Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

ΦΩΣΦΟΡΙΖΟΝΤΑ ΤΑΜΠΕΛΑΚΙΑ ΣΤΑ ΓΑΙΔΟΥΡΙΑ.


Ένα πρόγραμμα που έχει σκοπό την μείωση των ατυχημάτων κατά τη διάρκεια της νύχτας, υποχρεώνει δεκάδες ιδιοκτήτες γαϊδάρων να φορέσουν στα ζωντανά φωσφορίζοντα ταμπελάκια.
Όλα αυτά συμβαίνουν στην Μποτσουάνα, όπου στο βόρειο τμήμα της χώρας, ένα στα δέκα ατυχήματα που σημειώνονται τη νύχτα, οφείλονται στα γαϊδούρια, τα οποία δεν φαίνονται στο σκοτάδι.
Έτσι, οι αρχές αποφάσισαν να εφοδιάσουν συνολικά 500 τετράποδα με φωσφορίζοντα ταμπελάκια στα αυτιά, ώστε να φωτίζουν κάθε βράδυ και να γίνονται αντιληπτά από τους οδηγούς.



ΠΗΓΗ...http://www.enikos.gr

" ΟΙ ΣΚΟΥΡΙΕΣ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ".


Συρματοπλέγματα, κάμερες και συστήματα συναγερμού τοποθετημένα ακόμα και στο κλαδιά των δέντρων, βρίσκονται έξω από το εργοστάσιο μεταλλείων στις Σκουριές.
«Στα 50 χρόνια που ζω, δεν θυμάμαι ποτέ αυτό το δάσος να έχει φραχτεί από καμία εταιρεία. Αυτό εδώ θυμίζει Άουσβιτς», λέει κάτοικος της περιοχής, στο ντοκιμαντέρ του «Εξάντα».
Και πράγματι, ίσως τίποτα να μη διατάρασσε ποτέ την ησυχία αυτής της περιοχής, αν κάτω από τις ρίζες των δέντρων, δεν υπήρχε ένα σημαντικό κοίτασμα χρυσού και χαλκού, αξίας περίπου 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία θέλει να κατασκευάσει στην καρδιά του δάσους, ένα ανοιχτό και ένα υπόγειο ορυχείο, προκειμένου να εξορύξει το κοίτασμα. Το ανοιχτό ορυχείο θα έχει διάμετρο 700 μέτρα και βάθος 200. Το υπόγειο θα έχει σήραγγες μήκους 25 χιλιομέτρων, που θα φτάνουν ακόμα και τα 770 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης. Επίσης θα κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο επεξεργασίας, καθώς και δύο λεκάνες εναπόθεσης αποβλήτων. Η σχετική περιβαλλοντική μελέτη έχει εγκριθεί από το ελληνικό κράτος και η αποψίλωση του δάσους έχει ήδη ξεκινήσει. Όμως το έργο συναντά την αντίσταση πολλών κατοίκων της περιοχής, που έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωσή του.
Πλέον, το δάσος αποτελεί πεδίο σκληρών συγκρούσεων. Συχνά δονείται από τις πορείες και τα συνθήματα των διαδηλωτών ενάντια στο ορυχείο, φωνές που τις περισσότερες φορές αντιμετωπίζονται με βίαιη καταστολή και πνίγονται στα δακρυγόνα από τις δυνάμεις της αστυνομίας.
«Όλος ο κόσμος της περιοχής είναι ξεσηκωμένος, δεν πρόκειται να τα αφήσει αυτά τα πράγματα. Και ο κόσμος αυτός δεν παλεύει για μεροκάματο, παλεύει για να κρατήσει τον τόπο του, δεν έχει οικονομικά συμφέροντα, βλέπει μόνο μπροστά του, βλέπει τα παιδιά του, το μέλλον αυτής της περιοχής», μας λέει ο Τόλης Παπαγεωργίου, μέλος του Παρατηρητηρίου Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων, που έχει δέσει τη ζωή του με το κίνημα που εναντιώνεται στη δημιουργία του ορυχείου.
«Το μεταλλευτικό πεδίο στη Χαλκιδική είναι ίσως ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο», βεβαιώνει ο κ. Στρατουδάκης, Γενικός Διευθυντής της Ελληνικός Χρυσός. «Και μάλιστα κακώς είναι μονότονα προσανατολισμένο στον χρυσό. Είναι ένα πολυμεταλλικό μεταλλευτικό πεδίο. Έχει χαλκό, έχει άργυρο, έχει χρυσό, έχει μόλυβδο, έχει ψευδάργυρο. Όλα είναι δίπλα μας!».
Το αντάλλαγμα που πλήρωσε η εταιρεία στο ελληνικό κράτος για να αποκτήσει τα παραπάνω ήταν 11 εκατομμύρια ευρώ. «Το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει γίνει στην Ελλάδα, δεν είναι ούτε η Ζίμενς, ούτε το Βατοπέδι, το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια είναι η μεταβίβαση αυτής εδώ της περιοχής στην «Ελληνικός Χρυσός» και η ελληνική Βουλή πρέπει να το δει ξανά το θέμα», λέει ο κ. Λάζαρος Τόσκας, μέλος των επιτροπών αγώνα ενάντια στα ορυχεία. «Ο κύριος Πάχτας ξεπούλησε ορυκτό πλούτο αξίας δισεκατομμυρίων, χωρίς κανένα αντάλλαγμα».
Το δάσος ήταν κάποτε γεμάτο ζωή. Οικογένειες ολόκληρες είχαν εδώ τους μπαξέδες τους, κι όπως λένε, στην κατοχή, το βουνό έσωσε τον κόσμο από την πείνα. Ακόμα και τώρα, ένας ολόκληρος κόσμος ζει σε σχέση με το βουνό. «Όλοι αυτοί οι άνθρωποι εδώ πέρα είναι γεωργοί, είναι κτηνοτρόφοι, πιο κάτω είδατε ένα εργοστάσιο τυροποιίας. Φαντάζεστε ότι θα γίνει το ορυχείο, και θα αγοράσει κανείς το τυρί από δω;  Ή θα πάρει το γάλα, θα πάρει το κρέας ή θα πάρει το λαχανικό, ή θα πάρει τα μύδια της περιοχής ή θα πάρει τα ψάρια της περιοχής; Ή θα έρθει κανένας τρελός εδώ να κάνει τουρισμό;», μας λέει ο Τόλης Παπαγεωργίου. «Υπάρχει ένας βασικός παράγοντας που λέγεται αειφορία. Το μετάλλευμα έχει την εξής ιδιότητα, το βγάζεις μια φορά από τη γη, το επεξεργάζεσαι το πουλάς και χάθηκε. Αυτό που αφήνεις μετά στον τόπο είναι απόβλητα».


Πηγή: exandasdocumentaries.com/

ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΨΩΜΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΥΧΛΙΑΖΕΙ ΓΙΑ 60 ΗΜΕΡΕΣ.


Η αμερικανική εταιρεία Microzap ανέπτυξε μία νέα τεχνική παραγωγής άρτου, ο οποίος μπορεί να αντέξει για δύο μήνες χωρίς να μουχλιάσει. 

