Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ «Βάλτε τέλος στο καραμπινάτο σκάνδαλο σε βάρος του Νομού μας»
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
«Βάλτε τέλος στο καραμπινάτο σκάνδαλο σε βάρος
του Νομού μας»
ΑΘΗΝΑ
29/08/2017
Κύριε Πρωθυπουργέ
Στο πλαίσιο
των διαβουλεύσεων που έχετε ξεκινήσει για θέματα της Βόρειας Ελλάδας και ενόψει
των αναμενόμενων εξαγγελιών σας από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, θεώρησα
σκόπιμο να σας ενημερώσω για ένα μείζον ζήτημα το οποίο γνωρίζω άριστα,
δεδομένου ότι από την πρώτη μέρα της μακράς κοινοβουλευτικής μου διαδρομής,
αποτέλεσε και αποτελεί για μένα πρώτη προτεραιότητα: Ένα έργο πνοής και
τεράστιας σπουδαιότητας για ολόκληρο το Νομό Πέλλας που, επί δεκατρία έτη τώρα,
η υλοποίησή του επιχειρείται να ματαιωθεί με παράνομες κωλυσιεργίες και άθλιες
μεθοδεύσεις που, μάλιστα, το διάστημα 2010-2012 προσέλαβαν και διαστάσεις σκανδάλου
με πολιτικές προεκτάσεις.
Πρόκειται
για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας–Γιαννιτσών–Έδεσσας (περιλαμβάνει τα τμήματα
Χαλκηδόνα – Μελίσσι και Μαυροβούνι – Έδεσσα) για τον οποίο, δυστυχώς, οι μέχρι
και το 2004 Κυβερνήσεις, επέδειξαν σοβαρότατες ολιγωρίες και παραλείψεις. Αντί
του επιβεβλημένου ενδιαφέροντος που όφειλαν για ένα έργο το οποίο, πέραν της
αναπτυξιακής, οικονομικής, τουριστικής κλπ σημασίας του, έχει να κάνει και με
τη ζωή και την ασφαλή μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων, ντόπιων αλλά και
πολυπληθών επισκεπτών της γενέτειρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Μουσείου της
Πέλλας, των καταρρακτών της Έδεσσας, του χιονοδρομικού κέντρου, των λουτρών Πόζαρ
και πολλών άλλων σημαντικών αξιοθέατων.
Συνοπτικά
θα περιοριστώ κύριε Πρωθυπουργέ στα γεγονότα ότι:
- Δεν
χρηματοδότησαν ούτε τη μελέτη του έργου
- Δεν σχεδιάστηκε τη
δεκαετία του 80 να περάσει από τον Νομό η νέα Εγνατία, όπως περνούσε η αρχαία
ομώνυμη οδός. Και το χειρότερο:
- Δεν φρόντισαν να
υπάρξει κάθετη έξοδος προς την Εγνατία, για ένα Νομό που κατέχει το θλιβερό
προνόμιο να διαθέτει το χειρότερο και πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο σε ολόκληρη
την Ελλάδα. Αρκεί, υποθέτω, να αναφερθώ στα επίσημα στοιχεία του εφιαλτικού
απολογισμού στον συγκεκριμένο άξονα από το 1990 μέχρι και τον Ιανουάριο του
2016: Είχαμε 4863 τροχαία ατυχήματα, με 537 νεκρούς, και 3683 τραυματίες εκ των
οποίων οι 643 σοβαρά!
Με την
ανάληψη της Κυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία το 2004, χάρη και σε προσωπικές,
συνεχείς επίμονες και επίπονες προσπάθειες και παρεμβάσεις, δόθηκαν πέντε (5)
εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ για την εκπόνηση μελέτης και διασφαλίστηκαν 120
εκατομμύρια για την κατασκευή του συγκεκριμένου άξονα που προβλεπόταν με δύο
λωρίδες ανά κατεύθυνση, με νησίδα ασφαλείας στη μέση και με τη δέσμευση: η
κατασκευή του τμήματος Χαλκηδόνα – Μελίσσι να ξεκινήσει το Α’ εξάμηνο του 2010
και το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα το Β’ εξάμηνο της ίδιας χρονιάς.
