Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

BULLIES, ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ (3)

bullying-03

Βάσω Καμαράτου
Είναι λίγο τραυματικό να επαναφέρεις στη μνήμη σου αυτά τα πράγματα. Ένοιωσα, όμως, την ανάγκη να μιλήσω γιατί είναι σημαντικό ο κόσμος να αντιληφθεί ότι το bullying είναι μια πραγματικότητα και πρέπει να παίρνουμε τα μέτρα μας απέναντί της. Προσωπικά έχω αποδεχτεί τον εαυτό μου από πολύ μικρή ηλικία και θυμάμαι πώς αγαπούσα τις γυναίκες απ’ όταν γεννήθηκα. Στα δεκάξι μου το είπα στη μάνα μου. Είχαμε μία κρίση, εξαφανίστηκα για δύο χρόνια από το σπίτι αλλά μετά όλα ξεπεράστηκαν. Δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο να με βοηθήσει, αλλά πιστεύω ότι το γεγονός ότι ο πατέρας και η μητέρα μου ήταν πολύ ανοιχτοί και φιλελεύθεροι άνθρωποι, με έκανε να νοιώθω πιο άνετη. Ο πατέρας μου είχε φούρνο και εξυπηρετούσε ένα σωρό ανθρώπους και είχε μάθει να τους σέβεται όλους, επίσης ήταν πολύ χαλαρός, να φανταστείς μέχρι και σε μπαρ με είχε πάρει.
Στο σχολείο είχα θέματα επειδή ήμουν αγοροκόριτσο. Θυμάμαι ένα περιστατικό όπου ο διευθυντής του σχολείου μου, ο κ. Παρασκευάς μετά από έναν καυγά που είχα με ένα κορίτσι, με σήκωσε ψηλά και μου είπε ‘Εσύ θα πρεπε να είχες γεννηθεί αγόρι’. Ήμουν τρίτη δημοτικού. Αυτό συνέβαινε συχνά, θυμάμαι πελάτες του φούρνου που μου έλεγαν πώς είμαι αγοροκόριτσο. Και αυτό ήταν κάτι που με πείραζε πολύ και με ενοχλούσε. Θυμάμαι πώς κάθε φορά που μου το λεγαν, έτρεχα και εξαφανιζόμουν.
Ένα κορίτσι που παίζει με αγόρια έχει λιγότερες πιθανότητες να γίνει θύμα bullying, απ’ότι ένα αγόρι που παίζει με κορίτσια. Στην περίπτωσή μου, για παράδειγμα, είχα την προστασία και την αποδοχή από τα αγόρια. Με θεωρούσαν δυνατή, ήμουν μέρος της αγέλης τους.  Είχα υποστεί όμως bullying και για τα χρήματα που έφερνα σχολείο. Επειδή ο πατέρας μου λόγω του φούρνου έβγαζε καλά λεφτά, συνήθιζα να πηγαίνω στο σχολείο και να κερνάω τα άλλα παιδιά. Κάποια στιγμή λοιπόν, άρχισαν να έρχονται κάτι κοπέλες που με στρίμωχναν στις τουαλέτες και μου έπαιρναν τα λεφτά. Αυτές ήταν μεγαλόσωμες και εγώ πολύ μικροκαμωμένη, με τρόμαζαν, με απειλούσαν και έπαιρναν τα λεφτά με τη βία. Κάποια στιγμή το είπα στους καθηγητές μου, αλλά το μόνο που κατάφερα ήταν να πιαστούμε στα χέρια με ένα από αυτά τα κορίτσια και να το δείρω. Μέσα από αυτό το συμβάν συνειδητοποιήσα την δύναμη μου και άρχισα να αλλάζω. Θυμάμαι είχαμε μια κοπέλα στη τάξη που ήταν πολύ ψηλή και αδύνατη, κάπως άχαρη, και οι υπόλοιποι την φώναζαν ‘ξυλάγγουρο’ και δεν την άφηναν σε ησυχία. Αποφάσισα λοιπόν να γίνω η προστάτης της και προστάτης όλων των αδυνάμων παιδιών στο σχολείο. Πήγαινα και τους έλεγα πώς αν σας πειράξει κάποιος, να έρθετε να μου το πείτε. Από τότε, το κάνω αυτό όλη μου τη ζωή.
Bullying ισχυρό δέχτηκα από τον πατριό μου. Ήμουν δεκαέξι χρονών και είχα ήδη πει στην μητέρα μου και τον πατριό μου για την πρώτη μου σχέση με γυναίκα. Στα δεκαέξι μου, λοιπόν, είχα μπει με υποτροφία στο ΤΕΙ Κρήτης και όταν κάποια στιγμή ήρθε επίσκεψη ο πατριός μου, έκλεψε τα γράμματα που μου έστελνε η κοπέλα μου και τα πήγε στην Αθήνα. Μόλις το αντιλήφτηκα  ενημέρωσα τη Μαρία, τη φίλη μου, να προσέχει γιατί τα γράμματα είχαν διεύθυνση επάνω και δεν τον εμπιστευόμουν. Εκείνη μετά από το τηλεφώνημα έκανε απόπειρα αυτοκτονίας, κατάπιε ό,τι χάπια βρήκε στο σπίτι. Πήρα τηλέφωνο στην Αθήνα και τους προειδοποίησα να μην πάνε στο σπίτι της κοπέλας και την εκθέσουν γιατί δεν είχε μιλήσει στους γονείς της όπως εγώ. Τελικά πήγαν στο σπίτι της κοπέλας, κρατώντας τα ερωτικά γράμματα της Μαρίας στο χέρι. Ευτυχώς οι γονείς της τους έδιωξαν κακήν κακώς. Την επόμενη μέρα, όμως, που πήγα να την δω στο νοσοκομείο, ο πατριός μου ήρθε μαζί μου, σαν το μπάτσο. Τα γράμματα αυτά, τα πρώτα μου ερωτικά γράμματα, που τα είχαν υπογραμίσει στα επίμαχα σημεία, μου τα δωσε χρόνια αργότερα η μάνα μου καμμένα σε μία τσάντα. Τα γράμματα αυτά τα έχω ακόμα.
Αυτό που χρειάζεται ένα παιδί για να ξεπεράσει τις επιθέσεις σε βάρος του είναι να αποδεχτεί τον εαυτό του και να πιστέψει σε αυτόν. Δεν χρειάζεται θυμός και βία. Ό,τι δίνεις, αυτό θα πάρεις. Προσωπικά δεν υπήρξαν ποτέ ακραία, ούτε στη συμπεριφορά μου ούτε στην εμφάνισή μου. Δεν μου άρεσε η γκετοποίηση. Ο μπαμπάς, η μαμά, μπορούν να σε βοηθήσουν, το σχολείο και οι καθηγητές επίσης, μια ταινία μπορεί ακόμα και αυτή να σου δώσει δύναμη, αλλά το κλειδί είσαι εσύ. Ο άνθρωπος δεν είναι για το καλό, έτσι λέω, και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε δυνατοί.

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .

- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.

- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.

- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.

- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .

H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...