Σύμφωνα με το BBC, το ψωμί βομβαρδίζεται από τις ακτίνες ενός εξελιγμένου φούρνου μικροκυμάτων, ο οποίος εξολοθρεύει τους σπόρους που προκαλούν τη μούχλα. 

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι με αυτόν τον τρόπο τα νοικοκυριά θα μπορούν να διατηρούν το ψωμί τους χωρίς να χρειάζεται να το πετάνε στα σκουπίδια. Οι εκπλήξεις όμως δεν τελειώνουν εδώ καθώς η τεχνική αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα είδη τροφής όπως φρούτα, λαχανικά και κρεατικά. Όλο αυτό μπορεί αρχικά να ακούγεται από επαναστατικό ως εξωπραγματικό, καθώς θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες αλλά η ερεύνα θα πρέπει να συνεχιστεί, ώστε να μην υπάρχουν παρενέργειες για την υγεία. 


Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής




ΠΗΓΗ...http://www.zougla.gr

ΤΡΑΠΗΚΕ ΣΕ ΦΥΓΗ Ο ΙΝΔΟΣ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ.


Στην Ινδία, όταν κάποιος αμφισβητεί ένα θαύμα, κινδυνεύει να μπει στη φυλακή. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Σανάλ Ενταμαρούκου, o οποίος χάλασε το... πάρτι που είχαν στήσει οι πιστοί σε καθολικό ιερό ναό της Βομβάης. 

Ο Ενταμαρούκου επισκέφτηκε το μέρος όπου δάκρυσε ένα άγαλμα του Ιησού, αλλά ο ίδιος δεν ήταν τόσο ενθουσιασμένος όσο οι υπόλοιποι χριστιανοί και αμφισβήτησε το θαύμα τονίζοντας ότι προέρχεται από διαρροή σωλήνα που βρισκόταν πίσω από το άγαλμα. 

Όπως αναφέρει ο «Guardian», οι Αρχές κατηγόρησαν στη συνέχεια τον άντρα για βλασφημία και ο ίδιος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη χώρα προκειμένου να γλιτώσει από τις απειλές που δεχόταν κατά της ζωής του, αλλά και από τριετή φυλάκιση. Ο ίδιος τώρα καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να ασκήσουν πίεση στις ινδικές Αρχές ώστε να τον αθωώσουν, καθώς, όπως ανέφερε στην εφημερίδα, υπάρχει αντίθεση μεταξύ του νόμου για την ελευθερία του λόγου και εκείνου για τη βλασφημία, ο οποίος χρονολογείται από το 1860. 

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής




ΠΗΓΗ...http://www.zougla.gr

ΦΟΡΕΣΕ ΣΕ ΚΑΤΣΙΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑΣΕ.


Ο 20χρονος Marc Loucas Thompson, από τη Δυτική Βιρτζίνια των ΗΠΑ κατηγορήθηκε ότι έκλεψε τη κατσίκα του γείτονα του...


Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό...
ο νεαρός τη βίασε και τη σκότωσε καθώς βρισκόταν υπό την επήρεια «αλάτων μπάνιου».

Η αστυνομία βρήκε τη νεκρή κατσίκα στο υπνοδωμάτιο του φορώντας γυναικεία εσώρουχα!! Στο δικαστήριο, ο 20χρονος επικαλέστηκε παράνοια και υπάρχει περίπτωση να γλιτώσει τη φυλακή.

Οι γείτονες υποψιάστηκαν ότι ο νεαρός είχε αρπάξει την κατσίκα, καθώς τον είχαν δει να την παρατηρεί και να φέρεται παράξενα.







ΠΗΓΗ...http://mwlonlave.blogspot.gr

ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: "ΤΙ ΓΛΩΣΣΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ".



Σε διάλεξη του στο πανεπιστήμιο Μελβούρνης ο Καθηγητής της Γλωσσολογίας και λεξικογράφος, Γεώργιος Μπαμπινιώτης με...
αναφορά του σε λέξεις και τη φωνολογία της Αρχαίας μακεδονικής διαλέκτου απέδειξε ότι οι Αρχαίοι Μακεδόνες είχαν καλλιεργήσει φωνολογικά μια δωρικού χαρακτήρα ελληνική διάλεκτο, την οποία χρησιμοποιούσαν προφορικά.

Η διάλεξη δόθηκε στην αγγλική γλώσσα στο Wright Theatre της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης και οργανώθηκε από το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Μακεδονικών Σπουδών, το Ελληνικό Μουσείο και την Παμμακεδονική Ένωση Μελβούρνης στο πλαίσιο των ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ 2012.

Ο κ. Μπαμπινιώτης διευκρίνισε ότι διάλεκτος των Αρχαίων Μακεδόνων παρέμεινε η καθομιλουμένη του λαού, ενώ η βασιλική οικογένεια του Φιλίππου και το κράτος των Μακεδόνων για να ενώσει και την υπόλοιπη Ελλάδα είχε αποδεχτεί και χρησιμοποιούσε ως επίσημη γλώσσα την Αττική Διάλεκτο, όπως αυτό αποδεικνύεται άλλωστε από τις χιλιάδες επιγραφές που ανασύρονται από τα σπλάχνα της ελληνικής αλλά και σλαβικής και βουλγαρικής γεωγραφικά πλέον γης. Ο Έλληνας γλωσσολόγος τόνισε ότι η αρχαία Μακεδονική διάλεκτος ομιλούνταν από τους ντόπιους, όπως με τις δικές τους διαλέκτους επικοινωνούσαν και οι κάτοικοι των πόλεων- κρατών της υπόλοιπης Ελλάδας.

Σύμφωνα με τις έρευνες που ξεκίνησαν στις αρχές του 20ου αιώνα Γερμανοί γλωσσολόγοι αλλά και Βρετανοί και αργότερα ο μεγάλος γλωσσολόγος Γ. Χατζηδάκης και από το 1988 ο καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης, από μαρτυρίες, σχόλια και αναφορές ιστορικών, σχολιαστών και γεωγράφων έχουν ήδη εντοπιστεί περίπου 250 λέξεις, κυρίως ουσιαστικά, τα οποία αναφέρονται από τους αρχαίους Γραμματικούς ως μακεδονικές λέξεις, ως λέξεις της αρχαίας Μακεδονικής προφορικής διαλέκτου.

Ο κ. Μπαμπινιώτης στην αρχή της ομιλίας του διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει μία Αρχαία Ελληνική γλώσσα, αλλά τέσσερεις διάλεκτοι της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Οι τέσσερις αυτές διάλεκτοι είχαν γραπτή παράδοση και στις διαλέκτους αυτές γράφηκε η λογοτεχνία της συγκεκριμένης περιοχής. Η Αττική Διάλεκτος μετά το 480 π.Χ. επιβλήθηκε σε ολόκληρη σχεδόν της Ελλάδα και στη γλώσσα αυτή γράφτηκαν τα μνημεία του ελληνικού λόγου και των Ελλήνων ποιητών της Αθήνας και των φιλοσόφων της. Στη συνέχεια έδωσε τα χαρακτηριστικά της Μακεδονικής και της συγγένειάς της με τη Δωρική Διάλεκτο που ομιλούνταν στα Δωδεκάνησα, τη Ανατολική Πελοπόννησο και τη Μακεδονία.

