Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ.


ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ: «Τα έργα μεταφορικών υποδομών μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας».
«Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους ξεκίνησαν»
Στη διημερίδα του ΤΕΕ με θέμα «Έργα Μεταφορικών Υποδομών ως Μοχλός Ανάκαμψης και Ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας» συμμετείχε ο Βουλευτής Πέλλας Διονύσης Σταμενίτης.
Ο κ. Σταμενίτης στην τοποθέτηση του έκανε λόγο για τη σημασία που έχει ο εκσυγχρονισμός των μεταφορικών υποδομών της χώρας στην προσπάθεια που γίνεται για ανάπτυξη και προσέλκυση επενδύσεων, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα και στο ρόλο που διαδραματίζει στην αναβάθμιση των συνθηκών ζωής των ελλήνων πολιτών. Στην ομιλία του ο Βουλευτής αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο νομός μας, ο οποίος είναι αποκλεισμένος από τα πιο σύγχρονα οδικά δίκτυα που διαθέτει η χώρα με αποτέλεσμα αυτό να έχει σοβαρές συνέπειες τόσο στην καθημερινότητα των κατοίκων όσο και στην τοπική οικονομία.
Αναλυτική η ομιλία του Βουλευτή:
«Κυρίες και Κύριοι,
Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι σήμερα εδώ και να συμμετέχω στον ανοιχτό διάλογο που διεξάγεται με αφορμή την οργάνωση της διημερίδας από το ΤΕΕ «Έργα μεταφορικών υποδομών ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας»,  δηλαδή οι οδικοί άξονες, τα σιδηροδρομικά δίκτυα, τα λιμάνια.
Είναι πράγματι πολύ σημαντικό στις μέρες μας, οι άνθρωποι που είμαστε στην παραγωγή και στην αγορά εργασίας, οι άνθρωποι που στελεχώνουμε τη δημόσια διοίκηση αλλά και εμείς οι ίδιοι ως μηχανικοί να βρισκόμαστε και να συζητάμε, να ενημερωνόμαστε και να ανταλλάσουμε προβληματισμούς προγραμματισμένα και με συγκεκριμένη ατζέντα.
Είναι αναγκαίο να παρεμβαίνουμε με τρόπο δημιουργικό και προς όφελος της συνολικής δημόσιας ζωής στην προσπάθεια που γίνεται σήμερα από την ελληνική κυβέρνηση.
Είναι κοινός τόπος πια, ότι η οικονομική συγκυρία της χώρας και η κρίση που βιώνουμε, εκτός από τις δυσκολίες που συνεπάγονται σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο, αποτελούν συγχρόνως μια σημαντική ευκαιρία για να αναζητήσουμε, να εντοπίσουμε και να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε ως χώρα. Συγχρόνως να βελτιωθούμε σε όλους τους τομείς, στους οποίους εμφανίζουμε αδυναμίες και καθυστερήσεις σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Στα πλαίσια της συνολικής αναδιοργάνωσης της οικονομίας και της βελτίωσης αλλά και δημιουργίας παραγωγικών δομών, ο τομέας των μεταφορών αποτελεί μία βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση και ανάπτυξη επενδύσεων. Μία αναγκαία προϋπόθεση για την ανάπτυξη και την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεταφορικών έργων (εκσυγχρονισμός και επέκταση οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, λιμανιών και αεροδρομίων) θα συμβάλλουν καθοριστικά στην απαιτούμενη νέα μορφή οργάνωσης της χώρας. Ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των μεταφορικών δικτύων και δομών θα διευκολύνει και τη συνολική αναδιάρθρωση των παραγωγικών διαδικασιών. Το γεγονός αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να αναδείξει τη σπουδαιότητα που έχει σήμερα για τη χώρα μας η ανάπτυξη του εν λόγω τομέα.
Επιπλέον, εκτός της οικονομικής διάστασης υπάρχει και η κοινωνική διάσταση. Ο εκσυγχρονισμός των δικτύων μεταφορών σημαίνει ασφάλεια για τους πολίτες,  σημαίνει βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης και μείωση των απαιτούμενων χρόνων μετακίνησης και βάζει τέλος στην απομόνωση πολλών περιοχών της χώρας. Επιστέφοντας στην οικονομική διάσταση, το τέλος της απομόνωσης πολλών περιοχών θα δώσει ώθηση στις τοπικές οικονομίες τους, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό προϊόντων και υπηρεσιών συνολικά στη χώρα και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων αυτών των περιοχών.
Επειδή προέρχομαι από μια περιφέρεια που αντιμετωπίζει για χρόνια το τεράστιο πρόβλημα της δύσκολης πρόσβασης στα αστικά κέντρα, αλλά και σε όλα τα σύγχρονα οδικά δίκτυα που διαθέτει η χώρα, έχω τη δυνατότητα να συμπεράνω τις αρνητικές συνέπειες που έχει για μια περιοχή ο αποκλεισμός. 
Ως εκ τούτου μόνο θετικά μπορούμε να δούμε και να εκτιμήσουμε τις προσπάθειες του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των υπουργών του. Οι Υπουργοί, Χατζηδάκης και Καλογιάννης ακολουθώντας τις κατευθύνσεις που τους έχουν δοθεί από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό κ. Σαμαρά έχουν καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα την επανεκκίνηση των συμβάσεων παραχώρησης.
Πρώτο μέλημά τους ήταν, η επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.   Δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι, όταν πέρυσι ανέλαβε η σημερινή πολιτική ηγεσία, όλα τα έργα ήταν “στάσιμα” και  είχαν συμπληρωθεί περίπου δύο χρόνια από τότε που ουσιαστικά σταμάτησαν.