Δυστυχώς από το 2010 με
την τότε διάδοχο Κυβέρνηση, άρχισε ο ¨χορός¨ των κωλυσιεργιών, των αναβολών
αλλά και του απροσχημάτιστου εμπαιγμού. Την δε 11η Απριλίου
2012, ημέρα διάλυσης της Βουλής – προφανέστατα για να μην υπάρξουν περιθώρια
αντιλόγου – απένταξαν το έργο από το ΕΣΠΑ. Μετά δε από ένα οκταήμερο, στις
19/4/12, απέσυραν και την χρηματοδότηση των 120 εκατομμυρίων… Και, με
διαδικασίες ¨φαστ τρακ¨, στις 23/4/2012 τα χρήματα πήγαν για την Δυτική
Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, με την υπογραφή του τότε γενικού
γραμματέα Δημοσίων Έργων και πρώην προέδρου της εταιρίας Εγνατίας και – όλως…
συμπτωματικώς - αναδόχου της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, υπό τις ευλογίες
βέβαια του θεσσαλονικέα αρμοδίου τότε υφυπουργού Υποδομών! Να σημειώσω
εδώ κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Μωραϊτης που ως υφυπουργός υπέγραψε την
απένταξη του έργου – επαναλαμβάνω ¨δημοκρατικότατα¨ την ημέρα διάλυσης της
Βουλής – ήταν ο ίδιος υφυπουργός που μόλις 6 μήνες νωρίτερα (Οκτώβριος
2011) διαβεβαίωνε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι το έργο θα
δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2012!
Από
τότε, ο
λαός της Πέλλας, ενός Νομού ακριτικού, απομονωμένου και προβληματικού,
απογοητευμένος, οργισμένος αλλά και ανυποχώρητα αποφασισμένος, διεκδικεί την
αποκατάσταση από την εξόφθαλμη αδικία.
Και
πώς να μη νοιώθει έτσι, όταν:
- Οι μαρτυρίες των
υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Υποδομών και της Περιφέρειας μιλούσαν
εκείνη την εποχή για ¨έργο αναγκαίο και ώριμο¨…
- Η ηγεσία του Υπουργείου
Ανάπτυξης μιλούσε για δημοπράτηση του έργου τον Οκτώβρη του 2012 και για
ολοκλήρωση της κατασκευής το 2015 (έγγραφο με αρ. πρωτ.
37183/ΕΥΣ4531/11-10-2011)…
- Με τον πιο επίσημο
τρόπο το Υπουργείο, τόσο υπό τον Σταύρο Καλογιάννη όσο και υπό τον Μιχάλη
Χρυσοχοϊδη, αναγνώρισε το μεγάλο σκάνδαλο και δεσμεύτηκε να εντάξει το έργο στο
νέο ΕΣΠΑ. Είχε ζητήσει μάλιστα με έγγραφο του 2013 (αρ. πρωτ. 4367/13-10-2013),
από την Περιφέρεια να αποστείλει τεχνικά δελτία ώστε να ενταχθεί στο Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων, για να ξεκινήσει η δημοπράτηση και να ολοκληρωθεί με τα
κονδύλια του ΕΣΠΑ της νέας περιόδου…
- Πέραν των 120
εκατομμυρίων – που κυριολεκτικώς μας εκλάπησαν – είχε δεσμευθεί εγγράφως
επιπλέον ένα σημαντικό ποσό από το Τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου για τη
δημοπράτηση όλου του οδικού άξονα, ώστε να καλυφθεί το συνολικό κόστος των
έργων μετά τις εκπτώσεις…
- Ο φάκελος με τα 30
(τριάντα) αδιάψευστα στοιχεία – ντοκουμέντα που ο ίδιος έχω καταθέσει στα
συναρμόδια Υπουργεία και στην Περιφέρεια καταγράφουν ανάγλυφα τη σκανδαλώδη
μεθόδευση αυτής της αμαρτωλής ιστορίας, αλλά μουχλιάζουν στα συρτάρια τους…
Αλλά, είμαι
υποχρεωμένος να επισημάνω και το επιεικώς παράδοξο που συνέβη επί των ημερών
σας κύριε Πρόεδρε.