Ακολούθως, ο κ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε σε 240 λέξεις που εντοπίζονται σε μαρτυρίες σχολιαστών, αρχαίων Ελλήνων ιστορικών, λεξικογράφων και ποιητών, από την εποχή του Ομήρου και του Ηροδότου, τον Ησύχιο, τον Απολλώνιο τον Δύσκολο, τον Ευστάθιο αλλά και τα λεξικά του Σούδα αλλά και το ετυμολογικό Magnum, που παραπέμπουν σε λέξεις της αρχαίας Μακεδονικής διαλέκτου. «Οι αρχαίοι Γραμματικοί, σχολιαστές και ιστορικοί συχνά παρέπεμπαν σε λέξεις και τη φωνολογία της αρχαίας Μακεδονικής διαλέκτου για να τονίσουν την προέλευση μιας λέξης, προκειμένου να δώσουν την ετυμολογία της και για να καθορίσουν την έννοιά της. Τα κύρια ονόματα που έφεραν οι αρχαίοι Μακεδόνες στην τοπική τους διάλεκτο παρέμειναν σε ολόκληρη την Αρχαιότητα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου χώρου της Μακεδονίας (Αλέξαρχος, Αλκέτας, Αλκίμαχος, Αμύντας, Αντίγονος, Αντίπατρος, Αργαίος, Αρριδαίος κλ.π)...

Ο κ. Μπαμπινιώτης αναφέρθηκε και στη σύγχρονη βουλγαροσερβική γλώσσα της ΠΓΔΜ. «Σεβόμαστε τη γλώσσα, την ιστορία και τα έθιμα των κατοίκων της γείτονος χώρας. Ωστόσο γίνεται φανερό με όσα είπα ότι ο όρος "Μακεδονική" που χρησιμοποιούν για τη γλώσσα τους προκαλεί σύγχυση και είναι ιστορικά και πολιτιστικά απαράδεκτη, διότι, όπως προκύπτει από την ανάλυση που προηγήθηκε, δεν έχει καμία σχέση με τη διάλεκτο των Μακεδόνων»...







ΠΗΓΕΣ...
http://www.newsit.gr

http://news.youropia.gr
http://periergaa.blogspot.com 

ΚΑΝΤΕ ΣΑΤΙΡΑ, ΟΧΙ ΠΟΛΕΜΟ.

Κάντε σάτιρα, όχι πόλεμο
Ένας Αμερικάνος κωμικός είχε ορίσει τη διαφορά ανάμεσα στην πλάκα και το χιούμορ ως εξής:
«Πλάκα είναι να ρίχνεις μια τούρτα στα μούτρα του άλλου και να γελάς.
Χιούμορ είναι να σου ρίχνουν μια τούρτα και να γελάς.»

Το κωμικό όμως, μπορεί να είναι και κάτι παραπάνω από το πέταγμα τουρτών.

Ας το ορίσουμε με διαστάσεις.
Μονοδιάστατο είναι το κωμικό όπως το βλέπουμε στις ταινίες των αδελφών Μαρξ: Ένας ηλίθιος πατάει μια μπανανόφλουδα και πέφτει.

Μπορεί όμως να είναι και δυσδιάστατο, όπως στις κωμωδίες χαρακτήρων: Ένας ηλίθιος βλέπει μια μπανανόφλουδα και λέει: «Ωχ, πάλι θα πέσω.»

Στις τρεις του διαστάσεις η κωμωδία γίνεται κάτι παραπάνω, όπως στο Ιπτάμενο Τσίρκο των Μόντι Πάιθονς, όπου ένας εκπαιδευτής μαθαίνει στους νεοσύλλεκτους πως να αμύνονται αν τους επιτεθεί κάποιος με... φρέσκα φρούτα (και το χειρότερο απ’ όλα, με μπανάνα).

Τέλος, το κωμικό μπορεί να ξεφύγει από την «κωμική του διάσταση» και να γίνει μέρος μιας ανώτερης λειτουργίας, όπως στις ταινίες του Κιούμπρικ, όπου το κωμικό στοιχείο είναι υπολανθάνον, και δε σου προκαλεί το γέλιο, παρά μια εγκεφαλική θυμηδία.

Όταν το κωμικό δεν έχει ως μόνο στόχο την ψυχαγωγία, αλλά είναι δηκτικό, «δαγκώνει», τότε μιλάμε για σάτιρα.

Η σάτιρα είναι ένας τρόπος επιθετικής συμπεριφοράς, που κρύβει μέσα του μια δόση κακίας ή –τουλάχιστον- την έλλειψη επιείκειας.
Γι’ αυτό και μας φαίνεται κακοήθης όταν γίνεται εις βάρος των «αδύναμων».
Θυμηθείτε, για παράδειγμα, μια σειρά εκπομπών στο σκουπιδότοπο που λέγεται ελληνική τηλεόραση, όπου κάποιοι «γραφικοί τύποι» γελοιοποιούνταν από μια «έξυπνη ξανθιά» -που μετά παντρεύτηκε έναν εξίσου «έξυπνο» τραγουδοποιό.

Το να σατιρίζεις κάποιον άνθρωπο που έχει ένα πρόβλημα –σωματικό, διανοητικό- ή είναι θύμα της κοινωνικής πραγματικότητας (άστεγοι, άποροι, Παλαιστίνιοι) είναι ανοησία, γιατί η σάτιρα δεν είναι φάρσα, η σάτιρα είναι πόλεμος.

«Ρίζα της σάτιρας είναι κυρίως το μίσος του κακού, η εξέγερση που προκαλεί στον ανίσχυρο η φυσική ή η ηθική του καταδυνάστευση από πρόσωπα και καθεστώτα τυραννικά», γράφει ο Παπανούτσος.

Και ο Ροΐδης:
«Ο έρως του καλού καλείται ενθουσιασμός και γεννά τους Πινδάρους και τους Μίλτωνας. Το μίσος του κακού καλείται σάτιρα και γεννάει τους Λουκιανούς και τους Βολταίρους.»

Η σάτιρα ανθίζει στα σαθρά θεμέλια των κοινωνικών συστημάτων, στο μεταίχμιο ανάμεσα σε εκείνο που πεθαίνει και σε αυτό που θα γεννηθεί.

Ο Λουκιανός εμφανίζεται στο τέλος του Ρωμαϊκού πολιτισμού. Ο Θερβάντες στο τέλος του ιπποτισμού (το σηματοδοτεί ουσιαστικά). Ο Βολταίρος όταν η Αναγέννηση έχει αποσαρθρωθεί.

Και στην Αρχαία Ελλάδα η λογοτεχνία ακολουθεί τον εξής δρόμο: Έπος -ηρωικό (Όμηρος) και διδακτικό (Ησίοδος)- λυρικό, τραγικό και στο τέλος το κωμικό με τον επιφανέστερο της αττικής κωμωδίας, τον Αριστοφάνη.