Η προσπάθεια “επανεκκίνησης” συνάντησε τεράστια εμπόδια και δυσκολίες, προβλήματα χρόνων ξεπεράστηκαν, ο στόχος επιτεύχθηκε, τα έργα ξεκίνησαν και σήμερα εκτελούνται.

Τα οφέλη αυτής της θετικής εξέλιξης, στον τομέα της ανάπτυξης και της αντιμετώπισης της μεγαλύτερης “κοινωνικής πληγής”, της ανεργίας, είναι τεράστια.  Αναμένεται να δημιουργηθούν 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ το συνολικό ποσό που θα εισρεύσει στην οικονομία μας για την υλοποίησή τους εκτιμάται περίπου στο 2% του συνολικού ΑΕΠ.

Το ίδιο επιχειρήθηκε να γίνει με πολλά άλλα, μικρότερα ή μεγαλύτερα, έργα σε όλη την Ελλάδα και πλέον έχει “ανάψει το πράσινο φως” για πάρα πολλά έργα μεταφορικών υποδομών (δρόμοι, λιμάνια, μαρίνες, βελτιώσεις αεροδρομίων) που είχαν βαλτώσει για δύο χρόνια. Μέσα σε ένα χρόνο προχωρούν πάνω από 60 έργα μεταφορικών υποδομών  συνολικού ύψους περίπου 2,5 δις.

Στην επιτυχία αυτή συντέλεσαν και οι διαρθρωτικές αλλαγές που επέτυχε το Υπουργείο στον τρόπο απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων και επιτάχυνσης των διαδικασιών αξιοποίησής τους, πολλές από τις οποίες βρήκαν εφαρμογή και στον κατασκευαστικό κλάδο.

