Ο απαθής τύπος μόλις δει έστω και μία αχτίδα ελευθερίας, τρομάζει και κλείνεται στον εαυτό του, μακριά από τον κόσμο. Έχει αποφασίσει εδώ και καιρό ότι τα πάντα στον κόσμο είναι ασήμαντα και βαρετά, γεγονός που έχει γίνει κάτι σαν «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» με αποτέλεσμα αντί να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ελεύθερης βούλησης, να κρύβεται από αυτές. Μπορεί να στέκεται μπροστά από το πιο σημαντικό μνημείο του κόσμου και πάλι να μην εντυπωσιάζεται.
Ίσως είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος ανθρώπου. Μόλις πάρει μία απόφαση κανείς δεν μπορεί να του αλλάξει γνώμη, ειδικά όταν η απόφαση αυτή έχει να κάνει με τις αξίες και τις πεποιθήσεις του. Αυτοί οι άνθρωποι εμφανίζονται παντού, από φανατικούς με τη θρησκεία, μέχρι διευθυντές σε μεγάλες εταιρείες. Γνωρίζουν ότι είναι «απατεώνες», αλλά έχουν ανάγκη να πιστεύουν σε κάτι, ακόμα κι αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη συμπεριφορά τους. Τουλάχιστον, μπορείτε να τους εντοπίσετε από την ειρωνεία της κατάστασης.
Μπορεί να τον μπερδέψετε για κάποιον που είναι «σοβαρός τύπος», αλλά ο παθιασμένος άνθρωπος θα επενδύσει όλη του την ενέργεια και τα πιστεύω του σε κάτι, αλλά δεν πιστεύει ότι το νόημα της ζωής βρίσκεται σε κάποιο αντικείμενο, αλλά στην σχέση που έχει με αυτό. Θα μιλάει με τις ώρες για ένα νέο φοβερό άλμπουμ ή για την ιταλική ποίηση. Εάν καταφέρετε να γίνετε εσείς το αντικείμενο του πόθου του, τότε θα περάσετε μαγικές στιγμές, αλλά δυστυχώς πολύ δύσκολα θα καταφέρετε να ξεπεράσετε την ιταλική ποίηση.
Αυτός ο τύπος είναι πιο συνηθισμένος στους εφήβους που έχουν χάσει την ειδυλλιακή φάση της παιδικής τους ηλικίας ή μπορεί να το συναντήσει κανείς σε μία κρίση ηλικίας, ειδικά στους ανθρώπους που προσπαθούσαν πάντοτε να είναι σοβαροί (και απέτυχαν). Οι μηδενιστές προσπάθησαν κάποτε να είναι ελεύθεροι αλλά δεν τα κατάφεραν, οπότε έχουν την τάση να είναι πιο πληθωρικοί και επιθετικοί.
Ένας περίεργος συνδυασμός από έναν σοβαρό άνθρωπο που είναι δαιμονικά πιστός σε αρχές ή σε μία ομάδα, αλλά μόνο για να μπορέσει να τα απορρίψει και να παραπονεθεί για αυτά. Πρόκειται παραδείγματος χάριν για μία γυναίκα που δουλεύει σε περιοδικό μόδας αλλά γκρινιάζει για τη βιομηχανία της μόδας ή για έναν άντρα που θέλει να τρώει μπέργκερ αλλά γκρινιάζει όταν ο κιμάς δεν είναι βιολογικός.
Πρόκειται για την αισιόδοξη εκδοχή του μηδενιστή. Ο περιπετειώδης γνωρίζει ότι υπάρχει ένα τελικό νόημα στη ζωή, οπότε αποφασίζει να «αγκαλιάσει την ηδονιστική ύπαρξη με περιέργεια, αδράττοντας εκατομμύρια δυνατότητες χωρίς να παραμένει πιστός σε κανέναν. Του αρέσει να κάνει πράγματα για το καλό του. Οι περιπετειώδεις άνθρωποι έχουν τη μυστική επιθυμία, οι ανακαλύψεις τους να γραφτούν σε ιστορικά βιβλία, και για αυτό το λόγο ζητούν συνεχώς επιβεβαίωση.
Είναι πολύ σκεπτικός και προσεκτικός και ακροβατεί ανάμεσα στον σοβαρό και τον μηδενιστή. Γι' αυτό αποφεύγει να είναι αφοσιωμένος σε μόνο ένα δόγμα, αλλά συνεχίζει να πιστεύει ότι ορισμένα δόγματα έχουν μεγαλύτερη σημασία από άλλα.
Όπως ο περιπετειώδης, έτσι και ο καλλιτέχνης έχει σχετικά ώριμες αντιδράσεις στις υπαρξιακές του κρίσεις. Αποδεχόμενος ότι ο κόσμος δεν έχει κάποια φοβερή ουσία που χρειάζεται να κυνηγήσει κανείς, ο καλλιτέχνης στρέφει την προσοχή του στην επιφάνεια της ζωής και προσπαθεί κάθε μέρα να μεταμορφώσει αυτή την επιφάνεια σε κάτι φοβερό. Όπως οι επικριτικοί, έτσι και οι καλλιτέχνες πιστεύουν ότι υπάρχει ένας αντικειμενικός χώρος έξω από τον χρόνο και την ελεύθερη βούληση, η ομορφιά.
Σύμφωνα με την Σιμόν ντε Μποβουάρ υπάρχει μία σπάνια «ράτσα» ανθρώπων που έρχεται αντιμέτωπη με την υπαρξιακή κρίση και καταφέρνει να την ξεπεράσει. Το καταφέρνει επειδή συγκεντρώνεται στην ευτυχία των άλλων, χωρίς εγωισμό και μένει πιστή σε μία μόνο αρχή: να προστατεύει την ελευθερία των άλλων. Πρόκειται για ένα σύντροφο αλτρουιστή, που είναι καλός ακροατής και θα θυσιάσει τον εαυτό του για το άλλο του μισό. Ζούμε ελπίζοντας ότι μια μέρα θα τον γνωρίσουμε.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.