Η κωμωδία εγκαθίσταται στο ετοιμόρροπο οικοδόμημα της Αθηναϊκής δημοκρατίας. Ο ποιητής, προτού κλείσει η αυλαία μιας εποχής, κοροϊδεύει και γελάει. Με όλους και με τον εαυτό του...

Ο σατιρικός ποτέ δε θεωρείται τόσο «σπουδαίος», όσο ο τραγικός, ο λυρικός, ο ηρωικός, ο διδακτικός.

Τα ποιήματα του Σουρή αρέσουν σε πολλούς και του έχουν εξασφαλίσει μια θέση στο ποιητικό στερέωμα, όμως κανείς δε θα συγκρίνει το Σουρή με το Σολωμό ή τον Παλαμά.
(Αν και θα ήταν πιο ενδιαφέρον –και πιο ταιριαστό για την Ελλάδα- αν ο εθνικός μας ποιητής ήταν ο Σουρής και ο εθνικός μας ύμνος το «Εις τα θεμέλια του Φρενοκομείου».)

Ο σατιρικός στηλιτεύει, διαπομπεύει, γελοιοποιεί ένα ελάττωμα ή ένα χαρακτήρα. Ποιανού όμως;
Ο σατιρικός καταδιώκει την κιβδηλότητα, την ψευτιά και την παραποίηση –όχι την αδυναμία ή το καθαρό έγκλημα.
Στόχος του δεν είναι ο δολοφόνος, αλλά ο ραδιούργος, ο κόλακας, ο υποκριτής, ο δημαγωγός. Αυτοί που δολοφονούν χαμογελώντας και υποστηρίζουν ότι δεν είναι φονιάδες, αλλά σωτήρες.

Άλλες φορές οι σατιρικοί δεν στρέφονται ενάντια στο άτομο, αλλά ενάντια στο κατά συνθήκη ψεύδος της κοινωνίας ολόκληρης.

«Εγώ δεν ημπορώ», γράφει ο Λασκαράτος, «να ναναρίσω την κοινωνία μας με το ναρκωτικό νανούρισμα των λαοπλάνων. Εγώ εξεναντίας ξεσκεπάζω τα ελαττώματα της με θάρρος και με εξουσία, με όλη εκείνη την εξουσία που μου δίνει η αλήθεια.»

Και πόσο αποτελεσματική ως όπλο μπορεί να είναι η σάτιρα;
Κάποιες φορές πιο αποτελεσματική από την ευθεία επίθεση. Γιατί «εύκολα υποφέρει κανείς τις επιπλήξεις, αλλά κανένας δεν αντέχει τη γελοιοποίηση. Κάποιος μπορεί να θέλει να είναι κακός, αλλά δεν υπάρχει άνθρωπος που να θέλει να είναι γελοίος.»
Κι αυτό το γράφει ο Μολιέρος στον πρόλογο του «Ταρτούφου».

Σκεφτείτε το Χίτλερ που βρίσκεται αντιμέτωπος με τη γελοία του απεικόνιση, στο «Μεγάλο Δικτάτορα» του Τσάπλιν.

Η γελοιοποίηση αυτών των «υπεράνθρωπων» που αποφασίζουν για τη μοίρα των «υπανθρώπων» που κυβερνούν τους προκαλεί μεγαλύτερο κακό απ’ την συνήθη επιχειρηματολογία εναντίον τους.
Η εικόνα –ακόμα και ψευδής- ενός πρωθυπουργού που σφίγγεται για να εκκενώσει τα έντερα του στην τουαλέτα, συνοδευόμενη από την κατάλληλη λεζάντα (όπως, για παράδειγμα, «δημιουργική λογιστική») θα του σπιλώσει περισσότερο τη δημόσια εικόνα από ένα δεκασέλιδο άρθρο σχετικά με τη μη βιωσιμότητα του χρέους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της Απριλιανής δικτατορίας τα ανέκδοτα που γελοιοποιούσαν τους «σωτήρες» και την «επανάσταση» τους διαδίδονταν από στόμα σε στόμα πιο γρήγορα απ’ ό,τι τα απαγορευμένα τραγούδια –παρά την έλλειψη διαδικτύου.
Και μπορεί τα ανέκδοτα, όπως η εξέγερση του Πολυτεχνείου, όπως τα τραγούδια του Μαρκόπουλου, να μην έριξαν τη δικτατορία, αλλά βοήθησαν στην ενδυνάμωση της λαϊκής μέθεξης.

Ας κλείσουμε με ένα ανέκδοτο από εκείνα τα σκοτεινά χρόνια. Δεν είναι τόσο αστείο όσο άλλα, όμως είναι ιδιαίτερα επίκαιρο.

Ένας βλάχος τριγυρνάει στην Ομόνοια και φωνάζει:
«Που είσαι, μωρή; Που είσαι, μωρή;»
Τον πλησιάζει ένας αστυφύλακας και τον επιπλήττει.
«Τι φωνάζεις έτσι, άνθρωπε μου; Που νομίζεις ότι βρίσκεσαι; Στο χωριό σου;»
«Συχώρα με, κύριε χωροφύλακα», του λέει ο βλάχος, «αλλά έχασα τη γυναίκα μου και ψάχνω να τη βρω.»
«Και είναι αυτός λόγος να υβρίζεις δημοσίως; Μωρή και μωρή; Φώναξε ‘την με το όνομα της.»
«Με το όνομα της;» ρωτάει ο βλάχος και κοιτάει καλά-καλά τον αστυφύλακα.
«Με το όνομα της», τον παροτρύνει αυτός.
Οπότε ο βλάχος αρχίζει να φωνάζει:
«Που είσαι, Ελευθερία; Που είσαι, μωρή Ελευθερία;»

Sanejoker






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΦΩΣ.

ΦΩΣ…


Δεν είναι πως χάθηκε το φως
μα που χαμήλωσαν τα βλέμματα,
που δεν υπάρχουν μάτια να δουν
αλλιώτικα,
είναι που οι άνθρωποι πια κρατούν
τα παραθυρόφυλλα σφαλιστά
ανασφαλείς,
κι είτε είναι μέρα, είτε είναι νύχτα
να το ξεχωρίσουν δε μπορούν

μπουχτισμένοι ασχήμια και πλαστική τροφή, κάθε λογής
είναι οι άνθρωποι σήμερα
και δεν είναι οι τσέπες που στραγγίξαν,
είναι τα μυαλά και οι καρδιές
που στέγνωσαν,
που συρρικνώθηκαν μέσα στο φόβο
και τη λήθη των καιρών
και μοιάζουνε σα σκεύη αδειανά,
σκουριασμένα, χωρίς τροφή
χωρίς δημιουργία

δεν είναι πως χάθηκε το φως
μα που δε βρίσκει χαραμάδα,
απ τους κρύους και γκρίζους τοίχους
που οι άνθρωποι έχτισαν γύρω τους,
να περάσει μια του ακτίνα
να γίνει μια άλλη αρχή…
σαν νεκροζώντανες σκιές περιπλανιούνται
χαμένοι και απορημένοι πως φτάσαν μέχρι εδώ,
σ αυτήν εδώ την κόλαση

