαλο. Κι αυτό γιατί ένα σκάνδαλο πρέπει κάποιον να σκανδαλίζει, να σοκάρει. Όταν δεν σοκάρει κανέναν, προφανώς δεν είναι σκάνδαλο. Είναι μια συνηθισμένη οικονομική πρακτική, την οποία ατυχώς δεν έχει ενσωματώσει ακόμα το δίκαιό μας. Θα γίνει κι αυτό. Όπως φτιάχνονται οι νόμοι, το θεωρώ πολύ λογικό η επιτροπή υπεράσπισης απατεώνων που νομοθετεί στο όνομα του λαού, να καλύψει το νομοθετικό κενό.

Όμως το ζήτημα παραμένει. Κανείς δεν σοκάρεται. Η λέξη σκάνδαλο σημαίνει κυριολεκτικά την παγίδα, και σκανδάληθρον ήταν εξάρτημα της παγίδας. Αλλά τι σκάνδαλα είναι αυτά που δεν παγιδεύεται κανείς; Που τα προσπερνούν όλοι αδιάφορα, χωρίς να παγιδεύονται και χωρίς να ιδρώνουν; Δεν είναι σκάνδαλα, είναι κάτι άλλο. Είναι απομεινάρια ηθικολογίας για ευσυγκίνητους.

Μια που λέμε για ευσυγκίνητους, βεβαίως και συγκινήθηκα κι εγώ όταν άκουσα για πρώτη φορά από σκηνής τον ποιητή στον «Κύκλο με την κιμωλία» του Μπρεχτ να λέει πως όποιος ακούσει κάποιον να ζητάει βοήθεια και προσπεράσει κλείνοντας τ’ αυτιά του, δεν θα ξανακούσει το τρυφερό κάλεσμα αγαπημένου, δεν θα ξανακούσει κελάηδημα του κότσυφα την αυγή κλπ. Όμως πόσες φορές μπορεί κανείς να παρασταθεί στον αδύνατο; Να μην προσπεράσει το κλάμα του μωρού; Περπατάμε στον δρόμο, μπαίνουμε σε αυτοκίνητο, κάθε μέρα. Ούτε να δώσουμε σε όλους τους ζητιάνους που συναντάμε σε μια μέρα δεν μπορούμε.

Ζούμε λοιπόν σκληραίνοντας και χάνοντας την αίσθηση του σκανδάλου. Όπως αυτός που μένει δίπλα στο τρένο παύει να το ακούει, και αυτός που ζει μέσα στη βρώμα παύει να τη μυρίζει. Παρότι αυτή είναι μια εξαίρετη πανοπλία για να αντέξουμε την ασχήμια, η μόνη μας ελπίδα για να αλλάξει ο κόσμος είναι να μυρίσουμε τη βρώμα και να ακούσουμε τον θόρυβο, πάει να πει: να απαντήσουμε στο «τι περίμενες» πως ειλικρινά περιμέναμε κάτι άλλο, και θα το περιμένουμε για όσο έχουμε κουράγιο.

Κωνσταντίνος Πουλής





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

12 ΟΚΤΩΒΡΗ 1492: Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ...


Το 1492, οι ντόπιοι ανακάλυψαν ότι ήταν Ινδιάνοι,
ανακάλυψαν ότι ζούσαν στην Αμερική, 
ανακάλυψαν ότι ήταν γυμνοί,
ανακάλυψαν ότι υπήρχε αμαρτία,
ανακάλυψαν ότι όφειλαν υπακοή σε ένα βασιλιά και μια βασίλισσα ενός άλλου κόσμου και σε ένα θεό ενός άλλου ουρανού,
και ότι αυτός ο θεός είχε εφεύρει την ενοχή και την ένδυση,
και είχε διατάξει να καίγεται ζωντανός όποιος λάτρευε τον ήλιο και τη σελήνη και τη γη και τη βροχή που τη μουσκεύει.

Εντουάρντο Γκαλεάνο, Τα Παιδιά των Ημερών.....

Ατέλειωτες μαρτυρίες... αποδεικνύουν την ήπια και ειρηνική φύση των ιθαγενών Ινδιάνων... όμως εμείς τους εξοργίζαμε, τους προξενούσαμε καταστροφές, τους σκοτώναμε, τους ακρωτηριάζαμε και τους αφανίζαμε. Συνεπώς δεν ήταν παράξενο ότι κατά καιρούς προσπαθούσαν να σκοτώσουν κάποιον από εμάς... Είναι αλήθεια ότι ο ναύαρχός μας ήταν τόσο τυφλωμένος - όπως και αυτοί που τον διαδέχτηκαν - και τόσο ανυπόμονος να ευχαριστήσει το βασιλιά, ώστε διέπραξε ανεπανόρθωτα εγκλήματα κατά των Ινδιάνων.

Μπαρτολομέ ντε λας Κάσας, Ιστορία των Ινδιών

Συνεπώς, ο Κολόμβος και οι διάδοχοί του, δεν έφτασαν σ' έναν έρημο αγριότοπο αλλά σ' έναν κόσμο ο οποίος σε μερικά σημεία ήταν τόσο πυκνοκατοικημένος όσο και η Ευρώπη, σ' έναν τόπο όπου ο πολιτισμός ήταν πολύπλοκος, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις ήταν πιο ισότιμες απ' ότι στην Ευρώπη και η σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους και στη φύση ήταν πιο αρμονική απ' ότι σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου.

