Ο χρυσός αιώνας των ελληνικών διαφημίσεων ήταν σίγουρα ο 20ος, όταν το ρευστό ήταν περισσότερο, η κινητή τηλεφωνία δεν είχε μπει στην αγορά και οι κορυφαίοι Έλληνες ηθοποιοί ζωγράφιζαν. Έστω και για 30 δευτερόλεπτα.
Δεν ξέρω αν μετά από 20 χρόνια θα θυμόμαστε πολλές από τις διαφημίσεις που βλέπουμε σήμερα στην τηλεόραση. Νομίζω πως όχι. Αλλά και να τις θυμόμαστε, αποκλείεται να συνοδεύονται με αυτή τη ζεστασιά και τη νοσταλγία που προκαλούν κάπου μέσα στο στήθος μας η φάτσα του Χάρρυ Κλυνν ή του Βασίλη Τσιβιλίκα και τα απλά, “κατευθείαν-στο-ψητό” σενάρια των παλιών ελληνικών διαφημίσεων.
Σήμερα επικρατεί το τσιτάτο (άθλια λέξη, αλλά απαραίτητη εδώ), η έξυπνη παράφραση και φυσικά οι αμέτρητες διαφημίσεις της κινητής τηλεφωνίας για τα επίσης αμέτρητα, διαφορετικά προγράμματά τους. Ναι, όλοι έχουμε κινητό και θέλουμε να μάθουμε τι μας συμφέρει, αλλά αυτό το overdose από τηλεοπτικά σποτ ευθύνεται εν πολλοίς για την αποστροφή μας για τις διαφημίσεις. Τη στιγμή που αυτό που βλέπουμε διακόπτεται για διαφημίσεις, το τηλεκοντρόλ βρίσκεται ήδη οπλισμένο στα χέρια μας.
Επιπλέον, τα σενάρια των σημερινών διαφημίσεων είναι τόσο επίτηδες στοχευμένα στο να μην τα ξεχάσουμε που καταλήγουμε να θυμόμαστε το story και να ξεχνάμε τη φίρμα που διαφημίζεται. Προσωπικά, βλέπω στον ύπνο μου τον “Γιάννη τον slow” από την πολλή επανάληψη, αλλά σου υπόσχομαι πως δεν θυμάμαι ποια φίρμα διαφημίζεται στο τρέιλερ.
Παλιότερα, η χρήση της ονόματος της φίρμας στα σλόγκαν των διαφημίσεων ήταν καταλυτική. Τόσο που δεν θα μπορούσες να ξεχνάς τη φίρμα και να θυμάσαι το σενάριο. Να πούμε για τον Πατίστα; Για τα Δρακουλίνια; Για το Apelia; Για τον Ακάκιο και τα μακαρόνια Misko;
Σαν ελάχιστο φόρο τιμής, το cosmo.gr θυμάται τις κορυφαίες διαφημίσεις της “παλιάς” τηλεόρασης. Σίγουρα δεν μπορέσαμε να τις χωρέσουμε όλες. Σίγουρα κάποιος θα θυμάται μία που δεν θυμηθήκαμε εμείς. Αλλά, επίσης σίγουρα, ποιος δεν χαμογελάει βλέποντας τες για άλλη μια φορά;
- Όλα σε ένα: Παγωτό Manhattan, ψυγείο Eskimo, κρέμες της Nivea, λάδι Helix, κρασί Apelia με Φίλιππο Σοφιανό, ίσως η πρώτη διαφήμιση των Goody’s, Ελληνοβρετανική, Ούζο 12 και παγωτό Chicago
- Ο Παύλος Κοντογιαννίδης ροκάρει με τη Lila Pause
- Dry Clean και ο λεκές εξαφανίστηκε
- Ο Νίκος Γκάλης πίνει γάλα “Αγνό”
- “Γουστάρω Φουντούνια γιατί έχουν διπλό διαφορικό”
- Αν θες σαν τον Carnation να γίνεις…
- Μια κατσαριδούλα, η μικρή Τερέζα
- Η Αλίκη Βουγιουκλάκη “ψηφίζει” 154
- “Είναι κεφάτη, γυρίζει απ’ του Βερόπουλου” (ποιος δεν το λέει ακόμα και σήμερα;)
- Η Misko και ο Τσιβιλίκας (πριν ο Φώτης Σεργουλόπουλος δηλώσει “μακαρονάς, τι να κάνουμε;)
- H Λιάνα Κανέλλη ψάχνει φρέσκα λαχανικά
- Πολλοί Χάρρυ Κλυνν, μία Serenata
- Patistas όπως λέμε Rocky Balboa
- Όλα σε ένα pt.2: Χυμοί Φλώρινα, μπίρα Löwenbräu, παγωτό Ice Burger με φονικό συνδυασμό Σουπιάδη-Λογοθέτη, Metaxa, πατατάκια Best Foods δια στόματος Χάρρυ Κλυνν, κι άλλο παγωτό Chicago, AXE για τον άντρα και πορτοκαλάδες Slice
Πηγή: cosmo.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.