και είναι δυό φορές πιο θλιβερή
αυτή η κόλαση
σαν λογαριάσεις πως τα παλιά τα χρόνια
από τούτα εδώ τα μέρη,
τα ηλιοφωτισμένα και τ ανεμοδαρμένα,
καρπίζανε ιδέες πανανθρώπινες,
της γνώσης το ταξίδι
τούτα τα μέρη είχε για λιμάνι
κι έφτανε στα πέρατα της γης

τι να πω και τι να κλάψω
για τη σιωπή των απογόνων,
το γλίστρημα τους στο ρηχό πιάτο
που τους σέρβιραν τα αρπακτικά,
μονάχα ένα…
«πέτα απ το τραπέζι που σου στρώσανε
τη μασημένη την τροφή,
μοναδική είναι η ευκαιρία
να ξαναμάθουνε οι αμαθείς
άνθρωπος τι θα πει…»


Τάσος Πετρίδης, ιδρυτικό μέλος της Πανγαία (www.thepangea.org) και υπεύθυνος εκπαίδευσης





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΜΙΑ ΝΕΟΫΟΡΚΕΖΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ

1
Το γύρο του κόσμου μέσω του διαδικτύου έχει κάνει η διπλανή φωτογραφία, δείγμα πως υπάρχει ακόμη ανθρωπιά!

Κι είναι ιδαίτερα σημαντικό να διαπιστώνουμε πως υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που τείνουν χείρα βοηθείας στο βασανισμένο συμπολίτη, ιδίως τώρα που πλησιάζει η εορτή της γέννησης του Θεανθρώπου.
Ήταν μία κρύα νύχτα στις 14 Νοέμβρη φέτος, όταν ο 25χρονος αστυνομικός της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας Lawrence DePrimo συνάντησε σε ώρα υπηρεσίας, γύρω στις 9.30, έναν ξυπόλητο άστεγο στην (πλατεία) Times Square.  
Ο αστυνομικός εξαφανίστηκε για λίγο και κατόπιν γύρισε φέρνοντας ένα ζευγάρι καινούριες μπότες. Μετά γονάτισε και βοήθησε τον άνδρα να τις φορέσει.

1

Ήταν μια σχεδόν ανώνυμη πράξη ευσπλαχνίας, που θα παρέμενε στην αφάνεια, αν δεν τύχαινε να παρακολουθεί τη σκηνή μια γυναίκα από την Αριζόνα, η Jennifer Foster. Συγκινημένη και εντυπωσιασμένη από τον αλτρουισμό του οργάνου της τάξης, έσπευσε να απαθανατίσει τη σκηνή με το κινητό της τηλέφωνο. Η πράξη που εκτυλισσόταν μπροστά της έτυχε να της θυμίσει τον πατέρα της, παλαίμαχο αστυνομικό της πόλης Φοίνιξ, να αγοράζει φαγητό για έναν άστεγο και να γονατίζει προσφέροντάς το.

Επιστρέφοντας σπίτι της, έστειλε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο Αστυνομικό Τμήμα της Ν. Υόρκης, περιγράφοντας τη σκηνή. Της απάντησαν ζητώντας της τη φωτογραφία, καθώς και την άδεια δημοσίευσής της. Έτσι, δυο εβδομάδες αργότερα, την περασμένη Τρίτη, 27 Νοεμβρίου, αναρτήθηκε το τρυφερό στιγμιότυπο στη σελίδα που διατηρεί η Αστυνομία της Νέας Υόρκης στο γνωστό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Facebook.

Aυτό ήταν. Μέσα σε μόλις μία ημέρα, το διαδίκτυο πήρε κυριολεκτικά φωτιά και ο De Primo έγινε ένας πραγματικός διαδικτυακός ήρωας: η σελίδα είχε 1.600.000 επισκέψεις, με 21.000 σχόλια και 84.000 αναδημοσιεύσεις, ενώ 330.000 άνθρωποι σημείωσαν ότι τους αρέσει. Βέβαια, δεν ήταν λίγοι και εκείνοι που υποπτεύθηκαν ότι η φωτογραφία ήταν «στημένη». Ορισμένοι κράτησαν αποστάσεις, θεωρώντας ότι επρόκειτο για μια πράξη που αποτελεί εξαίρεση για τα όργανα της τάξης. Σαφώς όμως, οι περισσότεροι επαίνεσαν την πράξη του DePrimo.

Ο ίδιος ο αστυνομικός ήταν απόλυτα έκπληκτος με τη δημοσιότητα αυτή, καθώς και το ίδιο το Αστυνομικό Τμήμα έκανε ώρες μέχρι να καταλάβει ποιος ακριβώς ήταν ο εικονιζόμενος αστυνομικός. Σε δηλώσεις του, θυμήθηκε: «Είχε παγωνιά έξω και οι φουσκάλες στα γυμνά του πόδια ήταν εμφανείς. Εγώ φορούσα δύο ζευγάρια κάλτσες και ακόμη κρύωνα. Άρχισα να μιλάω μαζί του και έμαθα το νούμερο των παπουτσιών του».

Οι δύο άνδρες χωρίστηκαν για λίγο και ο αστυνομικός πήγε σε ένα κατάστημα υποδημάτων. Ο υπάλληλος, μόλις έμαθε το σκοπό της επίσκεψης του αστυνομικού, εξεπλάγη από την οπωσδήποτε ασυνήθιστη πράξη του και κατέβασε την τιμή στο ζευγάρι μπότες που του ζητήθηκε από τα 100 στα 75 δολάρια. Ο αστυνομικός, πάλι, κράτησε την απόδειξη της αγοράς, για να θυμάται ότι υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση απ’ αυτόν.

Όσο για τον άστεγο, ο  DePrimo δεν κράτησε το όνομά του ούτε έχει εντοπιστεί μέχρι τώρα. «Ήταν ο πιο ευγενικός άνθρωπος που έχω συναντήσει ποτέ», θυμάται. «Φωτίστηκε το πρόσωπό του, όταν είδε τι του έφερα. Του πρόσφερα μετά και μία κούπα καφέ και ύστερα εκείνος πήρε το δρόμο του κι εγώ επέστρεψα στο πόστο μου», συμπληρώνει ο ελεήμων αστυνομικός.