Το πολιτικό προσωπικό της χώρας θα πρέπει να είναι σαφές, ξεκάθαρο, και συγκεκριμένο.
Η χρηματοδότηση των έργων των μεταφορικών υποδομών, που συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη, πως θα γίνει;
Σήμερα σε αυτή την οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα,  μπορεί να γίνει μόνο με δύο τρόπους :
Πρώτον, με την αξιοποίηση και απορρόφηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως του ΕΣΠΑ. Φυσικά, η δυνατότητα της χρησιμοποίησης του ΕΣΠΑ προϋποθέτει την παραμονή της χώρας μας στη ΕΕ και η βέλτιστη αξιοποίηση  των προγραμμάτων, την παραμονή μας στο ΕΥΡΩ .
Για αυτόν το λόγο είναι σημαντικότατη η επιτυχία της σημερινής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, δηλαδή ότι ένα χρόνο μετά τις εκλογές η χώρα έχει νομισματική και πολιτική σταθερότητα και δεν αμφισβητείται η παραμονή της στο ευρώ.
Δεύτερον, με τις συμβάσεις παραχώρησης, οι οποίες αποτελούν ένα σημαντικό χρηματοοικονομικό εργαλείο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και η κυβέρνηση πρόκειται να το χρησιμοποιήσει και αλλού, όπως στον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων.
Τώρα που το νερό μπήκε στο αυλάκι και η αδράνεια ανήκει στο χθες είναι η μεγάλη ευκαιρία να διορθώσουμε τις στρεβλώσεις του χθες. Είναι αναμφισβήτητο, ότι η παραγωγή των δημοσίων έργων ήταν μία από τις κύριες αιτίες, που η χώρα έφτασε στο γκρεμό. Χρειάζονται σημαντικές παρεμβάσεις από την πολιτική  ηγεσία και τον τεχνικό κόσμο για να αλλάξει η εικόνα .
Απαιτείται αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου παραγωγής έργων  για μεγαλύτερη ασφάλεια και διασφάλιση της διαφάνειας.
Η ΓΓ Δημοσίων Έργων πρέπει να μετεξελιχτεί σε κέντρο  στρατηγικής και σχεδιασμού των έργων στην χώρα  για να έχουμε ισόρροπη ανάπτυξη.
Τα μητρώα και τα τιμολόγια των δημοσίων έργων πρέπει εμπλουτιστούν και να εκσυγχρονιστούν, να έχουν περιβαλλοντολογικό προσανατολισμό, να καταρτιστούν τιμολόγια επισκευής έργων, που δεν υπάρχουν σήμερα ώστε να  συγκεκριμενοποιηθεί το κόστος κατασκευής και το κόστος συντήρησης.
Οι διαδικασίες αδειοδότησης και οι μηχανισμοί έλεγχου να είναι αξιόπιστοι, σύγχρονοι, θωρακισμένοι και εξοπλισμένοι.
Ο ρόλος του δημόσιου τομέα είναι σημαντικός σε όλες τις φάσεις παραγωγής των έργων, στον προγραμματισμό, στον σχεδιασμό, στην επίβλεψη & και της διεύθυνσης κατασκευής, στον έλεγχο ποιότητας & λειτουργίας.
Ο ρόλος αυτός πρέπει να κατοχυρώνεται, να αναβαθμίζεται αλλά και να ελέγχεται και να αξιολογείται και πρέπει να υποστηρίζεται, όπου απαιτείται.
Πρέπει να αλλάξουμε ότι δεν λειτούργησε καλά και να δώσουμε το σωστό περιεχόμενο στις έννοιες ώστε η χώρα να μην βρεθεί ποτέ ξανά στη σημερινή περιπέτεια

Η χώρα αλλάζει και αυτό είναι το πιο σημαντικό σήμερα. Οι δεσμεύσεις σταδιακά και συντονισμένα γίνονται πράξη. Η κυβέρνηση  και ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έχουν βάλει στόχο να εισάγουν την Ελλάδα στη νέα εποχή και είναι αποφασισμένοι να κερδίσουν το στοίχημα αξιοποιώντας δημιουργικά και με ασφάλεια όλες τις δυνατότητες που διαθέτουμε ως χώρα αλλά τις δυνατότητες που μας δίνονται όντας μέλη της ευρωπαϊκής οικογένειας».

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .

- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.

- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.

- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.

- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .

H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...