Χάουαρντ Ζιν, Ιστορία του λαού των Ηνωμένων Πολιτειών





ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ: ΝΟΜΠΕΛ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ!!!


Το Aνέκδοτο του αιώνα: Nobel Ειρήνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση!!!
Διαβάζουμε στον Τύπο ότι "Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποφάσισε ομόφωνα η νορβηγική επιτροπή να απονείμει το εφετινό Nobel Ειρήνης, για την συμβολή της, στην προώθηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωματων."

Από πού ν' αρχίσουμε και πού να τελειώσουμε....

α) Για τη συμβολή της, στην προώθηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης....

Πράγματι, η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί την ειρήνη οπουδήποτε αλλού, εκτός από το εσωτερικό της. Γιατί, εάν δούμε ή ακούσουμε τα όσα γράφονται και λέγονται από τους πολίτες και ΜΜΕ της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, για την περιοχή του Ευρωπαϊκού Νότου, μάλλον βγάζουμε άλλα συμπεράσματα...Απλώς οι βομβαρδισμοί με φυσικά όπλα, έχουν δώσει τη θέση τους σε βομβαρδισμούς με οικονομικά όπλα...

β) ....της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωματων.

Νομίζω ότι εδώ η Επιτροπή Nobel, πρέπει να μας πουλάει τρέλα...Εάν η έννοια της Δημοκρατίας είναι το γεγονός ότι οι Κυβερνήσεις των χωρών, προκύπτουν από εκλογές, τότε ναι...Είμαστε μία ευτυχισμένη Δημοκρατία...

Όμως, η αγριότητα των οικονομικών μέτρων που εφαρμόζονται, ΧΩΡΙΣ την ύπαρξη αντίστοιχης εκλογικής εντολής, η βιαιότητα στην καταστολή των συγκεντρώσεων από τις Αρχές και τόσα άλλα παραδείγματα, είτε από την Ελλάδα είτε από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, μάλλον δείχνουν το ακριβώς αντίθετο.

Κάποτε αυτά τα Βραβεία, είχανε ένα νόημα...Μία αξία...

Πλέον έχουμε την εντύπωση, ότι λειτουργούν σαν καθαρτήρια αμαρτιών των βραβευθέντων...






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΣΕΞ....13 ΜΠΟΦΟΡ.


Magnify Image


 Οι ελληνικές ρετρό και σέξι εικόνες του Σαββατοκύριακου («άξιος, άξιος»)

Στο βιβλίο GREEK EROTICA (εκδόσεις Τσαγκαρουσιάνος) ο Βάσος Γεώργας αποθησαύρισε απ' το αρχείο του εκατοντάδες ερωτικές ταινίες της περιόδου 1955 - 1985.

Να άλλη μία απ' αυτές...

Magnify Image


Σεξ... 13 μποφόρ

Sex... in a Gale
1971


Magnify Image


Ένας ψαράς µε ξυρισµένο κεφάλι, προκειµένου να αποφύγει µια καταιγίδα, βρίσκει καταφύγιο σε ένα µικρό νησί µε φάρο όπου ζει ο φαροφύλακας (Λυκούργος Καλλέργης) µε τη µικρή του εικοσάχρονη κόρη, η οποία θα γνω­ρίσει τα µυστικά του έρωτα από το δάσκαλο.

Η υπόθεση θα περιπλεχτεί όταν καταφτάνει στο νησί ένα καϊκι µε τρεις χυµώδεις Αγγλίδες. Η καταιγίδα θα εξελιχθεί σε ερωτική θύελλα, χαρίζοντάς µας µια εξωφρενική και µοναδική στιγµή στην ιστορία του ελληνικού ερωτικού σινεµά.

Αν σας ορκιστώ ότι για πρώτη φορά είδα αναπτήρες να ανάβουν (συνηθισµένο πια φαινόµενο, κυρίως σε ροκ συναυλίες) στην προβολή αυτής της ταινίας, και το πλήθος να φωνάζει «άξιος, άξιος», τότε εύκολα µπορεί να συµπεράνει κανείς πως θεωρώ τον πρωταγωνι­στή της Κώστα Γκουζγκούνη σαν τον πρώτο πραγµατικό έλληνα ροκ σταρ.

Η συµµετοχή του Λυκούργου Καλλέργη, πρωταγωνιστή του Θεάτρου Τέχνης, µιας κατά τα άλλα σεβάσµιας τότε συνδικαλιστικής και πολιτικής φιγούρας (βουλευτής του ΚΚΕ για µεγάλο διάστηµα), καταγράφεται σαν το πιο αξιοπε­ρίεργο καλλιτεχνικό «πάντρεµα», αφού µάλιστα, απ' ότι φαίνεται στο φιλµ, ο εξηντάχρονος τότε ηθοποιός δείχνει όχι µόνο να ξανανιώνει ανάµεσα στις συµπρωταγωνίστριές του αλλά και να το απολαµβάνει υπέρ του δέοντος .. 


Magnify Image


Σενάριο: Κώστας Δρίτσας - Σκηνοθεοία: Χρυσόστοµος Λιάµπος Παραγωγή: Όσκαρ Φιλµς
Παίζουν οι: Κώστας Γκουζγκούνης, Λυκούργος Καλλέργης, Λίζα Λορέντζου, Πάρη Βασιλάκη, Βίκυ Κωνσταντινίδου, Πίτσα Μπαρκιά
1971 - έγχρωµο - 91 λεπτά 



Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image




ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...