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια ιστορία που μοιάζει βγαλμένη από τις διηγήσεις των Συναξαρίων και των Γεροντικών της παράδοσής μας – κι ας πρόκειται για ανθρώπους άλλων ομολογιών. Εξάλλου, αυτοί «εποίησαν το θέλημα του Πατρός» (πρβλ. Ματθ. 21, 31). Εντυπωσιακή και ελπιδοφόρα είναι όμως και η απήχηση της πράξης μέσα από το διαδίκτυο. Όσο για τα αποτελέσματά της, κανείς δεν μπορεί ακριβώς να ξέρει. Το σίγουρο είναι ότι ο αστυνομικός απομακρυνόμενος για λίγο από το υπηρεσιακό του καθήκον επιτέλεσε παραδόξως άριστα αυτό το ίδιο το καθήκον του: αν οι άνθρωποι εφαρμόζαμε τις θείες εντολές, το κοινωνικό κακό θα περιστελλόταν ριζικά. 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΔΕΚΑΔΕΣ ΛΕΙΨΑΝΑ ΠΟΥ ΕΚΛΑΠΗΣΑΝ ΣΤΗ ΜΠΕΝΙΝ «ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΕΛΕΤΕΣ ΒΟΥΝΤΟΥ»

1
Τυμβωρύχοι άνοιξαν περισσότερους από 100 τάφους στη Μπενίν και οι αρχές της αφρικανικής χώρας υποψιάζονται ότι τα λείψανα προορίζονται για τελετές βουντού.

Λιγότερο από το 20% του πληθυσμού της Μπενίν έχει ως επίσημη θρησκεία το δυτικοαφρικανικό βουντού ή βουντούν (από το οποίο προέρχεται και το βουντού της Καραϊβικής) ωστόσο η πλειονότητα των 9 εκατομμυρίων κατοίκων πιστεύεται ότι συμμετέχει σε κάποιου είδους τελετές που σχετίζονται με αυτή τη θρησκεία. 
Στο Ντάνγκμπο, ένα χωριό που απέχει 10 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Πόρτο Νόβο, η αστυνομία ξεκίνησε έρευνες μετά την καταγγελία ενός εργαζόμενου σε τοπικό νεκροταφείο γιαμασκοφόρους άνδρες που άνοιγαν τους τάφους και έκλεβαν κρανία και εσωτερικά όργανα.

«Η βεβήλωση των τάφων συνήθως γίνεται για το χρήμα σε αυτή την περιοχή της χώρας» δήλωσε ο διευθυντής του νεκροταφείου σύμφωνα με το Reuters. Τα λείψανα «προορίζονται για θυσίες ή μάγια» πρόσθεσε.

Η σύληση τάφων δεν περιορίζεται πάντως στη Μπενίν. Το Σεπτέμβριο, οι αρχές του Καμερούν, το οποίο επίσης βρίσκεται στη δυτική Αφρική, συνέλαβαν πέντε άτομα που είχαν στην κατοχή τους ένα κομμένο ανθρώπινο κεφάλι. 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

Ο ΟΜΠΑΜΑ "ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ".


Ένας πίνακας που έχει αναστατώσει...την Αμερική
Ο πίνακας του νεοϋορκέζου καλλιτέχνη Μάικλ Ντ’ Αντουόνο (Michael D’Antuono) με τίτλο «Η Αλήθεια» παρουσιάζει τον Ομπάμα με ακάνθινο στεφάνι και σε στάση που παραπέμπει στη σταύρωση του Ιησού.
Εκτίθεται στην πινακοθήκη του δημόσιου κολεγίου της Βοστόνης Μπάνκερ Χιλ και έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στις ΗΠΑ κυρίως από κύκλους της οργισμένης ‘χριστιανικής δεξιάς’ που τον χαρακτηρίζουν βλάσφημο.
Ο πίνακας ήταν να κάνει εκτεθεί για πρώτη φορά ως μέρος μιας εικαστικής εγκατάστασης του Ντ’ Αντουόνο στην πλατεία Γιούνιον της Νέας Υόρκης με θέμα τη συμπλήρωση 100 ημερών του Μπαράκ Ομπάμα στην προεδρία των ΗΠΑ, όπως διαβάζουμε στον «Κόκκινο Ουρανό». Οι αντιδράσεις ήταν και τότε πολύ έντονες από "φανατικούς"  χριστιανούς και αυτός ήταν και ο λόγος που σύμφωνα με τον Ντ’ Αντουόνο, ο ίδιος αναγκάστηκε να την ακυρώσει .
Ένας πίνακας που έχει αναστατώσει...την Αμερική
Τώρα ο καλλιτέχνης λέει ότι μετανιώνει για αυτή του την απόφαση. «Από τότε είχα μετανιώσει που ακύρωσα την έκθεση μου στη Νέα Υόρκη γιατί πιστεύω ότι τα δικαιώματα που μου δίνει πρώτο άρθρο του Συντάγματος θα πρέπει να υπερισχύουν τα πληγωμένα αισθήματα κάποιου», είπε.  Εννοούσα μεταφορικά τη σταύρωση του προέδρου. Πρόθεση μου δεν ήταν να τον συγκρίνω με τον Ιησού». Ο Ντ’ Αντουόνο κατηγόρησε τα συντηρητικά μέσα ενημέρωσης για τον ντόρο που προκλήθηκε καθώς «προσπαθούν να προωθήσουν την ιδέα πως οι προοδευτικοί πιστεύουν ότι ο πρόεδρος είναι κυριολεκτικά ο σωτήρας μας».





ΠΗΓΗ...http://www.newsbomb.gr

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΗΝΟΥΝ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.


Οι τούρκοι σχεδιάζουν να κατασκευάσουν πυρηνικό σταθμό σε απόσταση αναπνοής από τα ελληνοτουρκικά σύνορα!
Οι γείτονες μας έχουν στόχο να διαθέτουν 3 πυρηνικούς σταθμούς μέχρι το 2023. Οι θέσεις των 2 σταθμών έχουν ήδη καθοριστεί. Ο πρώτος ήδη κατασκευάζεται από τους Ρώσους στην περιοχή Άκκουγιου της Νότιας Τουρκίας . Ο δεύτερος θα χτιστεί στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας στη Σινόπι.
Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Zaman, o τρίτος πυρηνικός σταθμός ενδέχεται να κατασκευαστεί στην περιοχή Ιγνέανατα, στην πόλη Κιρκλάρελι (Σαράντα Εκκλησιές) στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Αυτή η περιοχή αν οριστικοποιηθεί απέχει λιγότερο από 100 χιλιόμετρα από την Ορεστιάδα, με ένα πυρηνικό ατύχημα να επηρεάζει άμεσα τη χώρα μας!
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του onalert, δεύτερη περιοχή που ενδέχεται να κατασκευαστεί ο τρίτος πυρηνικός σταθμός ενδέχεται να είναι στην περιοχή Ντούζτζε κοντά στη Νικομήδεια, αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες.
Η περιοχή Ιγνέαντα, θεωρείται σε πλεονεκτική θέση και λόγω της γειτνίασης στα δίκτυα ηλεκτροδότησης προς τη Κωνσταντινούπολη.
Μόνο που αυτός ο πυρηνικός σταθμός βρίσκεται κοντά στην Ελλάδα και οποιοδήποτε ατύχημα θα επηρεάζει την χώρα μας όσο θα επηρεάζει και την Κωνσταντινούπολη.





ΠΗΓΗ...http://www.newsbomb.gr

ΚΑΨΟΝΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΕ ΟΡΟΘΕΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ.