Κατέθεσα για
το θέμα (8455/21-09-2016) γραπτή Ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό σας Υποδομών
κ. Σπίρτζη. Απάντηση δεν πήρα και αναγκάστηκα να την
μετατρέψω σε Επίκαιρη Ερώτηση (1156/04-07-2017). Μου απάντησε ο ειδικός
σύμβουλός του λέγοντάς μου ότι ο Υπουργός απουσιάζει σε υπηρεσιακό ταξίδι. Του
είπα ότι κατανοώ το κώλυμά του Υπουργού και ότι θα καταθέσω νέα Επίκαιρη
Ερώτηση για να συζητηθεί το θέμα ¨ζωντανά¨ στη Βουλή. Όντως επιχείρησα να την καταθέσω
αλλά πήρα την εκπληκτική απάντηση από την Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
του Υπουργείου. ότι «είμαστε… αναρμόδιοι»! Απίστευτος ισχυρισμός. ¨Αναρμόδιο¨
το Υπουργείο από το οποίο έχω πακέτα εγγράφων για το συγκεκριμένο
θέμα!
Να σας
υπενθυμίσω επίσης ότι στην περσινή ΔΕΘ, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας
Απόστολος Τζιτζικώστας σε συνάντησή του μαζί σας έθεσε το θέμα, δείξατε τη
δέουσα κατανόηση, αναγνωρίσατε την προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί στο
συγκεκριμένο έργο και συμφωνήσατε στην χρηματοδότησή του.
Συνεπώς
κύριε Πρωθυπουργέ, ο λαός της Πέλλας εύλογα δικαιούται να προσβλέπει στο
αυτονόητο: Σε μια απόφασή σας που θα βάζει τέλος σ’ αυτό το ελεεινό γαϊτανάκι
των άθλιων μεθοδεύσεων, των παραγοντισμών, των μικροπολιτικών και
μικροκομματικών σκοπιμοτήτων που παραπέμπουν σε άλλες αλήστου μνήμης εποχές,
στην κραυγαλέα αδικία σε βάρος ενός επί δεκαετίες παραγκωνισμένου Νομού από τον
οποίο ύποπτα συμφέροντα έχουν βαλθεί να στερήσουν ένα έργο πνοής, ανάκαμψης και
ανάπτυξης.
Με εκτίμηση
Γιώργος Καρασμάνης
Βουλευτής Πέλλας
Πρώην Υπουργός
Αγροτικής Ανάπτυξης
Υ.Γ.
Κύριε Πρόεδρε
Σέβομαι απόλυτα τον πολύτιμο και πιεστικό χρόνο σας. Σας
επισυνάπτω όμως και παρακαλώ να διαβάσετε το έγγραφο που έχω καταθέσει από
τον Σεπτέμβρη του 2012 Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με κοινοποίηση στο αρμόδιο
Υπουργείο.
Περιλαμβάνει
τριάντα (30) επίσημα αδιάψευστα ντοκουμέντα, τα περισσότερα καταγεγραμμένα στα
πρακτικά της Βουλής, τα οποία στοιχειοθετούν πλήρως τη μεθόδευση αυτής της
άθλιας επιχείρησης παρανομιών, ύποπτων κωλυσιεργιών και σκανδάλων σε βάρος του
Νομού Πέλλας.
Ευχαριστώ
Γ.Κ.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.