«Καψόνι» διαρκείας σε οροθετικό στρατιωτικό

Εισπράττει την προκατάληψη και τον χλευασμό από συναδέλφους του

Δακτυλοδεικτούμενος και αποδέκτης του χλευασμού των συναδέλφων του είναι 40χρονος Έλληνας στρατιωτικός, φορέας του HIV που μοιράζεται με την εφημερίδα «Η Ελλάδα αύριο» την καθημερινή σκληρή μάχη για μια αξιοπρεπή ζωή, παλεύοντας όχι μόνο με την ίδια τη νόσο αλλά και τη μεροληψία των συναδέλφων του, η οποία οδηγεί έως και την παράβαση της ελληνικής νομοθεσίας.

Ο 40χρονος στρατιωτικός έμαθε ότι είναι φορέας εντελώς τυχαία το 2009 όταν είχε δώσει αίμα για κάποιον γνωστό του σε ένα νοσοκομείο. «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα συμβεί γιατί δεν ανήκα στις ομάδες υψηλού κινδύνου. Είχα μόνιμη σχέση με μια κοπέλα, δεν έκανα χρήση ναρκωτικών» δηλώνει ο 40χρονος ο οποίος έπειτα από πολλές εξετάσεις, διαπιστώθηκε ότι η κατάσταση της υγείας του είναι αντιμετωπίσιμη με την κατάλληλη αντιρετροϊκή αγωγή.

Ωστόσο, την ίδια άποψη δεν συμμερίζονταν οι συνάδελφοι του κι έτσι, επειδή ο 40χρονος υπηρετούσε ως τότε σε σκληροπυρηνικό κέντρο και υπήρχε υψηλός κίνδυνος τραυματισμού, χρειάστηκε να περάσει από ιατρικές επιτροπές, οι οποίες των έβγαλαν «ελαφράς υπηρεσίας».

Η είδηση για την ασθένεια του διαδόθηκε από τον διοικητή, εν είδει κουτσομπολιού με αποτέλεσμα η ειρωνεία να είναι στην ημερήσια διάταξη. Μάλιστα όπως δηλώνει, πρόσφατα συνάδελφος του του είπε κατάμουτρα ότι τρέχει σπίτι του και πλένεται με αντισηπτικά γιατί φοβάται μην κολλήσει. 

Η μετάθεση ήταν μονόδρομος και σύντομα ο οροθετικός αξιωματικός κατέθεσε σχετική αίτηση για μετακίνησή του σε άλλη μονάδα «ελαφράς υπηρεσίας». 

«Δεν πίστευα ότι θα αντιμετώπιζα πρόβλημα, γιατί η ελληνική νομοθεσία είναι ξεκάθαρη. Προβλέπεται ότι όσοι πάσχουν από ανίατα νοσήματα, όπως εγώ, μετατίθενται μόνο όταν το ζητήσουν οι ίδιοι και προς τη μονάδα της επιλογής τους» επισημαίνει ο στρατιωτικός.

Ωστόσο, αν και η αγωγή που λαμβάνει προκαλεί διαταραχές ύπνου και του νευρικού συστήματος και δεν επιτρέπεται να εργάζεται πριν από τις οκτώ και μισή το πρωί και να μην κάνει νυχτερινές βάρδιες ή να χειρίζεται μηχανήματα, η μετάθεση που του δίνουν δεν πληροί αυτές τις προδιαγραφές, με την αιτιολογία ότι εκεί θα είναι απομονωμένος και δεν υπάρχει κίνδυνος να κολλήσει κανέναν άλλον.



ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ AIDS Η 1η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ.


Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS η 1η Δεκεμβρίου

Περίπου 7.000 άνθρωποι μολύνονται καθημερινά

Είναι μία από τις φονικότερες επιδημίες στην παγκόσμια ιστορία. Γύρω στα 30.000.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, 33.000.000 είναι φορείς του ιού HIV και περίπου 7.000 άνθρωποι μολύνονται κάθε μέρα που περνάει με την σεξουαλική επαφή να αποτελεί τον κύριο τρόπο μετάδοσης του HIV.

Η 1η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS το 1988, με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και στη συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.

Aids σημαίνει «Acquired Immune Deficiency Syndrome» δηλαδή Σύνδρομο της Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας και προκαλείται από τον HIV. Ένας άνθρωπος με AIDS έχει ένα ανοσοποιητικό σύστημα τόσο αποδυναμωμένο από τη δράση του HIV που συνήθως αρρωσταίνει από μία ή περισσότερες ευκαιριακές λοιμώξεις όπως πνευμονία ή Σάρκωμα Καπόζι, Σύνδρομο Επίσχνασης, βλάβες στην μνήμη, ή καρκίνους. Το Aids συνήθως παίρνει καιρό για να αναπτυχθεί από τη στιγμή που ο άνθρωπος μολυνθεί με HIV (συνήθως μεταξύ 2 εώς 10 χρόνια ή και περισσότερο).

Παρά την παγκόσμια προσπάθεια ελέγχου, η επιδημία HIV/AIDS συνεχίζει να παραμένει ανεξέλεγκτη στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ιδιαίτερα της Υποσαχάρειας Αφρικής, ωστόσο και στην Ευρώπη ο αριθμός των νοσούντων ξεπερνά το 1,5 εκατομμύριο.

Εξαιρετικά ανησυχητική είναι όμως και η κατάσταση στην Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες ευρωπαίοι υγειονομικοί αξιωματούχοι.
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Πρόληψη και τον Έλεγχο Ασθενειών (ECDC) ανακοίνωσε πως οι μολύνσεις από τον ιό που προκαλεί το AIDS μεταξύ χρηστών ναρκωτικών και άλλων ομάδων υψηλού κινδύνου αυξάνονται γρήγορα και πως αν δεν αναληφθεί τώρα δράση, το κόστος θα είναι πολύ υψηλότερο στο μέλλον.

Από το 2009, η ύφεση στην Ελλάδα έχει μειώσει την οικονομική παραγωγή κατά ένα πέμπτο και έχει ανεβάσει την ανεργία σε επίπεδο ρεκόρ.

Το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης δέχεται μεγάλη πίεση, γεγονός που καθιστά δυσκολότερη την περίθαλψη των φτωχών, των ανέργων ή των αστέγων.

Ενώ η Ελλάδα έχει μόνο 7,4 μολύνσεις από τον HIV ανά 100.000 κατοίκους, σε σύγκριση με 10 ανά 100.000 κατοίκους στη Βρετανία ή 27,3 στην Εσθονία, τα ποσοστά έχουν αυξηθεί μετά το 2011 στις ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως οι χρήστες ναρκωτικών.

Από το 2007 ως το 2010, υπήρχαν μόνο 10 ως 15 κρούσματα μόλυνσης από τον HIV το χρόνο μεταξύ των χρηστών ενέσιμων ναρκωτικών. Όμως στη διάρκεια του 2011, υπήρξαν 256 τέτοια κρούσματα ή 27% του συνόλου. Άλλα 314 αναφέρθηκαν από τον Ιανουάριο ως τον Αύγουστο του 2012, τα περισσότερα στην Αθήνα.

Ένας συνδυασμός φαρμάκων μπορεί να δώσει στους ασθενείς με τον HIV σχεδόν φυσιολογικό προσδόκιμο ζωής, όμως τα φάρμακα πρέπει να λαμβάνονται ισοβίως και κοστίζουν 10.000 ως 22.000 ευρώ το χρόνο.



ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

ΑΝΑΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ.


Αναθεώρηση των προϋποθέσεων δωρεάν περίθαλψης των ανασφάλιστων

Τα σχέδια του υπουργείου Εργασίας

Στην αναθεώρηση των προϋποθέσεων για την υπαγωγή στο πρόγραμμα δωρεάν νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων και οικονομικά αδύναμων πολιτών, προχωρεί το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Όπως ενημερώνει ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας πρότασης αναθεώρησης της υπουργικής απόφασης που ισχύει και ορίζει αναλυτικά τους δυνητικούς δικαιούχους των παροχών του προγράμματος, το είδος των παροχών, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις διαδικασίες εξέτασης και χορήγησης.

Το πρόγραμμα δωρεάν νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων και οικονομικά αδύναμων πολιτών εφαρμόζεται από τα υπουργεία Υγείας και Εργασίας, μέσω των δήμων. 

Όπως, όμως, παραδέχεται ο υπουργός Εργασίας «η εφαρμογή της ισχύουσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης στην πράξη παρουσιάζει πολλές δυσκολίες, οι οποίες προκύπτουν τόσο από την αμφισημία των διατάξεων της απόφασης και την πιθανή αναντιστοιχία τους προς διατάξεις υπέρτερης ισχύος, όσο και από τα διαμορφούμενα κοινωνικά δεδομένα».

Την αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού του τεκμαρτού εισοδήματος, για τη χορήγηση βιβλιαρίου Ανασφάλιστου-Απορίας σε οικονομικά ευπαθείς ομάδες, έχουν ζητήσει ήδη 21 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τη Μαρία Τριανταφύλλου.

Σε ερώτηση που είχαν απευθύνει στο υπουργείο Εργασίας, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν επισημάνει ότι «βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας κατά τον υπολογισμό του δηλωθέντος εισοδήματος των αιτούντων παροχής κοινωνικής προστασίας (χορήγηση βιβλιαρίου Ανασφάλιστου-Απορίας) συνυπολογίζονται τα τεκμαρτά εισοδήματα, εξαιρουμένης της ιδιοκατοίκησης της οικογένειας του αιτουμένου». 

Όπως, όμως, τονίζουν, παρά την ως άνω εξαίρεση δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για χιλιάδες περιπτώσεις αιτουμένων που -μολονότι το ετήσιο οικογενειακό τους εισόδημα είναι κάτω των 6.000 ευρώ- η κατοχή επιβατικού αυτοκινήτου ακόμη και μικρού κυβισμού αυξάνει το τεκμαρτό εισόδημα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επωφεληθούν από τις παροχές κοινωνικής προστασίας. Το ίδιο πρόβλημα, όπως έχουν επισημάνει, «δημιουργείται και στην περίπτωση των έγγαμων αιτούντων, για τους οποίους το τεκμαρτό εισόδημα προσαυξάνεται στο ποσό των 5.000 ευρώ».

Όπως διευκρινίζει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στην αναμορφωμένη υπουργική απόφαση «θα λαμβάνεται μέριμνα -μεταξύ άλλων- και για το ζήτημα των εισοδηματικών κριτηρίων που θα πρέπει να τίθενται», ώστε να εφαρμοστούν ορθά οι διατάξεις του Νομοθετικού Διατάγματος 57/73 (περί λήψεως μέτρων κοινωνικής προστασίας οικονομικά αδύνατων) και των σχετικών αποφάσεων και εγκυκλίων εφαρμογής του, που «προβλέπουν ρητά ότι η καταβολή των δαπανών για ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη δεν θα πρέπει να περιάγει τον αιτούντα και την οικογένεια του σε αδυναμία ανταπόκρισης επί των στοιχειωδών βιοτικών αναγκών του».



ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΠΙ.


                                                         
 ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ τον κύριο Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και 
                                            Αθλητισμού.
  

ΘΕΜΑ: « Να ολοκληρωθεί η προσπάθεια εξαίρεσης των επαγγελματιών παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών από την υποχρέωση καταβολής εισφορών στην ΑΕΠΙ ».


          Τεράστια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες μικρομεσαίοι επαγγελματίες από την  αυστηρότητα και τις άδικες διατάξεις του    νομοθετικού πλαισίου περί Πνευματικών και Συγγενικών Δικαιωμάτων (ΑΕΠΙ), με αποτέλεσμα να οδηγούνται στα δικαστήρια λόγω αδυναμίας πληρωμής και να αντιμετωπίζουν αστικές, διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
Σε απάντηση μάλιστα που δόθηκε ( υπ’ αριθ. 13052/2009/06-05-2009 ) από τον τότε Υπουργό Πολιτισμού και νυν Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά  σε σχετική αναφορά που κατέθεσα στη Βουλή -  με την οποία  ζητούσα σε περιοχές που έχουν χαρακτηρισθεί ως παραμεθόριες και προβληματικές, όπως είναι ο Ν. Πέλλας, τα τιμολόγια χρέωσης της ΑΕΠΙ να είναι μειωμένα σε σχέση με τις άλλες περιοχές και ειδικά σε μικρά χωριά να είναι μηδενικά -  αναφέρονταν επί λέξει : «Ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας βρίσκεται σε επαφή με τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης και τους επιμέρους φορείς των χρηστών, ώστε να ευρεθεί τρόπος δικαιότερης και ορθολογικότερης κατανομής, ακόμη και με εξαίρεση ορισμένων περιοχών από την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων ».
Επειδή όμως  η διευθέτηση του παραπάνω ζητήματος, που ήδη είχε ξεκινήσει,  παρέμεινε ατελέσφορη από την επόμενη ηγεσία του Υπουργείου.
Επειδή ειδικά  σήμερα, λόγω των δύσκολων οικονομικών συγκυριών που επικρατούν στη χώρα μας, είναι επιτακτική ανάγκη η εξεύρεση λύσης για να σταματήσει η οικονομική αφαίμαξη και ταλαιπωρία χιλιάδων μικρομεσαίων επαγγελματιών, διότι σε διαφορετική περίπτωση είναι βέβαιο πως τα λουκέτα στις επιχειρήσεις τους συνεχώς θ’ αυξάνονται.
          ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κύριος Υπουργός,
Είναι στις προθέσεις του να ολοκληρώσει την προσπάθεια που ξεκίνησε το 2009 για δικαιότερη και ορθολογικότερη κατανομή των εισφορών που πληρώνουν οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες προς την ΑΕΠΙ;
Στο πλαίσιο αυτό, προτίθεται να ζητήσει την εξαίρεση ορισμένων περιπτώσεων ( ιδιαίτερα των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σε μικρά χωριά παραμεθορίων και προβληματικών περιοχών, όπως είναι ο Ν. Πέλλας ) από την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων προς την ΑΕΠΙ;




Ο Ερωτών 


Γιώργος Καρασμάνης
Βουλευτής Πέλλας

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...